• Mobile
    wordt gesponsord door

iPad 2 bij twee jaar NRC

iPad 2 bij twee jaar NRC

“Destijds sloegen klanten en bloggers direct aan het rekenen. Om hun het werk te besparen, heeft NRC alvast de rekensom gemaakt.” NRC gaat het wéér doen: iPads leveren bij een nieuw tweejarig NRC-abonnement. Vorig jaar was er nogal wat verwarring en gedoe rondom het (NRC Next) abonnement, dat hopen ze bij NRC te voorkomen door een duidelijker aanbieding te doen.

Het abonnement op NRC Handelsblad met iPad 2 kost 39,95 euro per maand. Dat is in totaal 958,80 euro voor de twee jaar die het abonnement duurt. Twee keer een compleet jaarabonnement zonder iPad 2 kost 672 euro. De nieuwste versie van de tabletcomputer van Apple kost daarom voor de nieuwe abonnee 286,80 euro in plaats van 479 euro in de winkel. Dat is dus een besparing van 192 euro. NRC Handelsblad wordt bij het abonnement zes dagen per week thuisbezorgd en is elke dag te lezen op de iPad 2.

De vorige actie heeft, zo claimt NRC, 13.000 nieuwe abonnees opgeleverd. Ik ben benieuwd of ze dat andermaal gaan halen met deze actie, die iets logischer qua opbouw lijkt. Vraag is ook, wat er aan de strijkstok blijft hangen als het net na twee jaar wordt opgehaald. Gaat het om de krant, of om de iPad? Daar is ook over nagedacht: vanaf 25 april kun je ook een digitaal abonnement nemen. Als je er via NRC een iPad2 bij koopt, krijg je korting op dat digitale abonnement (die pagina doet het nog niet). Wat ik aan dit soort acties wel goed vind, is dat de producten (krant/app/site/tablet) matchen. Dat is niet bij iedere iPad-actie zo…


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Onlangs, tijdens de Sanoma Mediaparade, deed de voorman van de NRC deze actie alvast uit de doeken. Volgens hem snijdt het mes aan 2 kanten. Meer lezers = meer adverteerders en iemand die 2 jaar de krant dagelijks ontvangt is erg snel geneigd dit abonnement een aantal jaren te verlengen.

    Ik denk dat ze de investering van Ipads al grotendeels terughalen door de stijging van het aantal adverteerders/advertenties. Loyaliteit is dan mooi meegenomen.

    geplaatst op
  • Ik zou als klant echt niet vallen voor zo'n aanbieding. Twee jaar is veel te lang om er aan vast te zitten. Toch lokt het mensen omdat ze iets GRATIS krijgen, en nog wel de iPad2. Ik zou afvragen of de iPad3 niet binnen die 2 jaar komt.. Zit je over een jaar weer met een oud model. Toch?

    geplaatst op
  • De juiste link is http://ipad2.nrc.nl/ - het heeft wat bloed, zweet en tranen gekost aan onze kant, maar het resultaat is er een om trots op te zijn.

    geplaatst op
  • Mee eens met Roy. Daarnaast denk ik dat investering in ipad meevalt (zou men zelfs kunnen uitrekenen) als je bedenkt wat de inkoop prijs van ipad zou zijn en kosten voor extra prints. Ik betwijfel of NRC het alleen maar doet om meer ads.

    geplaatst op
  • Weten we al iets meer over het leesgedrag van die 13.000 abonnees met een iPad 1 via NRC Next? Ik kan me voorstellen dat er genoeg valt te meten en als je extra adverteerders wilt binnenhalen wil je natuurlijk ook met een goed verhaal komen.

    geplaatst op
  • grappig afgekeurd filmpje van nrc over ipad-actie: http://www.youtube.com/watch?v=bsiL7d-gmmE

    geplaatst op
  • Het voorbeeld van NRC zal in de toekomst nog vele malen gekopieerd gaan worden. Uiteraard is dit dé ideale combinatie van hardware en content. Met de introductie van Libertel op de mobiele telefonie markt in Nederland werd dit model al reeds geïntroduceerd. Een duur stuk hardware weggeven in ruil voor een twee jarige verplichting.
    Dit soort acties trekt grotendeels een groep over de drempel die anders voor gratis nieuws had gekozen.
    Wanneer volgen de Autoweek, Elsevier, Playboy, Margriet?

    geplaatst op
  • Een gratis playmate bij een 2 jarig abonnement op de Playboy, goed idee ;-)

    geplaatst op
  • Ik begrijp best dat dit soort 'fremiums' de toekomst hebben voor de salesafdeling, maar persoonlijk moet ik niet denken aan een tweejarige verplichting voor het afnemen van een krant, mobiel abonnement, et cetera. Geheel in contradictie van de snackcultuur die flink in opmars is. Dus, erg verleidelijk vind ik het aanbod van NRC niet. Zeker niet als je als abo nu ook de iPad, zoals de vorige NRC-actie, in bruikleen krijgt... (Of dat nu zo is weet ik overigens niet, hoop voor ze van niet.) Ben wel (vanuit zakelijk oogpunt) benieuwd op 25 april naar aanbod digitaal abo. Op dat vlak kies ik overigens denk ik nog niet voor NRC, aangezien de inhoud erg vervlakt. Daar draait het uiteindelijk toch om.

    geplaatst op
  • heden 28 juni ben ik door een medewerkster van NRC NeXT geiinformeerd over een digitaal abonnement voor de NRC HANDELSBLAD.op de iPad 2. Dit zou dus alleen een digitale uitgave zijn van de papieren versie.
    Vraag : dus je bent niet verplicht een papieren versie te abonneren om hem te kunnen downloaden en hem bv.
    buiten bereik van een wifi zender te kunnen lezen. Is dat zo? En wat kost dit abonnement? Alexander.

    geplaatst op
  • de actie is helemaal zo leuk niet , want ik woon in een deel woning en de geen die eerst aan meld krijgt de actie
    ikzelf wist niet dat er al een andere bewoner had aangemeld en dus kreeg ik pas in de mail te zien dat ik hem dus niet krijg omdat er al iemand was aangemeld op dit adres ...
    toch jammer dat dus niet iedereen van de actie mag profiteren (als je dit zelf wil)

    geplaatst op
  • Kan ik eventueel ook voor zo'n aanbod in aanmerking komen.ik ben zo'n 40 tot 45jaar geabonneerd op de NRC en diens opvolgers. Of moet ik nu opzeggen en me opnieuw aanmelden voor twee jaar?
    Vriendelijke groet,
    J.W.Wieringa

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.