• Usability & design
    wordt gesponsord door

Maak je eigen bedrijfspagina op Google+

Maak je eigen bedrijfspagina op Google+

Eindelijk, na de introductie in juni zocht iedereen naar een zakelijke toepassing van Google+. Eerst mocht Ford er wel op, toen waren ze weer even weg.
Gisteren heeft Google+ de aanval op andere netwerken geopend door de bedrijfspagina’s en merkenpagina’s te lanceren.

Uiteraard ben ik er meteen mee aan de slag gegaan en hieronder een korte stap-voor-stap begeleiding over hoe je een bedrijfspagina aanmaakt op Google+. Het is eigenlijk zo simpel, een kind kan de was doen.

Stap 1: Kies voor de create-pagina van Google+


https://plus.google.com/pages/create

Stap 2: Kies een categorie

Ik heb gekozen om er eentje aan te maken voor Social Media Club Eindhoven (SMC040). De categorie is dan Bedrijf, instituut of organisatie.

 

Stap 3: Aankleden


Je kunt nu op je profiel een beschrijving (maximaal 10 woorden) en een logo plaatsen. Dit logo kan overigens alleen een vierkante vorm hebben.

 

Stap 4: Maak het bekend (delen)


Vervolgens kun je de nieuwe pagina delen onder je kringen. Als niemand het kent zal er ook niemand komen.

 

Stap 5: En dan?


Nu heb je ineens bij je Google+ account de mogelijkheid om onder een andere account te plussen (hoe moet je het noemen eigenlijk)

 




Wat mis ik nog?


Natuurlijk, het is de eerste versie, maar ik mis nog wel een paar dingen.
Meerdere beheerders
Het is niet mogelijk, of in ieder geval niet te vinden, om meerdere beheerders voor een bedrijfspagina aan te maken.
Automatische content vanuit je website koppelen
Voor een platform als Marketingfacts zou het erg makkelijk zijn om de berichten automatisch vanuit een Feed te publiceren op Google+. Deze functie heb ik ook nog niet gevonden.


Google promovideo


Google zou Google niet zijn, of in dit geval YouTube, om er ook een leuke promo-video van te maken van een fietsenhandelaar.

Opvallend of eigenlijk voor de hand liggend is het credo van Google Pages aan het einde van de video:

Businesses don’t make people happy. People do.


En nu?


Nu gaan we natuurlijk massaal bedrijfspagina’s aanmaken. We gaan dit allemaal vermelden op onze websites en het zal ook wel trending topic worden op Twitter. Dus ik hoor graag jullie ervaringen en degene die als eerste heeft gevonden hoe je meerdere beheerders voor een page kunt maken krijgt een lunch aangeboden op het hoofdkantoor van Marketingfacts.

Wordt vervolgd…


Delen

0
0


Er zijn 36 reacties op dit artikel

  • Volgens mij mis ik een optie om een persoonlijke url te creëren. Of zie ik iets over het hoofd?

    geplaatst op
  • He Marijn, die mis ik ook nog ja.

    geplaatst op
  • Meerdere beheerders is mogelijk door je gebruikersnaam en wachtwoord aan je collega\'s te geven. Heb nu al trek in de lunch. ;)

    geplaatst op
  • Helaas Menno, dat bedoelde ik niet :)
    Het gaat om het koppelen van meerdere persoonlijke accounts aan een bedrijfsaccount voor beheer.

    geplaatst op
  • Jij hebt een circle "stomme mensen" :D

    geplaatst op
  • Alles voor een lunch:)

    Wanneer je als beheerder van de google.apps account inlogd kun je volgens mij beheerders toevoegen voor ook je googleplus-account.

    geplaatst op
  • @andrescholten jij niet dan? :p

    geplaatst op
  • Simpele methode om meer beheerders aan te koppelen: Maak een aparten login voor de Google+ van je bedrijf en geef alle beheerders de login + password.
    MvG Maarten

    geplaatst op
  • @Maarten
    je wil toch niet steeds opnieuw inloggen en 'schakelen' tussen diverse accounts?

    geplaatst op
  • Zag het ook meer als een noodoplossing.

    geplaatst op
  • SearchEngineLand: "Perhaps most important is that right now, whoever creates your page will be the sole owner of that page, for your company. They won’t have a way to let someone else manage it.
    This will change in the near future. But for the time being, it means that if you have a dedicated social media manager, that person should use their personal account to create your company page."

    geplaatst op
  • Vreemd genoeg lukt het (mij) niet om mensen te volgen (aan kringen toevoegen) tenzij ze de pagina/het bedrijf al volgen... klopt dat? Zo ja, lijkt mij een bug of zal dit expres zo gebouwd zijn?

