Het tablet magazine van de toekomst

Het tablet magazine van de toekomst

E-books breken misschien nu toch echt door in 2010, Apple zal met de iSlate een pad plaveien net zoals het dat voor smartphones heeft gedaan en de onder druk staande kosten voor printmedia kanaliseren nieuwe mogelijkheden. Het kan bijna niet anders. Een kijkje in de toekomst van (print)media op zo’n tablet of e-reader zag ik gisteravond op YouTube. De omschrijving:

“This collaboration between The Wonderfactory and Time, Inc. is an excellent example of how tablets will enable the creation of innovative, addictive experiences by publishers, media companies, and advertisers.”

Het gaat om een demovideo van Sports Illustrated, hét sportblad in de VS. Hieronder het filmpje, sinds december is het online, dus een beetje oud nieuws. Maar verbluffend, vind ik het:

Waarom ze geen ‘echte’ hand hebben gebruikt voor dit instructiefilmpje, wordt gevraagd in de comments op YouTube. Dat zou de geloofwaardigheid van dit filmpje inderdaad ten goede komen. Coming soon, staat er in de video. Ik kan niet wachten. Bij TechCrunch konden ze dat ook niet: check onderstaande korte demo, met échte handen (“Are there any interactive elements?”):

 

Om die laatste vraag over interactiviteit te beantwoorden: ja. Er zijn wel een paar interactieve elementen. Vooral het omcircelen van een foto en die direct delen via Twitter of Facebook vond ik prachtig gevonden. Top van de ijsberg.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Los van de handen discussie geeft het filmpje heel goed weer waar de toekomst van magazines en kranten ligt. Door te groeien naar social meda information platforms, gekoppeld aan de diverse sociale kanalen zoals twitter enz. maken ze een enorme sprong vooruit en worden ze interactieve bibliotheek van het nieuws. De combinatie van het tablet en de flitsende informatie van digitale magazines geeft de consument een enorme toegevoegd waarde. Het wordt nog mooier als deze platforms ook ruimte bieden om personal expericiens van consumenten toe te voegen, zodat je de grens tusen social information naar social networken vervaagt. Wat essentieel wordt, naast de performance van de techniek en de magazines zelf is het linken van informatie of wel de zoektechniek. Semantische zoektechniek selflearning en gericht op de unieke gebruiker wordt steeds essentieler. De berg aan info wordt anders te groot.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.