Nieuw social network: zo gaat DistrictWorld.com eruit zien

Nieuw social network: zo gaat DistrictWorld.com eruit zien


‘Ik mag er eigenlijk niets over kwijt vanwege een getekende nda. Maar er komt een mega, megagroot nieuw social networking ding aan: DistrictWorld.com.’

‘Megagroot’, ‘social networking’ en ‘nieuw’. Onze interesse is gewekt. Helemaal omdat bovenstaand mailtje min of meer anoniem binnen kwam. Achter het nieuwe social network DistrictWorld.com (alhier aangekondigd) zitten de bedenkers van lifestylesite good2b en SoHomme: Wendel Wagenaar, Dennis Kind en Jan-Willem van Beek en Bas van Bokhorst van Greenberry. Het enige dat er tot nu toe over bekend is gemaakt is dit: ‘Een netwerksite nieuwe stijl, een gelikt en toch overzichtelijk design met duidelijke en handige functionaliteiten.’

In bovenstaande video geven Kind en Wagenaar tekst en uitleg. Over wat ze anders gaan doen (dan Hyves), over de doelgroep waar ze op inzetten, de verschillende lagen in de profielen van gebruikers die ze aanbrengen, over het businessmodel en over de internationale uitrol. LinkedIn te saai, Hyves te massaal en ‘niet sexy’, DistrictWorld is volgens de makers ‘geen concurrent’ van Sparx. Gaat DistrictWorld de social networking wereld overhoop gooien in Nederland (en wereldwijd)? Hieronder een korte analyse en het allereerste screenshot.

Zou kunnen. De makers zijn in ieder geval overtuigd van het eigen gelijk. Kind en Wagenaar hebben het, in samenwerking met Jan-Willem van Beek en Bas van Bokhorst van Greenberry op een aantal punten ‘anders’ aangepakt:

  • Ze vertrekken met een kritische massa (150.000+) vanuit good2b, SoHomme en The Kids Daily; de initiatiefnemers gaan er vanuit, dat dit publiek ook DistrictWorld zal gaan omarmen.
  • Het beperken van de doelgroep tot hoogopgeleid en cultuurminnend. Dat is gedurfd, en jaagt mensen op voorhand weg. Scholieren en jongeren kunnen zich wel inschrijven, maar dit wordt door de opzet (‘scholier’ kun je nergens invullen, ‘beroep’ of ‘studie’  invullen is verplicht) van de site ontmoedigd. Kind: ‘Die doelgroep bestaat uit coole en leuke mensen tussen de twintig en de vijftig.’
  • Want: Hyves is te massaal. Kind: ‘De bakker op de hoek zit erbij, en Jan Peter Balkenende ook. Er is geen gemene deler.’
  • Profielen zijn op voorhand gelaagd in privé, business of een combinatie van die twee. Gebruikers kunnen kiezen of ze ‘vrienden’ (People geheten) willen uitnodigen of accepteren als privé- of als businesscontact. Afhankelijk van het type relatie tussen onderlinge profielen is bepaalde informatie wel of niet te zien. Privé zijn familiekiekjes en foto’s van een feestavond leuk, zakelijk mogelijk niet, is het idee. Omgekeerd zullen binnen je businessprofiel de zakelijke netwerken en kennissen minder interessant zijn voor je privé vrienden.
  • Er is veel aandacht besteed aan de usability van de site en aan de onderliggende sociale processen door Greenberry. Voor bezoekers moet het gemakkelijk en leuk zijn om hun contacten te onderhouden via de site, volgens de makers is hier hard aan gewerkt.
  • Design. Dat is gelikt, stylisch.  En dat moet je liggen. Het design zal er dan ook voor zorgen, dat niet iedereen zich per definitie aangesproken voelt om lid te worden van DistrictWorld. Daar zetten de makers ook bewust op in.
{title}
  • Opdeling in Districts. Op zich werkt het hetzelfde als met de hyves van Hyves. Met het grote verschil, dat DistrictWorld er gelijk een officiële en later ook mogelijk een commerciële dimensie aan heeft gegeven: het officiële District van bijvoorbeeld Puma komt vóór de naam in de url (puma.districtworld.com), het onofficiële District van Puma (door fans opgestart) komt na de naam in de url Districtworld.com/districts/puma). Dat biedt zowel redactionele mogelijkheden (sturing) als commerciële (acties).
  • Door lid te worden van een officieel District van een merk kunnen gebruikers bepaalde ‘Privileges’ ontvangen. Ook bieden de officiële Districts voor merken een mogelijkheid om contact te onderhouden met de doelgroep. Kind: ‘Wij gaan zorgen dat alle Districts gave dingen gaan organiseren voor hun members.’ Verder wil hij er niet veel over kwijt, maar je kunt zelf wel invullen wat hier allemaal mee te doen is. En hoe interessant dat kan zijn als de site zo goed gaat lopen als de initiatiefnemers hopen.

