• Mobile
    wordt gesponsord door

SNS Bank heeft een plekje op het web, maar alleen voor jou

SNS Bank heeft een plekje op het web, maar alleen voor jou

Net bijgekomen van de Deense per-ongeluk-moeder-hoax, krijgen we de volgende - als viral bedoelde YouTubefrutsel - voor ons kiezen. Het moet lijken alsof SNS Bank een leuk intern promofilpje voor webbankieren heeft gemaakt. Op de klanken van Tuintje in m’n hart van Damaru. Gisteren vertoonde EditieNL het filmpje al, aan het eind van de uitzending.

“Omgwtfbbq - wat is dit nu weer? Kwam dit tegen op grote boze internet… Lijkt me intern filmpje van SNS Bank… die nu ook op Youtube staat dus :-) Een SNS versie van tuintje in mijn hart - Nou ...”,

Zo luidt de begeleidende tekst op het account van ‘vanmaanen22’. Tja. Wie hebben we hier? Marc van Maanen, social media/online marketing. Werkzaam bij SNS Bank als Internet Marketing Manager. Beetje té doorzichtig zo, vindt u ook niet? Niettemin best geinig.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • En die zangeres kwam mij al bekend voor. Xaviera Ringeling, van Contentgirls én werkzaam bij SNS.

    Zij blogt: "Even waren we bang -- toen we erachter kwamen dat ons interne filmpje op YouTube te zien was -- dat we hele vervelende reacties zouden krijgen. Maar dat valt (tot nu toe en we duimen verder) erg mee. Toch in het kort: we maakten een filmpje voor een social media presentatie om te laten zien wat je allemaal kunt met het web. Dat filmpje vond zijn weg naar YouTube kwamen we gisteren achter, maar ook naar EditieNL bleek vandaag."

    Per ongeluk express zeker...

    geplaatst op
  • Grappig. Van Maanen heeft opeens z'n profielen aangepast (vergeten screendump te maken). Het zal wel, er zijn nog genoeg sporen dat Marc van Maanen bij SNS hééft gewerkt.

    Xaviera tweet: 'tsja - wat valt daarop te reageren. Het is niet waar. film was voor prezzo --> voor directie over social media.'

    'en dat was niet alleen voor intern, maar voor eenmalig. Toen is het bij vanmaanen terechtgekomen: niet via mij overigens.'

    Oké. Het is een leuk liedje. Best catchy. Als het wel is uitgelekt, lachen. Als het bewust is gelekt - slim gedaan!

    geplaatst op
  • Dit is dus:

    - Bijzonder bewust van alle kanten gelekt (redactie M! heeft het via drie afzonderlijke kanalen "gelekt" gekregen)
    - SNS wilde kennelijk HEEL ERG graag dat dit naar buiten kwam. En daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen, want zó leuk is het niet. Zo goed gedaan is het niet. En wtf is eigenlijk de boodschap? Ik vind het eerder schadelijk voor imago SNS dan positief.

    geplaatst op
  • Ik vind het niet zo relevant of het doorzichtig is gedaan door SNS of niet. Mocht het een viral zijn, dan is deze geslaagd. Primetime op tv en nu discussie op het internet. Dat is wat een viral beoogd.

    geplaatst op
  • Jongens, wat een kritiek op een vooral ludiek bedoeld filmpje. Dat het links en rechts wordt opgepakt laat al zien dat het opvalt en dat men er over praat. De boodschap lijkt me ook duidelijk, de SNS bank wil zich meer online profileren en zoekt daarbij ook de participatie met klanten. Leuk gedaan!

    geplaatst op
  • Jongens? Je bedoelt Matthijs, je werknemer (en daar hoef ik linkedin niet voor te checken;-). IK vind het een geinig filmpie, ook niet meer dan dat, maar wel raar dat ze zo spastisch reageren als het lek is ontdekt....

    geplaatst op
  • 'Je naam wordt genoemd op Marketingfacts' kreeg ik vandaag door van diverse collega's tijdens onze vaste vergaderdag. Collega's overigens van UVIT (Unive - VGZ - IZA - Trias) waarvoor ik werkzaam ben als E-marketeer.

    Inderdaad het SNS Bank-filmpje is vooral een ludiek filmpje. Vond het erg goed gevonden om op het inmiddels te vaak gedraaide nummer "Tuintje in m'n hart" een andere versie te maken. Kijkend en luisterend naar de tekst geeft het echter ook goed aan waarom het draait (zou moeten draaien in elk geval). Wat de achtergrond precies is ervan is me niet bekend, maar de centrale boodschap is duidelijk en het is op een leuke manier gebracht. Vandaar ook dat ik het op mijn YouTube kanaal postte. Ik ben overigens niet de enige die dit filmpje heeft gepubliceerd.

    Xaviera (@contentgirls) heb ik nog nooit gezien of gesproken, al volg ik (@vanmaanen) haar wel op Twitter.

    Overigens, @ Remco Janssen; Ik heb vanmiddag geen enkel profiel aangepast hoor, ik had wel wat beters te doen :-) Bovendien, een snelle blik via Google of in het Marketingfacts.nl ledenbestand had ook mijn profiel opgeduikeld. Het lijkt of ik bij SNS Bank werk omdat je -zonder account- op Xing niet het hele profiel ziet. Mijn profiel-info: http://www.google.com/profiles/vanmaanen22

    Ik werk dus niet bij SNS Bank, daar heb ik wel ooit (tussen dec. '99 en - ik meen - maart '04) wel met veel plezier gewerkt. Zoals Marco Derksen al zegt; dat het wordt opgepakt en op tv werd getoond laat zien dat het catchy is. Dat een bank/verzekeraar de interactie met en participatie van klanten opzoekt is alleen maar toe te juichen lijkt me.

    geplaatst op
  • Mooi verhaal. My bad ;-). Maar een ding mis ik. Hoe komt het filmpje toevallig bij jou - en anderen - terecht? Ik durf te wedden dat je 't best weet...

    geplaatst op
  • Remco;

    In tegenstelling tot de te vroeg uitgelekte tekst van de Troonrede zat in het SNS Bank-filmpje geen watermerk :-p

    :Marc

    geplaatst op
  • Bedoeld is prima toch. Wie is er tegenwoordig nog bang om intern bedoelde filmpjes op Youtube te zetten? En elke PR afdeling heeft intussen een cursus Social Media training gehad. Better get used to it. Ik vind het in ieder geval een stuk leuker dan de SNS radio commercials met de zachte g's erin. Lijkt alsof de SNS zich ook buiten Brabant en Limburg een plek wil geven.

    geplaatst op
  • Al is het wellicht 'per ongeluk' online gezet, SNS laat zien dat de bank geen instituut is, maar een plek waar gewone mensen werken. Best geinig.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.