KingFish Media: 9 van de 10 bedrijven gebruikt LinkedIn voor social marketing strategie

20 augustus 2010, 05:03

Amerikaans onderzoek van King Fish Media, Hubspot en Junta 42 naar het gebruik van social media in het bedrijfsleven laat zien dat op dit moment 9 van de 10 bedrijven LinkedIn gebruikt als onderdeel van de social media strategie, bedrijven die nog niet aan de slag zijn met LinkedIn zeggen dat de komende 12 maanden wél te gaan doen. Bij de volgende andere platformen zijn de cijfers hetzelfde (binnen 12 maanden op 100 procent): 84 procent gebruikt nu Twitter, 78 procent gebruikt nu Facebook. Voor bloggen (65 procent) en de inzet van YouTube (47 procent) gelden lagere gebruikspercentages en intenties. MySpace staat onderaan met 9 procent gebruik en 9 procent intentie tot gebruik.

Onderzoekopzet

Voordat we heel harde conclusies trekken uit dit type onderzoeken is het altijd handig om even de onderzoeksopzet en methode door te nemen. Het onderzoek is via social networks gedaan en via e-mail. Dat geeft alvast een vertekend resultaat (er is wel gefilterd op management posities):

“The survey was created by King Fish Media and hosted online by from April 15 to June 1, 2010. Email invitations were sent out directing respondents to the survey by King Fish Media and the two survey co-sponsors: HubSpot and Junta 42. In addition, the link was sent out via social networking sites Facebook, Twitter and LinkedIn. The survey was completed by 457 respondents primarily split between corporate management and marketing/sales management. The data was compiled and tabulated by Datastar.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!