Zelf ben ik niet zo’n ‘hipperd’. Ik geef niet om fashion, van kekke restaurants krijg ik jeuk, het enige merk dat ik echt cool vind is The North Face, en dat is echt niet hip. Maar ik ga me zeker wél inschrijven. Dat heb ik destijds ook bij iCampus gedaan. Zelf dicht ik DistrictWorld een goede kans toe, vooral door de potentiële vliegende start vanuit een bestaande community. Ik ben benieuwd wat de lezers op Marketingfacts van dit nieuwe concept vinden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 42 reacties op dit artikel

  • Persoonlijk zet ik hierbij heel veel vraagtekens. Dit betekend dat ik opnieuw me moet inschrijven, opnieuw me vrienden moet koppelen etc etc.. het woordje "opnieuw" is hierbij de drempel.

    Wanneer komt er nu een niche SNN die gewoon gebruik maakt van me huidige sociale netwerken? Zodat ik via oAuth (Google Friend Connect bv) mijn SNN content in deze niche SNN kan plaatsen?
    Kortom dat er ruimte is voor niche spelers dat onderstreep ik absoluut. Echter als er voorbij wordt gegaan aan Oauth/OpenSocial/OpenID ben je enkel bezig weer een eilandje te bouwen.

    geplaatst op
  • blijkbaar vinden ze er niets van ;)

    geplaatst op
  • Gaaaaaap. Wat een gortdroog interview zeg. Dit wordt geen Hyves killer en zeker geen Linkedin-killer. Het differentieren van zakelijke en persoonlijke contacten is zo 1999. Vrijwel iedereen die een Hyves-profiel heeft en op Linkedin zit heeft een mengeling van contacten, net zoals je prive een biertje kan doen met een goede zakenrelatie. Het doet me denken aan de vorige eeuw, toen had je nog een zakelijke mobiel en een prive mobiel. Wie heeft dat nu nog?

    geplaatst op
  • "‘Die doelgroep bestaat uit coole en leuke mensen tussen de twintig en de vijftig."

    Ik deel de mening van de schrijver, van dit soort uitspraken krijg ik ook jeuk. Maar goed, ik ben zeker benieuwd.

    geplaatst op
  • Look & feel ziet er goed uit.

    geplaatst op
  • Ha Martin,

    Je hebt gelijk dat het opnieuw invoeren van gegevens en relaties een drempel is.

    Vanuit de openSocial gedachte zal DistrictWorld de mogelijkheden voor ‘portable profiles’ zoveel mogelijk ondersteunen. Denk hierbij (inderdaad) aan oAuth, OpenSocial, OpenID en de specifieke API’s die diverse netwerken al aanbieden voor het (gedeeltelijk) openstellen van hun netwerken.

    Een opmerking die bij al deze initiatieven geplaatst moet worden is dat de mate van transparantie en ‘sharing’ per netwerk sterk uiteenloopt. In de praktijk zijn er veel beperkingen vanuit social networks om profiel gegevens uit te wisselen. Desalniettemin streven we naar uitgebreide mogelijkheden voor het meenemen van het eigen profiel en relaties.

    geplaatst op
  • Ík denk niet dat het hem gaat worden.
    Ten eerste ken ik die drie andere sites ook al niet, dat zegt niet alles, maar als ik zo onbescheiden mag zijn; toch wel een beetje. (Het immer onnauwkeurige Alexa is het wel met me eens, geloofik. Ze staan niet in die standaard STIR sheetjes.) Ik ben ook maar een huis- tuin- en keuken-internetter, maar zien jullie waar die 150k (150k "wat"?) zitten op die sites, ik kan me niet zo snel even als lid aanmelden, volgens mij, ik zie ook nergens reacties, ik mis vast iets?

