YouTube groeit na zes jaar onvermoeibaar door

27 mei 2011, 03:31

YouTube is 6 jaar oud geworden en is zonder twijfel de absolute winnaar in online video. In zes jaar tijd is YouTube gegroeid naar 3 miljard bekeken video’s per dag, dat is een stijging van 50% ten opzichte van vorig jaar. Verder is het uploaden van video per minuut gegroeid naar 48 uur. Dat is een groei van 37% in de laatste 6 maanden en 100% over het laatste jaar aldus het YouTube blog.

Hoe lang kan YouTube – en het internet – deze groei volhouden? Om de cijfers van YouTube even in perspectief te zetten: we kijken dus dagelijks meer video dan we zoekopdrachten doen (slechts 500 miljoen per dag). Met 2 miljard internetgebruikers kijkt iedere internetgebruiker iedere dag gemiddeld anderhalve YouTube video. Qua uploads zetten we iedere minuut ongeveer 25 speelfilms op YouTube, dat zijn er dus iedere dag 36.000. Veel meer dan we ooit zouden kunnen consumeren.

Online video laat dus geen enkele remming in de groei zien en met de opkomst van steeds betere kwaliteit video is het de vraag of YouTube – laat staan het internet – met deze groei de capaciteit nog wel aankan. Zeker met de opkomst van video via de mobiele telefoon en de introductie van live video op YouTube…. Tot die tijd blijven we nog gezellig met z’n allen uploaden en kijken!

Bron / infographic via YouTube Blog.

Remco Bron
Founder bij inBeacon

Remco is internet ondernemer, spreker en co-founder van inBeacon. Hij werkt voor klanten als KPN, ANWB, NOS, Vodafone, Sony, Leaseplan, Reed Business, Ministerie van Defensie, Oplaadpalen.nl en Rabobank. Zijn persoonlijke website is remcobron.com en hij blogt over iBeacon marketing op iBeacon-retail.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!