mCastFM: bel 030-7115670 voor jouw laatste nieuws

mCastFM: bel 030-7115670 voor jouw laatste nieuws

{title}

Via Mcast.fm kan je naar internetaudio luisteren in de trein, in de auto of op de fiets via je normale (mobiele) telefoon. Zo kan luisteren naar programma’s van jouw interesse. Bijvoorbeeld naar de achtergronden bjj de kredietcrisis, technologie of de milieu in de wereld. Door het nummer +31 (0)30 711 5670 of nummer +32 (0)808 0159 te draaien komt de gebruiker direct midden in het nieuws. Door 6 te drukken wordt het item direct geskipt en start het volgende item. Zo kan je met 1 30 seconden terug, pauzeren met 2 en met 4 terug naar het begin.

Wie zich registreert op de site krijgt direct een SMS met het verzoek om het nummer op te slaan in de mobiele telefoon. Via de site kan je vervolgens een afspeellijst maken op interessegebied (dus niet op los item). Het downloaden en synchroniseren van podcasts of audiobestanden is dus niet nodig.

Zo komen personal news brands langzaam tot leven. Dit nieuwe type merken dat nu nog alleen in oervorm is te vinden houdt je helemaal en continue op de hoogte van wat er in de wereld om jou heen gebeurt. Via beeld en geluid en heel soms met wat getypte tekst. Straks bellen we in de auto naar ‘momi’, Momi verschijnt en begroet ons, wij vragen ‘is er nog nieuws?’ en Momi begint. Op basis van onze reactie (zeggen we ‘duh’ of ‘verder’ of ‘vertel meer’) krijgen we het nieuws op onze profiel, maar bovendien wordt het profiel van ons steeds scherper. Zo kan momi ons nieuws maatje worden: het merk dat ons bij de tijd houdt. En als momi dan nog mooi beeld erbij heeft, kunnen we zeggen: ‘bewaar dat even voor als ik straks thuiskom’ waar de dialoog vrolijk verder gaat via bijvoorbeeld de televisie. Dit is een duidelijke stap in die richting. Nu nog wat ‘ingewikkeld’ configueren straks via spraak voor iedereen zeer toegankelijk. Oervormen evolueren tot hele mooie merken die straks gaan komen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Nee ik zie het niet. (of hoor het niet). Het mag dan heel hippe kleuren hebben, ik zie de levensvatbaarheid niet. Ik dacht dat mobiel internet het helemaal zou worden, toch zeker niet mobiel bellen en dan gaan luisteren?

    En als ik een computer bij de hand heb, of dadelijk internet gecombineerd met televisie, dan is er ook geen behoefte om te bellen.

    De gedachte van gepersonaliseerd nieuws, op basis van interesse en gedrag bevalt me, maar de wijze van levering snap ik niet.

    geplaatst op
  • je moet t buiten de context zien. ik zeg niet dat mcast perse een succes wordt, ik stel dat dit een ontwikkeling is die een onderdeel is van een lange termijn trend. dat is de dialoog met beeld en geluid. een tijd waarin tekst steeds minder belanrijk wordt. ik stel zelfs dat op termijn we niet meer leren lezen en schrijven. ergens in de tweede helft van deze eeuw. en dit zijn stapjes in deze evolutie. voor mer info, kijk op mensmerk.nl.

    geplaatst op
  • Jongens, pull the plug uit dit project. Dit is gewoon weg gegooit geld. Ik kan er met mijn pet niet bij waarom er in godsnaam in dit soort projecten wordt geinversteerd. Als men leest, dan leest men graag met een eigen stem gecombineerd met een stukje fantasie. Dit soort projecten zullen gewoon nooit succesvol zijn omdat het gewoon Te lang duurt en Te onpersoonlijk is.




    @ Erwin, je kraamt nu wel erg nostradamus hoor. 20 jaar geleden dachten we dat we het jaar 2000 niet zouden halen of dat de hele wereld al genuked was tegen die tijd. Lezen en schrijven zullen altijd basis princiepes blijven net als plassen en poepen en daarna je kont afvegen of voorspel je daar ook soms een evolutie in ?;)

    geplaatst op
  • @Erwin: met alle respect, maar ik snap er ook geen reet van. Ik heb mobiel breedband en kijk/luister naar het nieuws dat ik wil via smart phone of notebook. Waarom zou ik daar in godsnaam een telefoonnummer voor bellen?

