LinkedIn heeft eindelijk een Nederlandse interface Inclusief How-to

27 januari 2012, 09:00

LinkedIn, ‘s werelds grootste professionele netwerk met meer dan 135 miljoen leden wereldwijd, lanceert vandaag de Nederlandstalige versie van de LinkedIn-website. De meer dan 3 miljoen leden in Nederland kunnen nu de Nederlandse versie van de site activeren op hun startpagina.

LinkedIn heeft een groeiend en zeer interactief ledenbestand in Nederland en de toevoeging van een Nederlandstalige versie van de website maakt het makkelijker voor leden om in hun eigen taal met hun vertrouwde professionele contacten te communiceren, samen te werken en informatie te delen.

“LinkedIn heeft een enorme potentie om te groeien in Nederland,” aldus Lot Keijzer, Director Marketing Solutions LinkedIn Benelux. “Nederland is het meest actieve Europese land op LinkedIn, met de hoogste participatiegraad; we verheugen ons dan ook op het effect dat de Nederlandstalige versie met zich mee zal brengen. Onze ervaring in andere landen leert dat de komst van een lokale versie de mate van betrokkenheid voor de leden zeker zal vergroten.”

En jawel, het geheel is opgeleukt met een kekke infographic.

De Nederlandstalige versie van LinkedIn treedt in de voetsporen van de Roemeense Russische, Turkse en Zweedse lancering van de site in 2011. Dit alles geeft aan dat LinkedIn in de Europese markt zal blijven investeren. Behalve in het Nederlands is LinkedIn ook te gebruiken in het Duits, Engels, Frans, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Maleis, Portugees, Roemeens, Russisch, Spaans, Turks, Zweeds en vanaf vandaag ook in het Tsjechisch.

Hoe zet je het aan?

Via een paar eenvoudige stappen kun je de Nederlandse interface aanzetten. Dit doe je via Steiings, welke je rechtsboven aan ziet.

Vervolgens kom je op je settingspage waar je onderin voor account kunt kiezen.

Daar klik je op Select your language en klaar is Clara.

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

14 Reacties

    pvoogt

    Mooi, nu de advertenties nog! Er zijn veel bedrijven die nu nog terughoudend zijn met adverteren op LinkedIn omdat de ads alleen in het Engels mogelijk zijn. Hopelijk komt hier snel verandering in.


    27 januari 2012 om 10:50
    Chris Hanselaar

    Uiteraard leuk dat wij als gidsland onze eigen interface krijgen. Maar waarom legt Linkedin hier de prioriteit? Nog teveel mensen gebruiken Linkedin puur als een veredelde telefoonklapper? Mijn gevoel is dat de huidige interface, de structurering van de dienstverlening en de keuzes over het aanbod, de beperkte mogelijkheden tot interactie en de knullige manier waarop content gedeeld kan worden hier debet aan zijn.

    Linkedin mag dan wel massa hebben, ze hebben ook de legacy. en die is simpelweg niet gunstig. Ze zijn een bak met data met forumfunctie. Uit geen van de veranderingen bij Linkedin zie ik dat ik als gebruiker meer centraal kom te staan. Ik zie te weinig innovatieve diensten dankzij een Linkedin-API in grote snelheid groeien en tot stand komen.

    De initiatieven die ik tegenkom vind ik weinig overtuigend. Te niche. En waar is de enorme Linkedin Developper community die elke dag weer een berg aan verbijsterend nuttige en overtuigende apps lanceert?

    De missie van Linkedin is mij als gebruiker meer succesvol te maken in mijn leven. Dan mogen ze van mij wel wat meer hun best doen.

    Toverwoordjes voor Linkedin de komende tijd: apps apps apps! Content Content Content, Interactie interactie interactie! relevantie relevantie relevantie.

    En nu? Tsja… Zéér suboptimaal allemaal.


