Wat deze nieuwe functie onderscheidt van vergelijkbare technologieën, zoals de recent gelanceerde Search GPT van OpenAI, is de mogelijkheid om de zoekopdrachten te beperken tot specifieke websites.
Digitale assistenten zoals chatbots en avatars worden steeds vaker ingezet voor klantcontact. En ze worden ook steeds slimmer. Een goed functionerende digitale assistent maakt de dienstverlening sneller en goedkoper en neemt menselijke medewerkers vervelend werk uit handen. Maar kunnen klanten ook een persoonlijke klik voelen met een digitale assistent?
Pavone en collega’s onderzochten in hoeverre de gesprekspartner (mens vs. chatbot) de reacties van klanten beïnvloedt bij een double deviation.
Al een paar maanden houdt het programma ChatGPT de media flink bezig. Kunnen chatbots zorgen voor de democratisering van kennis?
Metagids #48: ChatGPT moet verboden worden. Het is volgens professoren een "stochastische papegaai".
Hoe beïnvloeden chatbotberichten de merkbetrokkenheid?Ongeveer een kwart van de Nederlandse organisaties zet chatbots in om vragen, klachten en opmerkingen van…
Behoefte aan gepersonaliseerde, empathische marketing groeit gestaagOm eenzaamheid te overwinnen in deze periode van thuiswerken en het geluk te vergroten,…
De inzet van machine assistance, live chat en voice anno 2020Selfservice kanalen en de inzet van machine assistance in de…
Als consument worden we meer en meer verwend. Kom je op een website en heb je een vraag of opmerking…
De overgang naar een digitale-communicatieomgeving heeft de manier waarop consumenten en merken met elkaar communiceren in de afgelopen tientallen jaren drastisch…
Nooit meer in de wachtstand als je belt naar een organisatie, maar direct geholpen worden. Dat klinkt als muziek in de oren.…
Uitvaartbedrijf wil excelleren op NPS en tevredenheid van medewerkersDELA is afgelopen jaar uitgeroepen tot Best Workplace van Nederland. Dat succes…