    geplaatst op
  • Handige samenvatting.
    Ben alleen wel benieuwd wie er in je Kring "stomme mensen" zitten...

    geplaatst op
  • Niet goed over nagedacht door Google. Als je business pages als functionaliteit aanbiedt, moet je ook nadenken over hoe bedrijven in elkaar zitten.
    Nog zoiets: introduceren ze Direct connect,werkt het (voor mij) nog niet! Lukt het jullie wel om Google Direct connect te gebruiken? Zelf zeggen ze erover:

    "Google+ Direct Connect bevindt zich nog in de experimentele fase en het werkt nog niet voor elke Google+--pagina. Ook hebben sommige gebruikers geen toegang tot Direct Connect. Na verloop van tijd zal Direct Connect meer algemeen beschikbaar worden."

    Voor +Pepsi zou het moeten werken volgens Google

    geplaatst op
  • @andriesscholten @ Victor

    De kring met stomme mensen bestaat uit vijf personen die ik enorm stom vindt.
    Ik stuur ook alleen de grootste bagger naar die kring.

    geplaatst op
  • vindt=vind

    geplaatst op
  • @jwalphenaar Eigenlijk best een logische Kring...

    geplaatst op
  • Ik was mijn pagina al binnen 5 minuten kwijt tot ik er achter kwam dat hij hem als vanzelfsprekend direct koppelt aan je prive account en je daar goed moet zoeken om hem te beheren.. dat was nog niet heel duidelijk!
    Verder zie ik nog geen mogelijkheid om andere profielen/sociale media te koppelen zoals bv het twitter account of linkedin profiel.. iemand die daar al wat op heeft gevonden?

    geplaatst op
  • Hoe zit het met de +1 knop op je site?
    Ik heb een +1 knop geplaatst op de pagina van de website van een bedrijf. Deze is gekoppeld aan de url van de website.
    Nu kun je aan deze bedrijfspagina weer een speciale knop (badge) hangen. Is dit beter dan de +1 knop/ maakt niet uit/ minder goed.. (voor SEO enzo)? Straks staat de halve pagina vol met knoppen! https://developers.google.com/+/plugins/badge/

    Ik ben erg benieuwd.

    geplaatst op
  • Wat mij opviel is dat er geen controle is op de naam van de pagina. Ofwel iedereen kan een bedrijfspagina aanmaken van zijn bedrijf zo lijkt het. Dat wordt een mooi zootje op G+

    geplaatst op
  • @Tonci Van wat ik begrepen heb kun je met een page inderdaad geen mensen volgen (aan kringen toevoegen) die jou nog niet volgen. Ben er nog niet helemaal uit wat ik daarvan vind, maar bij bv. Facebook gaat het ook o.b.v. gevolgd worden (like). Met Google+ is er dus eigenlijk sowieso al een extra mogelijkheid voor bedrijven om mensen te volgen via de kringen.

    geplaatst op
  • Google slaat toch de plank mis met deze pagina\'s. Het is minimalistisch, onduidelijk en niet echt onderscheidend. Maar google staat ook bekend om de potentie van haar spulletjes. Ze zullen hier ongetwijfeld een wereldsucces van maken.

    geplaatst op
  • @jwalphenaar Dank voor deze post. Ik ben er inmiddels mee aan de slag gegaan.

    @Marijn Ik gebruik gplus.to als alternatief voor de persoonlijke url. zie bijv. gplus.to/ThinkEcodesign voor de pagina die ik net heb gemaakt

    @ Niels Aarts: Ik heb mijn overige social media en websites vermeld onder de 'recommended links'. Te vinden onder profile--> About
    Ziet er erg strak uit, want facebook en twitter icoontjes worden automatisch erbij vermeld.

    Groetjes,

    Maureen

    geplaatst op
  • Ook mee aan de slag gegaan (ook kort postje aan gewijd met wat gedachten). Vraag die voor mij erg speelt is: wat ga je voor content bieden, en waarom? Status updates en contentstrategie "moeten" tegenwoordig op Twitter, Facebook en LinkedIn. Komt Google plus dus bij. Plus voeden met feeds van blogs of Twitter is out of the question, content moet uniek, authentiek zijn lijkt mij zo. Moet je dat willen als extra kanaal tewijl je als bedrijf net bezig bent dynamiek facebook te snappen? Wat voegt het toe? Tijd van experimenteren lijkt me voorbij, vraag me dus ook af hoeveel bedrijven + gaan laten schieten!