    27 januari 2012 om 10:58
    Edwin

    He Chris,

    Doe mij eens ’n tweetje… @bruikbaar


    27 januari 2012 om 11:13
    @chrishanselaar

    Hi Jan Willem, ben ik bekend mee. Ik vind het allemaal niet overtuigend. Linkedin is erg gesloten, daar zit ook hun verdienmodel in. Betekent alleen dat ze doelstelling mij als gebruiker voorop te stellen erg laten aansluiten bij hun kassamandje. Is niks mis mee. Maar ik vind voor een sociaal netwerk wat er met Linkedin kan -zeker in verhouding tot wat je bij andere netwerken ziet- zeer suboptimaal. Voor mij is Linkedin een randverschijnsel. Het is er boring. Ik kan er te weinig. Het bruist er niet. Linkedin is voor ouwe mensen. Dat gevoel heb ik bij die tent.

    En die PR die je beschrijft. Die infographic. MY GOD wat een portie lulligheid. ZO bezien willen ze het TROS-kompas publiek als doelgroep? Wederom: zéér suboptimaal…


    27 januari 2012 om 11:19
    Jan Willem Alphenaar

    He Chris, ik vind de ‘geslotenheid’ ook wel weer de kracht. Anders gaat straks iedereen Farmville spelen op LinkedIn. Ik ben het echter met je eens dat de InfoGraphic veel overeenkomsten toont met Ik Hou van Holland decors.


    27 januari 2012 om 11:23
    Dennis Sievers

    @ Pieter

    Heb je (goede) resultaten met adverteren via LinkedIN? Ik ben juist op LinkedIN helemaal bannerblind, dus ben wel benieuwd of je B2B of B2C resultaten hebt om te delen.


    27 januari 2012 om 12:11
    pvoogt

    @Dennis: De advertenties zouden op LinkedIn inderdaad wel wat opvallender mogen, nu vallen ze ‘mooi’ weg in het ontwerp. Maar op zich hebben we mooie resultaten behaald, met name B2B uiteraard. Campagnes onder meer gericht op het werven van leden van een specifieke crowd sourcing group. Maar ook lead generatie en bijvoorbeeld awareness voor beursbezoek e.d..

    We hebben nu nog geen case die we mogen publiceren, maar wellicht is dit in de nabije toekomst wel het geval.


    27 januari 2012 om 12:19
    Dennis Sievers

    @ Pieter

    Thanks – heb zelf namelijk geen ervaring met adverteren via LinkedIN, maar leek mij als platform ook niet zo geschikt (o.a. door onopvallende ads). Ben benieuwd naar de eerste cases uit Nederland.


    27 januari 2012 om 12:51
    Kurdy

    Ik heb nav dit artikel mijn taal aangepast, maar ik zie het niet terug.

    Als ik oningelogd mijn eigen profiel opzoek, is de taal nog steeds Engels, de instelling van mijn browser.

    Wat voor effect kan ik nu verwachten van de taalinstelling? Ben ik beter vindbaar?

    Of is het alleen handig als ik geen Engels begrijp :-s ?


    27 januari 2012 om 21:50
    Lucy Holl

    De taal aanpassen kan ook snel door helemaal rechtsonderaan op je LinkedIn-homepage op Language te klikken.


    28 januari 2012 om 14:30
    Jan Willem Alphenaar

    En toch zijn de uitnodigingsmailtjes in het Nederlands apart:

    “XXXX heeft aangegeven dat u een vriend(in) bent

    Omdat u iemand bent die ik vertrouw, wil ik u uitnodigen lid te worden van mijn netwerk op LinkedIn. “


    28 januari 2012 om 18:44
    Kasper de Wijs

    Inderdaad zou het extra interessant zijn om nederlandstalige advertenties toe te staan. Heb al meerdere B2B campagnes gedraaid via LinkedIn DirectAds en de meeste hebben het prima gedaan met de juiste optimalisatieslagen. In het nederlands spreekt een ad natuurlijk beter aan en zal de CTR stijgen.


    28 januari 2012 om 19:28
    Carrie

    Smcda-kab what I was looking for-ty!


    29 juli 2016 om 22:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!