    geplaatst op
  • Heren, heren. Het is heel simpel: we hebben ooit een maatschappij gehad waarin informatie schaars was. In die maatschappij konden uitgevers bloeien. Met was adverteeerders erbij konden de kosten naar beneden terwiijkl consumenten snakten om informatie over nieuwe producten. Uitgevers selecteerde 'nieuws' dat voor de goegemeente wel als nieuws gezien werd. Daar moesten we t mee doen. Inmiddels is dat nieuws wel achterhaald en kunnen we veel specifieker nieuws krijgen. Maar echt nog lang niet specifiek genoeg. By far, zou ik willen zeggen. Als ik zie hoe ongelooflijk veel ik nog moet filteren in mijn RSS feeds om alleen de voor mij relevante items te selecteren, dan is er nog heel wat te leren.

    Die personal news brands gaan dat dus doen. Die zijn zo specifiek, bieden zoveel waarde, dat we daar graag voor gaan betalen. Dat is hun business model. En daar betalen voor in abonnementsmodel, via items, per minuut of een combi. Je betaallt niet om nieuws voorgelezen te krijgen. je betaalt niet om een selectie te maken. Je gaat betalen om nieuws zo persoonlijk te maken, dat je het veel tijd gaat schelen om nieuws te selecteren. En dat via voice, want slechts een zeer beperkt deel van de bevolking zal allerlei voorkeuren willen configureren. Het gaat om goed luisteren, letterlijk, en daarvan leren.

    Wie goed kijkt ziet die ontwikkeling.

    Nogmaals, ik zeg niet dat dit model nu meteen een succes wordt, maar er zitten we lingredienten in van succesvolle businessmodellen van de toekomst.

    geplaatst op
  • @Sinix: voor een uitgebreidde argumentatie waarom het met leren lezen en schrijven wel eens gedaan kan zijn: mensmerk

    geplaatst op
  • @Erwin; Met de door jou uitgeschreven visie dat beeld en geluid veel meer nog dan nu de rol van tekst overneemt ben ik het in grote lijnen eens. (je had er wel veel tekst voor nodig overigens :)) Een voorbeeld van zo'n migratie vind ik de navigatie in auto's ten opzichte van de stratenplannen.

    Virtuele werelden zijn ook voorbeelden, maar ik zie absoluut nog ruimte voor tekst. Bij dialogen is er veel meer ruimte voor ruis en onjuiste interpretatie. Bij het lezen van een tekst kan ik als "vraagsteller" de inhoud scannen om te zien of het juiste stuk informatie er ook tussen staat. Dat is soms sneller dan aan een ontvanger uit moeten leggen wat ik echt bedoel zodat die de juiste informatie kan uitspreken of met beelden kan tonen. Ongeacht de intelligentie die allemaal nog ontwikkeld gaat worden (want die ontwikkeling zal er ook voor de presentatie van tekst zijn, zie Google en contextuele targeting)

    Het voorbeeld van Mcast.fm vind ik persoonlijk slecht gekozen omdat het bij introductie al achterhaald is. Het biedt totaal geen meerwaarde ten opzichte van de huidige informatieverstrekkers.

    geplaatst op
  • In de auto kan ik nu zeggen 'marco derksen', dat wordt zonder enige training herkent en gebeld. Dat noem ik handig. Nu kan ik ook zeggen 'mcastfm'. Dan krijg ik direct het nieuws. En wel naar mijn profiel. Dat noem ik handig. Wie kan dit nu ook? Ik heb geen tijd om te lezen. Wel heeeel veel tijd in de auto. Of ken je nog meer aanbieders die dit bieden?

    geplaatst op
  • @Erwin. Daar heb je een punt, voor de personen die veel in de auto zitten kan dat wel handig zijn. Maar is dat inderdaad ook het moment vraag ik me dan weer af? Het lijkt me ook een te kleine doelgroep, bedenkend dat je het nieuws ook op andere momenten tot je kan nemen én met meer diepgang (wat je bij berichten die op jouw profiel zijn toegesneden waarschijnlijk graag zou willen).

    geplaatst op
  • 90% van de mensen reizen dagelijks met de auto. Gezien de enorme fileproblematiek lopen de reistijden flink op. Bellen is een zeer gebruikelijk tijdverdrijf. Dt past daar helemaal in. Het zou wel aardig zijn als er werd gevraagd: 'ik heb hiervan beeld beschikbaar, wil je dit straks zien?'. Als je dan ja zegt, krijg je eenmaal op kantoor een e-mail met links naar de beelden die je wilt zien. Op zo'n manier.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.