Het tablet magazine van de toekomst

12 januari 2010, 06:51

E-books breken misschien nu toch echt door in 2010, Apple zal met de iSlate een pad plaveien net zoals het dat voor smartphones heeft gedaan en de onder druk staande kosten voor printmedia kanaliseren nieuwe mogelijkheden. Het kan bijna niet anders. Een kijkje in de toekomst van (print)media op zo’n tablet of e-reader zag ik gisteravond op YouTube. De omschrijving:

“This collaboration between The Wonderfactory and Time, Inc. is an excellent example of how tablets will enable the creation of innovative, addictive experiences by publishers, media companies, and advertisers.”

Het gaat om een demovideo van Sports Illustrated, hét sportblad in de VS. Hieronder het filmpje, sinds december is het online, dus een beetje oud nieuws. Maar verbluffend, vind ik het:

Waarom ze geen ‘echte’ hand hebben gebruikt voor dit instructiefilmpje, wordt gevraagd in de comments op YouTube. Dat zou de geloofwaardigheid van dit filmpje inderdaad ten goede komen. Coming soon, staat er in de video. Ik kan niet wachten. Bij TechCrunch konden ze dat ook niet: check onderstaande korte demo, met échte handen (“Are there any interactive elements?”):

Om die laatste vraag over interactiviteit te beantwoorden: ja. Er zijn wel een paar interactieve elementen. Vooral het omcircelen van een foto en die direct delen via Twitter of Facebook vond ik prachtig gevonden. Top van de ijsberg.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    ankie straathof

    Los van de handen discussie geeft het filmpje heel goed weer waar de toekomst van magazines en kranten ligt. Door te groeien naar social meda information platforms, gekoppeld aan de diverse sociale kanalen zoals twitter enz. maken ze een enorme sprong vooruit en worden ze interactieve bibliotheek van het nieuws. De combinatie van het tablet en de flitsende informatie van digitale magazines geeft de consument een enorme toegevoegd waarde. Het wordt nog mooier als deze platforms ook ruimte bieden om personal expericiens van consumenten toe te voegen, zodat je de grens tusen social information naar social networken vervaagt. Wat essentieel wordt, naast de performance van de techniek en de magazines zelf is het linken van informatie of wel de zoektechniek. Semantische zoektechniek selflearning en gericht op de unieke gebruiker wordt steeds essentieler. De berg aan info wordt anders te groot.


    12 januari 2010 om 08:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!