Briljante guerrilla-marketingcampagne van Heineken

Briljante guerrilla-marketingcampagne van Heineken
, ING Groep
@evr

Je bent voetbalfan, leeft weken naar DE wedstrijd van het jaar: de Champions League Real Madrid vs AC Milan.Maar dan vraagt je vriendin je mee naar een klassiek concert op exact dezelfde dag en wel op een dusdanige manier dat je gewoon niet kunt weigeren…. Ik ga natuurlijk niet de boel verklappen dus gewoon onderstaande video even bekijken. Absoluut de moeite waard!

1,5 miljoen mensen zagen eea live op Sky Sport, 10 miljoen mensen zagen het in het nieuws de volgende dag en 5 miljoen unieke bezoekers bekeken de content in de 2 weken na het event. Topper van JWT Milaan voor Heineken!


Delen

0
0


Er zijn 18 reacties op dit artikel

  • Haha prachtig. Wat een werk! Maar ook een mooi resultaat.
    Enige minpuntje aan de actie is dat bovenstaand filmpje 5 minuten duurt. Kon ook wel in de helft.
    Maar toffe actie van Heineken!

    geplaatst op
  • Hij is steengoed. Goed uitgedacht, en wat een moeite inderdaad. Ik vond het filmpje idd wat lang, maar bleef wel boeien omdat het goed in elkaar zat. Petje af.

    geplaatst op
  • Briljant! Heel tof gedaan :-)

    geplaatst op
  • Geweldige actie! De resultaten zijn er dan ook naar!

    geplaatst op
  • Inderdaad mooie actie. Knappe van deze viral is dat er zelfs bijna een jaar na dato nog over geschreven wordt op MF. Mooie lange doorlooptijd van deze viral;-)

    geplaatst op
  • Dit is de reden waarom ik als student, marketing studeer, wat een geweldig initiatief!

    geplaatst op
  • Wat een inzicht om zo'n concept op deze manier neer te zetten, verkocht en op tijd klaar (en zo succesvol)!

    geplaatst op
  • Fantastisch!

    geplaatst op
  • Ik dacht dat Guerillamarketing eigenlijk een vorm van low budget marketing is. Deze actie lijkt me niet geheel low budget. Dus ondanks dat het een hele sterke stunt is, vind ik deze actie geen echte Guerillamarketing

    geplaatst op
  • Het gaat meer over "on-conventioneel" en heeft met budget niet veel te maken als je het mij vraagt.
    Ik kan ook voor 1 euro adwords inkopen - dat is geen guerilla marketing. Of gratis accounts opzetten en linken van slideshare, facebook, linkedin, wordpress, etc.

    geplaatst op
  • Low budget marketing is om met zo min mogelijk financiële middelen zo veel mogelijk exposure te krijgen. Guerillamarketing is daar een vorm van. Maar er zijn nog meer vormen.

    geplaatst op
  • Ennuh.... hoeveel meer Heineken is er door verkocht? O nee, het gaat natuurlijk om de top of mind positie. Sorry!

    geplaatst op
  • Volgens mij heeft dit niet heel veel geld gekost, zeker niet als je kjikt naar wat het uiteindelijk heeft opgeleverd, weekje campagne op TV kost hen zeker meer! petje af voor diegene die het bedacht hebben!

    geplaatst op
  • Deze video werd vorig jaar november op het sponsorcongres al vertoond door Heineken (toen vers van de pers). Waarom landt dit nu pas in de blogosfeer?

    geplaatst op
  • @gijsbregt dat vroeg ik mij ook af maar waren toen de cijfers er ook al in verwerkt? Exact dus deze video?

    geplaatst op
  • Kippenvel! Geweldige actie!

    Sluit me aan bij D. Martens :)

    geplaatst op
  • Campagne haalde terecht een nummer 9 positie in het Marketingfacts Jaaroverzicht 2010.

    geplaatst op
  • Idd wat een succesvolle marketingcampagne

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.