    Ten tweede zijn alle sites een enorme massa aan hokjes, plaatjes, linkjes, veel te onoverzichtelijk. Daarnaast is linkedIn "te saai" maar komt men zelf wel lekker met een grijs screenshot.

    Misschien gaan er nog dingen op een gunstige manier veranderen, maar ik ben toch enigzins sceptisch. Een site op deze manier in de markt proberen te duwen maakt mij sowieso altijd een beetej sceptisch. Voorzichtig en bescheiden beginnen mensen, en dat heeft niets met Hollandse vooroordelen over maaivelden te maken.

    geplaatst op
  • @Jan-Willem. Goed om te horen dat jullie wel zullen proberen een flink aantal drempels weg te nemen. Betekend dit ook dat content vanaf dit netwerk sowieso geëxporteerd kan worden?
    Zit de openID ondersteuning er vanaf de launch in? etc etc.. vragen vragen :)

    Wat ik nog wel mis is de insentive. Waarom zou ik me inschrijven? De leuke stoere dingen op de districts? Met deze info krijg ik niet echt een duidelijk beeld...?

    Snap best dat jullie je met dit SNN richten op een bepaalde doelgroep. Lekker interessant voor adverteeerders. Vraag is. Wordt het daardoor nog wel interessant voor de gebruikers. In hoevere is het concept flexibel en kan het meegroeien me de richting die de gebruikers het opsturen....

    geplaatst op
  • Het hebben van 150k aan kritische massa (users?) maakt je nog niet tot een network. Net zoals vier banden en een bonk ijzer niet per definitie een auto is. Districtworld gooit hooguit wat geldzakken omver van investeerders, maar ik geloof niet echt dat het voor de rest impact zal hebben.

    geplaatst op
  • Voorlopig zie ik weinig nieuws. Hyves voert vanaf deze maand ook de mogelijkheid in om je 'vrienden' in groepen in te delen en je content aan 1 of meerdere groepen toe te kennen. Dat al je verschillende contacten in dit 'massale' netwerk te vinden zijn, is wat mij betreft alleen maar handig.

    Bedrijfspagina's en acties zijn ook al lang te vinden op Hyves. Deze meer structureren, met 'privileges', zou wel een waardevolle aanvulling kunnen zijn. Afwachten hoe dit in de praktijk gaat uitpakken.

    Overigens heb ik het intro filmpje nog niet kunnen bekijken. Ik zit nu op de mobiele versie van MF.

    geplaatst op
  • Het idee vind ik overigens wel leuk, en met de techniek erachter kun je denk ik ook wel wat, dus wie weet. Maar ik denk dat er dan nog wel iets extra's bij moet. Vooralsnog zit ik op "kan best iets worden, maar "hyvekiller" nah...". (Want laten we niet vergeten dat er ook talloze succesvolle sites zijn zonder die exposure en massa aan ingeschreven maar niet participerende leden van hyves.)

    geplaatst op
  • We willen niet voor iedereen zijn zoals Hyves wij richten ons op een niche en verwachten ca 1 miljoen profielen ... huh?! Ik wil een site voor mijn prive en businesscontacten en ik wil dat het wel sexy is :-) We kwamen erachter dat er al twee jaar een good2be hyve was. Lijkt me toch handig dat je wat vaker kijkt of er iets over je geschreven wordt. Toch? 13.30 en 17.27 : tijdens een interview lurk je toch niet aan een fles? Zeker niet als je je zelf als de kings of style wilt wegzetten.
    Ik zie een site die gemaakt is voor adverteerders en niet voor de gebruiker. They are only in it for the money, jammer. Hoe langer ik naar het interview kijk des te meer ik het idee krijg dat dit een hoax is. Ik hoor ook niets nieuws. Denk dat het een soort datingsite voor voetbalvrouwen wordt.

    geplaatst op
  • @Martin,

    Export mogelijkheden zullen vanaf de launch nog niet beschikbaar zijn.

    In het begin zullen we onze energie moeten steken in het verbeteren van de site en zoveel mogelijk voldoen aan de eisen van de gebruikers. Daarnaast is OpenSocial nog in beta stadium, en dat merk je aan de wijze waarop het door de diverse grote netwerken wordt toegepast. Wij verwachten dat naarmate OpenSocial richting de 1.0 versie evolueert, de mogelijkheden om volledige portabiliteit te ondersteunen ook door DistrictWorld zullen worden omarmd.

    Wat betreft de incentives: de privileges, die afgestemd zijn op de doelgroep, en de gebruikerservaring van de site zijn twee belangrijke peilers waar wij veel van verwachten.

    geplaatst op
  • Te veel ontworpen vanuit de eigen behoefte (cool, metropolitan young urbans...ofzo??)..en dat lijkt me geen goede start..Drukke yuppies en social networking is geen lekker huwelijk (meer). Wil je die bereiken dan moet je splitsen in zakelijk en lifestyle (wat jullie in wezen doen). Zakelijk voldoet Linkedin echter prima (en bovendien heeft niemand zin om weer te 'moven'..) en lifestyle gaat beter via een ander kanaal (events)...Yuppies zijn echter online geen self-starters, die het linkje social network naar offline event voor jullie vervolmaken (i.t.t Hyvers)...

    Toch hoop ik voor jullie dat 't wel wat wordt, succes!

    geplaatst op
  • Laten we er even vanuit gaan dat het dus 150k emailadressen zijn, met 8 man (!) op kantoor denk ik dat ze in ieder geval slim genoeg zijn om een investeerder gevonden te hebben. Ik ben benieuwd hoe die 150k gaan converteren en hoe actief de leden straks zijn. (Want daar hebben we het hier denk ik gewoon over, mensen in op MF die zich een beetje met leads bezighouden kunnen zich misschien een beeld vormen.)

    geplaatst op
  • de screenshot ziet er in ieder geval veelbelovend qua design!

    geplaatst op
  • Want: Hyves is te massaal. Kind: ‘De bakker op de hoek zit erbij, en Jan Peter Balkenende ook. Er is geen gemene deler.’

    Wonderlijk. Hyves faciliteert namelijk de mogelijkheden om zelf te differentiëren d.m.v. hyves-groepen. Dat kan open of gesloten zijn, kan commercieel gestuurd worden of vanuit de bezoekers zelf. De kracht is juist dat er zoveel gebruikers zijn dat je al snel een groep gelijkgestemden kan vinden. Genoeg gemene delers dus.

    En ben ik de enige die een beetje moe wordt van alle initiatieven die zich richten op de "coole en leuke mensen tussen de twintig en de vijftig"? Als er een doelgroep is waar iedereen blijkbaar iets van moet dan is het deze wel.

    geplaatst op
  • Ik vind het gedurfd en dapper. Het is moeilijk het voordeel van de twijfel te krijgen tegenwoordig en het sowieso proberen en ook daadwerkelijk doorzetten is al een compliment waard.

    Er zijn oneindig veel social networks die op een 'specifieke doelgroep' mikken (en waarom altijd weer steeds hippe mensen?) die toch ook de afgelopen drie jaar zeker niet zijn afgenomen dus zullen ze in hun drie jaar zeker wel unieke onderdelen hebben toegevoegd.

    Ik vind zelf de commerciele districts een interessant idee en goed te horen dat alle technische problemen zijn ondervangen :) Als ik het zou zien als een nieuwe versie van hun bestaande netwerken, klinkt het goed. Ik zet wel vraagtekens bij de manier waarop ze mensen buiten de doelgroep afhouden, je verplicht ze om te liegen (zoals gezegd zal een scholier dan student aangeven) en daarmee is direct je database onbetrouwbaar geworden. Ik herinner me nog een bericht in 2004 toen aSmallWorld aan hun leden excuses aanbood toen er ineens veel scholieren uit Zweden bleken te zijn die zich anders voordeden. Ik denk dat een betrouwbare database erg belangrijk is, zeker gelet op de commerciele districts (Beste DistrictWorld, ik stuur zometeen een mailing naar alleen hippe studenten... toch?).

    Ik wens jullie veel succes en ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Zelf zal ik zakelijk en privé nooit mixen maar zal zeker jullie diensten eens gaan uitproberen.

    geplaatst op
  • @The_ED

    We beseffen dat het succes van dit initiatief wordt bepaald door de (kritische) gebruikers. Daarom hebben we vanuit de doelgroep en samen met de doelgroep veel tijd en energie gestoken in het bedenken, ontwerpen en visualiseren van de (sociale) processen die zich afspelen op dit social network. Wij zijn van mening dat het succes van DistrictWorld in belangrijke mate afhangt van de interactieontwerpen en gebruiksgemak. Dit maakt DistrictWorld mede uniek ten opzichte van bestaande netwerken.

    geplaatst op
  • Wordt hoog van de toren geblazen > door veel verwachtingen creeëren kan het vaak alleen maar tegenvallen.

