ReclameReview: Nuon (Ed & Eduard)

ReclameReview: Nuon (Ed & Eduard)

Op maandag 7 maart start de nieuwe reclamecampagne van Nuon. Een campagne waarin monteur Ed en adviseur Eduard in hun elektrische busje door Nederland rijden om energieproblemen op te lossen en klanten te helpen om energie en geld te besparen. Met deze campagne wil Nuon mensen bewust maken van de grote hoeveelheid verspilde energie in Nederland en hoe Nuon helpt om dit te voorkomen. De bedoeling is duidelijk: Nuon wil leuk gevonden worden. De tijd van de eerder genoemde arty-farty commercials is voorbij. We krijgen de komende maanden ongetwijfeld een hele serie avonturen te zien van de twee nieuwe helden, die door hun tegengestelde persoonlijkheden veel grappige confrontaties zullen hebben.

 

Credits:
Bureau: N=5

De doelstelling:
Met deze campagne wil Nuon mensen bewust maken van de grote hoeveelheid verspilde energie in Nederland en hoe Nuon helpt om dit te voorkomen.

De uitwerking:
Op maandag 7 maart start de nieuwe reclamecampagne van Nuon. Een campagne waarin monteur Ed en adviseur Eduard in hun elektrische busje door Nederland rijden om energieproblemen op te lossen en klanten te helpen om energie en geld te besparen.

Het oordeel:
Dat Nuon meehelpt om verspilling te voorkomen, is al vaker gecommuniceerd via commercials. Eerst door te tonen hoe we met al die verspilling de hele Sahara kunnen verlichten en daarna deed Niemand het nog eens dunnetjes over. Nuon is dus absoluut consequent in het kiezen en communiceren van hun USP’s. Nu worden we voorgesteld aan Ed & Eduard, het nieuwe reclameduo van Nuon. De bedoeling is duidelijk: Nuon wil leuk gevonden worden. De tijd van de eerder genoemde arty-farty commercials is voorbij. We krijgen de komende maanden ongetwijfeld een hele serie avonturen te zien van de twee nieuwe helden, die door hun tegengestelde persoonlijkheden veel grappige confrontaties zullen hebben. Blijkbaar hebben de commercials van de afgelopen jaren niet de gewenste resultaten opgeleverd, want anders was er geen nieuwe concept nodig. We zullen zien of dit beter werkt. De typetjes zijn prima, daar zal het niet aan liggen. Zij vertegenwoordigen de twee gedachten waar (potentiële) klanten steeds op hinken: kies ik voor het milieu of voor mijn portemonnee? Of zoals het hier verwoord wordt: wereldreddend handelen of portemonneereddend handelen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Deze campagne is door N=5 gemaakt

    geplaatst op
  • Grappig, ze dragen geen autogordels...

    geplaatst op
  • Maar wie zingt het liedje dan?

    geplaatst op
  • Bij het verlaten van de rotonde gebruiken ze ook geen richtingaanwijzers. Slecht verkeersgedrag!

    NUON = VEILIGHEID ???

    geplaatst op
  • Wat is de naam van de acteur die Eduard speelt of in welke reclame kwam ik deze eerder tegen

    geplaatst op
  • volgens mij Max van den Burg

    geplaatst op
  • De druk pratende chauffeur rijdt ook maar met 1 i.p.v. 2 handen aan het stuur.

    Welke rijschool adviseert men daar toch bij Nuon?

    geplaatst op
  • @Aagje, volgens mij zinken ze "pak die zak" tenminste dat versta ik. Ik ben erg benieuwd wat dit liedje kan zijn. Ik heb het de hele avond in mijn hoofd gehad.

    geplaatst op
  • en welk acteur speelt ED?

    geplaatst op
  • weet iemand hoe het liedje aan het einde van die reclame heet? ik heb het de hele tijd in mijn hoofd dus ik wil weten welk liedje dat is ...

    geplaatst op
  • Volgens mij kunnen ze beter reklame maken om er voor te zorgen dat mensen de isolatie van hun woning beter op orde brengen. Daar hebben we met z'n alle wat aan en niet alleen Nuon.

    geplaatst op
  • ik zou graag willen weten of victor low de ro lvan een de van de 2 mannen in de relcame van nuon
    speelt?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.