    geplaatst op
  • Trouwens ook boeiend, vind ik, waarom Fiat aan de slag is gegaan op Google+.

    geplaatst op
  • Is het mogelijk de url aan te passen?
    https://plus.google.com/....

    geplaatst op
  • @Dennis Maureen noemde hem al: check http://gplus.to/ voor en verkorte url.

    geplaatst op
  • @Niels, wellicht heb je iets aan de Chrome extensie SGPLus? Nog niet echt ervaring mee maar het lijkt een integratie van G+ met Twitter en Facebook op te leveren.

    geplaatst op
  • Jan Willem, volgens Google is men druk bezig met multi-admin support op de bedrijfspagina's en ook met het mogelijk maken van het overdragen van het eigendom van zo'n pagina aan iemand anders. Intussen niets anders te doen dan inderdaad je login-info delen.

    Tip: maak 2 aparte gmail-accounts aan voor bv een Engelstalige en een Nederlandstalige Google+-account en bedrijfspagina.

    Mvg
    Tony
    @tonydebree

    geplaatst op
  • Ik hoeverre claim je met een gemaakte pagina je bedrijfsnaam? Wat gebeurt er met generiekere termen als overlijden of feliciteren bijvoorbeeld? Of een term als auto? Als ik een pagina maak in Google+ voor auto, heb ik dan later recht op een direct link naar mijn auto pagina als men in google intikt +auto??
    Met alleen het maken van een pagina heb je nog niks geclaimd volgens mij, alleen heb je het geclaimd als je ook de Google Direct connect badge hebt geplaatst op EEN pagina, en Google ken die link toe. Je linkt dan vanuit je Google+ pagina ook naar je website met een url.
    Verder: ik kan dus meerdere paginas maken en meerdere termen proberen te claimen voor Google+?? Ik kan namelijk meerdere Google Direct connect Badges plaatsen.
    Iemand?

    geplaatst op
  • Bedrijfspagina's zijn naar mijn mening ook meteen een van de belangrijkste redenen waarom Google+ wel gaat slagen.

    Bedrijven kunnen een Social Network namelijk (mede) maken, door hun potentiële fans aan te sporen lid te worden van hun bedrijfspagina. Zoals The Voice er ongetwijfeld aan heeft bijgedragen dat veel mensen een Facebook account aan hebben gemaakt of deze actiever zijn gaan gebruiken.

    En waarom bedrijven dat zouden doen voor Google+? Omdat ze beloond worden natuurlijk! Beloond door Google AdWords. Beloond in de vorm van relevantere advertenties, want voorzien van sociale bewijskracht. En dus beloond door hogere klikratio’s en conversies, betere kwaliteitsscores en lagere kosten. En laat bedrijven daar nou ontzettend gek op zijn :-)

    Benieuwd wanneer de eerste TV commercial melding maakt van de Google+ bedrijfspagina. Zou dat nog in 2011 zijn?

    geplaatst op
  • De beste manier om online snel geld te verdienen is duidelijk : [url=http://lookaddthis.com]lookaddthis.com/url]
    daar staat de beste techniek goed uitgelegd !

    geplaatst op
  • Ik heb net een bedrijfspagina aangemaakt op Google+ maar ik heb nu een extra profiel. Ik kwam er niet onder uit om erst een voor mezelf aan te maken (wat ik niet wil) die ik ook maar de naam El rubio heb gegeven en vandaar kon ik pas een Pagina creeren. Ik kan geen optie vinden om direct (zoals op Facebook) een pagina aan te maken en daar beheerders aan toe te voegen. Ik kn natuurlijk zelf een profiel maken maken en van daaruit een pagina te beheren maar dan moet ik de andere beheerder de inloggegevens van mijn persoonlijke profiel geven..

    Doe ik iets fout of is dit gewoon onhandig.

    geplaatst op
  • Sinds kort is het ook mogelijk Google+ Local pagina's te claimen die voorheen zijn aangemaakt in Google Places. Hoe je dit doet en hoe je vervolgens de koppeling maakt met je eigen website, heb ik in dit artikel uitgelegd.

    geplaatst op
  • Hi !

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn bestaande youtube account kan koppelen aan mijn net aangemaakte google+ bedrijfspagina?

    geplaatst op
  • Inmiddels zoek ik al minimaal 5 (vijf) uren om te ontdekken hoe je een simpel filmpje opload naar een Google Plus bedrijfspagina.
    Simpel en eenvoudig, dat alles... Tóch?
    Mathieu Raemaekers
    Koppelstraat 50
    6088 ER Roggel
    Email: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
    Telefoon: 0475 492010

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.