B2b Content Marketing Rapport 2012: Steviger inzetten op social

B2b Content Marketing Rapport 2012: Steviger inzetten op social

Content marketing en b2b. Dat topic wordt hier op Marketingfacts aardig geclaimd door Ingrid Archer van SpotOnVision, en dat is kijkend naar de scope van haar bedrijf een logische keuze :). Toch heb ik het gevoel dat contentmarketing in Nederland nog niet zo heel erg leeft; dat kan ook aan de naam liggen, en misschien dat CC Chapman daar vanavond tijdens #aew2011 wat aan kan veranderen. Een interessante bron over contentmarketing is het CMI, het Content Marketing Institute van de poster boy for content marketing, Joe Pulizzi. Ben zelf geabonneerd op de nieuwsbrief, er komen bijna iedere dag wel boeiende artikelen vandaan. Ook gisteren: een benchmark rapport over b2b content marketing voor 2012 (hier de pdf).

In het rapport, dat je ook hieronder kunt bekijken op SlideShare, heel veel interessant informatie over de aanpak van content marketing in b2b. Uit het rapport blijkt, onder anderen, dat 9 van de 10 organisatie in de ondervraagde markt gebruik maakt van contentmarketing, op de een of andere manier. Andere uitkomst is, dat b2b-marketeers gemiddeld acht verschillende aanpakken van content marketing inzetten om hun doelen te bereiken. In het rapport gaat het ook over budgetten: marketeers besteden ongeveer een kwart van hun marketingbudget aan contentmarketing.

En social media? In vergelijking met vorig jaar, wordt social frequenter ingezet. Was Twitter vorig jaar het meest populair om in te zetten, dat is het platform dit jaar ook. De verschillende social marketing kanalen zien allemaal een sterke relatieve groei in adoptie en inzet: YouTube kent een toename van 47%, LinkedIn wordt 39% meer ingezet, Twitter 35% en Facebook 30% meer.

Tactics

Rapport op SlideShare

CMI: B2b content marketing Report 2012

View more documents from InSites Consulting.

 

 


Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik hoop zo op een vervolgartikel over content marketing waarin de roi en zoekmachinevindbaarheid zijn uitgelicht. Ik ben benieuwd of wij dingen vergeten bij onze strategie. Ik zie namelijk erg mooie dingen voorbij komen over content marketing en ook wij willen het optimaal benutten.

    Laat deel 2 maar komen.

    geplaatst op
  • @mikevanhoenselaar: Ik zou als ik jou was als gastauteur hier op Marketingfacts je strategie delen, verwijzen naar dit artikel en eens discussie voeren over waar je nog vragen hebt voor optimale inzet. Ik reageer er graag op!

    Of, als je daar geen tijd voor hebt, of wilt maken, de redactie eens lief aankijken :) Inspiratie over contentmarketing zeker op het CMI!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.