Enquête: Deel jouw visie op social media met de SMPA

Enquête: Deel jouw visie op social media met de SMPA

{title}Social Media en social networks zijn hot news. Voor velen niet meer zó hot dat het helemáál nieuw is; social media staat wél steeds meer op de radar van marketeers, grote en kleine bedrijven. Ze ‘moeten’ een weblog of een community rondom het merk. Omdat het, nou ja, omdat het nu eenmaal moet. Maar waarom? Waar liggen de kansen en wat zijn succesvolle voorbeelden? Hoe zie je door de bomen het bos? Bij social media denkt de gemiddelde leek aan social networks. Hyves. MySpace, Facebook. Of Kieskeurig. Maar social media is breder, misschien zijn alle media over 5 jaar wel ‘sociaal’. Om een aanspreekpunt te vormen voor iedereen met vragen, opmerkingen, ideeën, succesvolle cases en interessante ervaringen met en over social media is in het najaar van 2008 de Social Media Professionals Association (SMPA, under construction) opgericht. Da’s een hele mond vol.

We gaan cases verzamelen, events organiseren, discussie aanzwengelen en een aanspreekpunt zijn. En we hebben jullie hulp nodig. Om een fundament voor veel moois neer te zetten heeft de SMPA met Ruigrok | NetPanel een enquête samengesteld over social media. De uitkomsten vormen voor ons het vertrekpunt van de stichting, en zullen hier op Marketingfacts en met de rest van de wereld gedeeld worden. De enquête kost ongeveer 8 tot 10 minuten om in te vullen. Volg deze link om in de vragenlijst te komen.

Op 26 februari zullen we tijdens het SocialMediaCongres de resultaten presenteren, aldaar vindt ook de officiële kick-off plaats van de SMPA, waarover later meer. Maar wie zijn nu eigenlijk ‘we’? Initiatiefnemers van dit platform zijn:

Sonja Loth, Erwin Blom, Sanne Heerink (Hoera) Polle de Maagt, Hanneke Vos (Ruigrok | NetPanel), Alex Van Leeuwen (Buzzcapture), Rutger Docter (Creative Crowds), Karlijn van den Berg (DraftFCB), Matthijs van den Broek, Ton Wesseling, Joost De Valk, Matthijs Roumen (Rhinofly) de commerciële mannen van Hyves en nog veel meer. Join us!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Zou in het programma van de conferentiedag nog best wat aandacht willen zien voor Social Media en de omgang & afspraken met hun gebruikers, privacy aspecten, eigendom van de data/ content, verantwoordelijkheden van het netwerk, walled gardens of juist open tuinen....

    geplaatst op
  • De enquete werkt niet op Safari op de mac...

    geplaatst op
  • @antoinette ik ben verantwoordelijk voor de planning van het programma van het socialmediacongres. Het congres heft als doelgroep de marketing en communicatie medewerker en leidinggevende bij groot mkb, overheid en corporate bedrijven. Focus is het laten inzien van de waarde van de communicatie online en hoe hier mee omgaan. Wat zijn de regels, best practises en hoe aan de slag (socialmedia en business). Ik deel je angsten? t.a.v. de genoemde onderwerpen, maar vind dit zelf meer een discussie voor op een expert congres. Een juridische parallelsessie t.a.v. je eigen werknemers / social media of de eigendomsvragen bij crowdsourcing is m.i. wel een optie. Geen beloften, maar daar duik ik even in.

    geplaatst op
  • @Roy, Dank voor je reactie. Het klopt inderdaad dat de enquete niet (goed) werkt in Safari. Dit is bij ons bekend, we kunnen hier helaas op korte termijn niets aan veranderen.

    geplaatst op
  • De website is wat kaal, maar een leuk initiatief. Was al benieuwd wanneer ik iets zou horen over de uitkomsten van dat overleg/lunchgesprek in augustus :)

    geplaatst op
  • @ton wesseling Wij werken veel voor overheden en lopen juist direct tegen dit type vragen aan. Overheidscommunicatie moet (als het goed is) voldoen aan diverse voorwaarden.

    Wat mij betreft zou iedereen die een profiel aanmaakt & dus zeker ieder bedrijf dat zich in een sociale netwerk omgeving wil gaan begeven zich moeten afvragen wat er zowel op dat moment, als eventueel later met de (doorzoekbaarheid van de) gegevens gebeurt. Zie bijvoorbeeld ook:
    http://www.dutchcowgirls.nl/online/1430

    Off topic & inderdaad meer voor expertcongres:
    Toelaatbaarheid van deelenemen aan groepen/ conversaties/ hebben van profielen zonder duidelijk te maken dat je (voornaamste) doel is het promoten van een bedrijf of product. Het zogenaamde 'astro-turfing' een veelgebruikt middel bij het 'seeden' van viraal bedoelde content.

    geplaatst op
  • Ik heb afgelopen week een vergelijkbare vragenlijst ingevuld voor de MOA / Clou

    geplaatst op
  • Cool, ik wil erbij zijn. Eindelijk een platform over dit onderwerp, in plaats van 'als onderdeel van'.

    geplaatst op
  • Jammer, in Firefox blijft de enquete steken op 42%...

    geplaatst op
  • @Kevin. We hebben even gekeken waar de vragenlijst bleef hangen, er zijn hier geen bijzonderheden te zien in ons systeem. Het kan te maken hebben met de instellingen van je systeem of je browser, dat de vragenlijst bleef hangen. In ieder geval bedankt voor de melding, we houden het in de gaten.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.