iPad 2 bij twee jaar NRC

18 april 2011, 04:13

“Destijds sloegen klanten en bloggers direct aan het rekenen. Om hun het werk te besparen, heeft NRC alvast de rekensom gemaakt.” NRC gaat het wéér doen: iPads leveren bij een nieuw tweejarig NRC-abonnement. Vorig jaar was er nogal wat verwarring en gedoe rondom het (NRC Next) abonnement, dat hopen ze bij NRC te voorkomen door een duidelijker aanbieding te doen.

Het abonnement op NRC Handelsblad met iPad 2 kost 39,95 euro per maand. Dat is in totaal 958,80 euro voor de twee jaar die het abonnement duurt. Twee keer een compleet jaarabonnement zonder iPad 2 kost 672 euro. De nieuwste versie van de tabletcomputer van Apple kost daarom voor de nieuwe abonnee 286,80 euro in plaats van 479 euro in de winkel. Dat is dus een besparing van 192 euro. NRC Handelsblad wordt bij het abonnement zes dagen per week thuisbezorgd en is elke dag te lezen op de iPad 2.

De vorige actie heeft, zo claimt NRC, 13.000 nieuwe abonnees opgeleverd. Ik ben benieuwd of ze dat andermaal gaan halen met deze actie, die iets logischer qua opbouw lijkt. Vraag is ook, wat er aan de strijkstok blijft hangen als het net na twee jaar wordt opgehaald. Gaat het om de krant, of om de iPad? Daar is ook over nagedacht: vanaf 25 april kun je ook een digitaal abonnement nemen. Als je er via NRC een iPad2 bij koopt, krijg je korting op dat digitale abonnement (die pagina doet het nog niet). Wat ik aan dit soort acties wel goed vind, is dat de producten (krant/app/site/tablet) matchen. Dat is niet bij iedere iPad-actie zo…

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

12 Reacties

    dottie

    Onlangs, tijdens de Sanoma Mediaparade, deed de voorman van de NRC deze actie alvast uit de doeken. Volgens hem snijdt het mes aan 2 kanten. Meer lezers = meer adverteerders en iemand die 2 jaar de krant dagelijks ontvangt is erg snel geneigd dit abonnement een aantal jaren te verlengen.

    Ik denk dat ze de investering van Ipads al grotendeels terughalen door de stijging van het aantal adverteerders/advertenties. Loyaliteit is dan mooi meegenomen.


    18 april 2011 om 04:31
    Jedidja

    Ik zou als klant echt niet vallen voor zo’n aanbieding. Twee jaar is veel te lang om er aan vast te zitten. Toch lokt het mensen omdat ze iets GRATIS krijgen, en nog wel de iPad2. Ik zou afvragen of de iPad3 niet binnen die 2 jaar komt.. Zit je over een jaar weer met een oud model. Toch?


    18 april 2011 om 05:16
    SasaMarinic

    Mee eens met Roy. Daarnaast denk ik dat investering in ipad meevalt (zou men zelfs kunnen uitrekenen) als je bedenkt wat de inkoop prijs van ipad zou zijn en kosten voor extra prints. Ik betwijfel of NRC het alleen maar doet om meer ads.


    18 april 2011 om 05:24
    Bram Fasseur

    Weten we al iets meer over het leesgedrag van die 13.000 abonnees met een iPad 1 via NRC Next? Ik kan me voorstellen dat er genoeg valt te meten en als je extra adverteerders wilt binnenhalen wil je natuurlijk ook met een goed verhaal komen.


    18 april 2011 om 05:26
    Jeroen Bos

    Het voorbeeld van NRC zal in de toekomst nog vele malen gekopieerd gaan worden. Uiteraard is dit dé ideale combinatie van hardware en content. Met de introductie van Libertel op de mobiele telefonie markt in Nederland werd dit model al reeds geïntroduceerd. Een duur stuk hardware weggeven in ruil voor een twee jarige verplichting.

    Dit soort acties trekt grotendeels een groep over de drempel die anders voor gratis nieuws had gekozen.

    Wanneer volgen de Autoweek, Elsevier, Playboy, Margriet?


    18 april 2011 om 11:08
    Bram Fasseur

    Een gratis playmate bij een 2 jarig abonnement op de Playboy, goed idee 😉


    18 april 2011 om 11:13
    ronald ter voert

    Ik begrijp best dat dit soort ‘fremiums’ de toekomst hebben voor de salesafdeling, maar persoonlijk moet ik niet denken aan een tweejarige verplichting voor het afnemen van een krant, mobiel abonnement, et cetera. Geheel in contradictie van de snackcultuur die flink in opmars is. Dus, erg verleidelijk vind ik het aanbod van NRC niet. Zeker niet als je als abo nu ook de iPad, zoals de vorige NRC-actie, in bruikleen krijgt… (Of dat nu zo is weet ik overigens niet, hoop voor ze van niet.) Ben wel (vanuit zakelijk oogpunt) benieuwd op 25 april naar aanbod digitaal abo. Op dat vlak kies ik overigens denk ik nog niet voor NRC, aangezien de inhoud erg vervlakt. Daar draait het uiteindelijk toch om.


    18 april 2011 om 13:35
    Schoonhoven

    heden 28 juni ben ik door een medewerkster van NRC NeXT geiinformeerd over een digitaal abonnement voor de NRC HANDELSBLAD.op de iPad 2. Dit zou dus alleen een digitale uitgave zijn van de papieren versie.

    Vraag : dus je bent niet verplicht een papieren versie te abonneren om hem te kunnen downloaden en hem bv.

    buiten bereik van een wifi zender te kunnen lezen. Is dat zo? En wat kost dit abonnement? Alexander.


    28 juni 2011 om 08:05
    els

    de actie is helemaal zo leuk niet , want ik woon in een deel woning en de geen die eerst aan meld krijgt de actie

    ikzelf wist niet dat er al een andere bewoner had aangemeld en dus kreeg ik pas in de mail te zien dat ik hem dus niet krijg omdat er al iemand was aangemeld op dit adres …

    toch jammer dat dus niet iedereen van de actie mag profiteren (als je dit zelf wil)


    13 december 2011 om 13:07
    j.w.wieringa

    Kan ik eventueel ook voor zo’n aanbod in aanmerking komen.ik ben zo’n 40 tot 45jaar geabonneerd op de NRC en diens opvolgers. Of moet ik nu opzeggen en me opnieuw aanmelden voor twee jaar?

    Vriendelijke groet,

    J.W.Wieringa


    1 februari 2012 om 18:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief