Weekoverzicht Webanalisten.nl (13): Hoe meet je Visitor Engagement

Weekoverzicht Webanalisten.nl (13): Hoe meet je Visitor Engagement

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting blijf je via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Meet jij Visitor Engagement?
  • 16 voorbeelden van Formulieren
  • Interview over conversie met Steve Jackson

Meet jij Visitor Engagement?
Eric Peterson heeft samen met Joseph Carrabis een whitepaper geschreven over het meten van Visitor Engagement (VE). In navolging van Robert Scoble van “destijds” Microsoft heeft Peterson in december 2006 voor het eerst over de praktische toepassing van VE geschreven. Deze post was toen de start van een heuse buzz, met vele discussies en onderzoeksrapporten tot gevolg. Leveranciers als Webtrends en ICStats sprongen in de buzz met speciale modules als Score en Actex, die geheel zijn gewijd aan het meten van VE. Daniel Markus behandelt het begrip Visitor Engagement en vraagt lezers naar hun ervaring.

16 voorbeelden van Formulieren
Een tijdje geleden was Evert Stobbe bij een presentatie van Tommy Strandvall van Tobii over eyetracking. Tobii is leverancier van eyetracking hard- en software. Een van de belangrijkste lessen was dat gebruikers bij het invullen van formulieren bevestiging nodig hebben. De conversie van een formulier kan omhoog als de gebruiker wordt verteld dat hij de velden juist heeft ingevuld. Gebruikers zijn net kinderen, met positieve stimulans vertonen ze positief gedrag. Maar hoe maak je daar gebruik van? Evert laat verschillende formulieren met validaties zien en maakt daarbij onderscheid tussen ‘oude’ en ‘nieuwe’ formulieren.

Interview over conversie met Steve Jackson
Steve Jackson is werkzaam voor Satama in Finland en al enkele jaren een alom gerespecteerd webanalytics specialist. 19 september was hij 1 van de keynote sprekers op “Design for Conversion” en Webanalisten.nl had het genoegen om als mediapartner Steve enkele vragen voor te leggen. Lees hier het hele interview met Steve Jackson.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.