Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De beste inzichten die ik kreeg op SXSW

David Vogel (code d'azur) is een trouwe bezoeker van SXSW. Een korte impressie van wat hij deze editie heeft gezien. En gemist.

Gumbo Slice: Een Gemiste Kans voor Collectieve Wijsheid

De Metagids #80 - Een humoristisch maar ook onthullend symptoom van onze digitale cultuur​​: de Gumbo Slice meme.

Wilco Verdoold over AI in het marketingonderwijs [podcast]

Vraaggesprek met Wilco Verdoold, vanuit zijn rol als docent marketing bij de HvA. Over AI in het onderwijs en over de invloed op het marketingvak.

“Het eigen product team legt een AI-bommetje onder LinkedIn”

"Totale zelfdestructieve waanzin. Goed bezig LinkedIn! Je hebt zojuist je eigen been eraf geschoten!"

De kracht van “Data as a Product” in Marketing

Hoe 'Data as a Product' marketeers helpt om gericht en effectief de juiste Data- en AI keuzes te maken.

Een explosieve combinatie: AI en Twitter’s falende verificatie

De Metagids #68 - We zijn als samenleving niet klaar voor de nieuwe neprealiteit.

Het nieuwe origineel

De Metagids #65: Er is zelfs al een top 75 van de beste AI-hits.

4 P’s om succesvol data en AI projecten te lanceren

Veel AI-projecten falen: dit biedt kansen om het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie.

Zijn kunstwerken gemaakt door kunstmatige intelligentie minder creatief?

Kunstwerken die gemaakt zijn met behulp van kunstmatige intelligentie worden vaak als minder creatief gezien dan werken die door mensen zijn gemaakt. Dit komt vooral voor bij mensen die vinden dat creativiteit exclusief aan de mens is voorbehouden, zij vinden dit mogelijk bedreigend omdat het hun wereldbeeld uitdaagt.

Hoe ChatGPT ons allemaal wijzer kan maken

Al een paar maanden houdt het programma ChatGPT de media flink bezig. Kunnen chatbots zorgen voor de democratisering van kennis?

Nep nieuwsfoto’s bedreigen democratie

De Metagids #56: Technologie, onderwijs, journalistiek en overheid moeten een antwoord vinden, voordat nep het nieuwe echt wordt.

B2B Content Podcast: Edwin Vlems over AI-content (en meer)

Hoe gebruik je AI binnen marketing? Hoe haal je met content talent binnen? En wat is 'demand generation' nou eigenlijk echt?