Mobile affiliate marketing via Twitter met Andora van Zanox

5 november 2009, 06:41

Zanox lanceerde in juni dit jaar de application store. ‘De zanox Application Store is een innovatief b2b-platform waarmee publishers en advertisers nieuwe performance-based marketing tools kunnen ontdekken.’ Bovenstaande video toont een van de Android-apps die in de store te krijgen zijn: Andora. In het filmpje zie je developer Krispin Schulz uitleggen hoe je affiliate marketing in de boekenbranche via een Android app en twitter naar mobiel brengt. Je scant de barcode van een ‘echt product’ en kijkt of het binnen het Zanox affliliate netwerk voorhanden is. Je kunt het dan direct kopen of via Twitter verspreiden en er een commissie op vangen (75 cent in het filmpje). Interessant! Dat moesten we testen:

Nou, het werkt. Ook met het Marketingfacts Jaarboek 2009! De auto-focus van een Flip-camera is niet bepaald geniaal, maar het beeld is wel duidelijk dachten wij. Twitdroid werkte even niet op de HTC van Bram in combinatie met Andora, en de site was Duits. Zullen kinderziekten zijn: ik vind het zelf wel een boeiende ontwikkeling.

Over Andora

In de beschrijving in de appstore van Zanox lees je over Andora:

“App for google android mobile phones. Scan the barcode of a real product with the camera of the phone and check if it is available in the zanox affiliate network. Then you can buy it online or even twitter it. Can be used for price comparison. Works best with books and office supplies. This app uses “Barcode Scanner” and “Twidroid” which you can download for free in the market.”

Amazon, affiliates en Twitter

Amazon lanceerde recent een Twitter-button op de site: met die knop kunnen affiliates direct vanaf de Amazon detail page links posten naar hun Twitter-accounts. Meer daarover hier op Affiliatetip.com.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!