Top internettrends 2010 (Jungle Minds)

Top internettrends 2010 (Jungle Minds)

De drie belangrijkste trends voor 2010 zijn location based services, mobiel internet en usability. Althans, dat vonden 200 internetprofessionals op het jaarlijkse event van Jungle Minds. Het ging om een ‘hot-or-not’ stemming. ‘De uitslag is interessant aangezien het voorspelt waarin de internetgemeenschap gaat investeren in 2010,’ tromroffelt het persbericht. Uit totaal 40 onderwerpen kwam middels stemkastjes de top tien tot stand. Hieronder die tien internettrends:

1. Location based services 93%
2. Mobiel internet 92%
3. Usability 88%
4. Behavioural targeting 88%
5. Apps 84%
6. Engagement 82%
7. Mobile commerce 81%
8. Webanalytics 79%
9. Webcare 78%
10. User generated content 78%

Het percentage geeft aan hoeveel personen de trend of het onderwerp als ‘hot’ betitelden. Onderwerpen die het minst scoorden, waren Bing (12%), Google wave (32%), Widgets (34%), Corporate blogging (37%), Social media advertising (43%) en wiki’s (43%). Boeiend lijstje. Niemand is van plan iets te gaan doen met social media, user generated content is een term die 2 jaar geleden nog gebezigd werd. Het real time web wordt door het publiek niet als trend gezien, mobile commerce staat op nummer 7 maar de megagroei van ‘gewone’ e-commerce om maar eens mee te beginnen is de trendlijst alweer uit.

Jungle Minds signaleert zelf de volgende trends, die ook beschreven worden in Finest Fifty e-commerce 2010:

  1. Real time commerce. Het internet wordt steeds actueler. We zien de opkomst van real time banners, real time Adwords campaigns en real time nieuwsbrieven. In alle gevallen worden actuele gegevens getoond, zoals prijzen, acties of voorraden. Ook zien we binnen afzienbare tijd live ervaringen van medeconsumenten op webshops verschijnen.
  2. Open commerce. Consumenten hoeven in de toekomst niet voor welke website of webshop een account aan te maken. De persoon maakt één digitaal identiteitsbewijs en legt op één centrale plek al zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren vast. Deze digitale identiteit kan hij gebruiken om in te loggen of om formulieren automatisch in te vullen. In 2010 zien we de eerste stappen in de richting van drempelloze herkenning, ofwel open ID.
  3. Omnipresence. Informatie en communicatie zullen meer en meer overal beschikbaar zijn. Via elk medium (desktop, website, blog, portal, sociale netwerken, email) als via elk apparaat: PC, E-reader, mobiel, Tablet PC, game console, etc. Het is de uitdaging voor de aanbieder om daar te zijn waar de klant zich bevindt, altijd en overal.

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Duidelijk beeld van de verwachtingen.

    Inderdaad opvallend dat Social Media niet wordt genoemd: waarschijnlijk gaan de 200 internetprofessionals ervan uit dat er reeds een vertrouwenwekkende dialoog is binnen B2B/B2C omgevingen via bestaande kanalen.

    Ook bijzonder dat respondenten geen (?) prioriteiten geven aan integratie en afstemming van nieuwe/bestaande kanalen met het web (multi channel benadering: bijvoorbeeld call, mail, sms, web) en de bijbehorende klantbeleving (customer experience) - maar dan kan natuurlijk liggen aan het feit dat dit niet genoemd werd in de 40 onderwerpen...

    geplaatst op
  • @Robert Ter informatie: Social Media Marketing eindigde op een dertiende plek met 73% 'hot'. Social commerce eindigde op de veertiende plek met 67%.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.