Hey, you moron: GrownUp Digital van Don Tapscott

Hey, you moron: GrownUp Digital van Don Tapscott


Hey, moron. If you’re a teenager, or in your twenties. You’re part of the dumbest generation. The reason? The internet. You know nothing. You’re losing your social skills. You steal. You’re violent, you’re a bunch of bullies. You’re a narcisitic “Me”-generation.

Deze cynische kijk op de “Generatie-die-met-het-internet-is-opgegroeid” is niet juist en wordt niet gestaafd door onderzoek. In het boek Grownup Digital ontkracht auteur Don Tapscott (de man in bovenstaand filmpje) zijn eigen cynische inleiding. Over het boek:

“Poised to transform every social institution, the Net Generation is reshaping the form and functions of school, work, and even democracy. Simply put, the wave of youth, aged 12-30, the first truly global generation, is impacting all institutions. Particularly, employers, instructors, parents, marketers and political leaders are finding it necessary to adapt to the changing social fabric due to this generation’s unique characteristics. Within its comprehensive examination of the Net Generation, and based on a 4.5 million dollar study, Don Tapscott’s Grown Up Digital offers valuable insight and concrete takeaways for leaders across all social institutions.”


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • De boekwebsite van Mark Bauerlein is DumbestGeneration. Daar geeft hij in het kort zijn argument in de typletter bovenaan.

    De tegenpartij (Tapscott et alieni) poogt zich te verenigen op TheDumbestGeneration. En schurkt lekker aan tegen de Change-hype.

    Ik wil me van elk inhoudelijk commentaar onthouden.
    Maar het is ten minste oliedom van Bauerlein om niet ook TheDumbestGeneration te hebben geclaimd.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.