    Snap de onderscheiding van Hyves, linkedin, etc alleen niet zo slim dat hij een steekje laat vallen en denigrerend over Sparkx praat, gezien de doelgroep een directe concurrent..daar kwam voor mij de aap uit de mouw.

    geplaatst op
  • Toevallig weet ik dat de bedenkers van deze website enorm hard aan de weg timmeren. Ik proef enkele minder positieve reacties, maar ik heb het vermoeden dat hun websites bakken met geld opleveren (van adverteerders). Ik zit zelf ook niet in de doelgroep (jong, hip, money), dus de websites doen me ook weinig, maar ik kan er wel de commerciele waarde van inzien. Kijk toch wel verlekkerd naar hun succes. Als website eigenaar kan het juist zeer prettig zijn om een vaste doelgroep te hebben. En als mensen daar gelukkig van worden is dat mooi meegenomen. Hyves vind ik persoonlijk spuuglelijk - ik moet het kwijt - (echt slechte smaak Microsoft design), maar merktte deze week dat het daar wel leeft/bruist (ook al ben ik zelf geen lid) met een persoonlijke ervaring met Hyves.

    geplaatst op
  • Mooi voorbeeld van 2 mensen die voldoende geld hebben, dat hoor je niet niet alleen, maar dat zie je ook. Ik vind dit project moeilijk in te schatten. Het bekt lekker, maar het bied naar mijn mening niet iets unieks. Ja, dit wordt wel gezegd... ( meerdere malen tot vervelends toe. )

    Maargoed we zullen het zien. Ik had liever 2 vrolijke knapen/dames zien praten op dit vimeo filmpje, en dat ze ons vertelde met veel passie en ziel aan dit product te hebben gewerkt en welke tegenslagen ze hebben mee gemaakt, maar nee ik zie nu 2 doorgewinterde zakenmensen die graag vertellen hoeveel connecties ze wel niet hebben en hoe fantastisch dit product is en dat ze geweldige ontwerpers in dienst hebben. Ok, misschien dat het een taktiek is, maar ik gun het eerder een stel mensen die van de scrap zijn begonnen en om eerlijk te zijn dit soort mensen niet.

    Dit product zal best potentie hebben!, maar hopelijk zien je toekomstige leden dit filmpje niet.

    Op weg naar succes? .. we zullen het over een paar jaar zien.

    groeten en veel succes!

    ps: Wellicht een leuke concurrent voor studiViZ.de in Duitsland.

    geplaatst op
  • Dit wordt hem niet, mark my words:-)
    Te decadent en wat ze zeggen over Hyves klopt ook al niet, je maakt je Hyvesnetwerk immers zo groot als je zelf wilt.
    Zoveel mensen bezoeken de miljonairsfair niet.

    geplaatst op
  • Ik krijg zo'n gevoel dat de sloten al klaar liggen, om bij voldoende inschrijvingen de boel dicht te gooien en dat je alleen nog maar na betaling bij je account komt. Of is dat doemdenken?

    geplaatst op
  • Nou laten we niet flauw doen, dat filmpje ziet er toch best onschuldig en puur uit?

    Ik doe het zelf ook niet goed op video hoor, maar je ziet toch wel dat ze ondanks dat de inzet op "megagroot" is (ik geloof niet in anonieme tips), of juist doordat, dat ze wel een beetje zenuwachtig zijn. Mag ook best, versta me niet verkeerd, maar ik vind het wel een beetje een contrast tussen de "ronkende taal" en het filmpje.

    geplaatst op
  • Jammer dat er direct zo negatief gereageerd moet worden door veel mensen.... Persoonlijk vind ik 't een leuk initatief.

    Ik beschouw mezelf toch als behoorlijk "internet savy", maar aan Hyves heb ik me toch bewust nooit willen wagen. "Te massaal" en "niet sexy" speelden daarbij zeker een reden. Ik vermoed dat ik daarin niet de enige ben en voor die mensen lijkt DW me een interessante optie.

    Het design spreekt me aan en de combinatie van een zakelijk netwerk en een persoonlijk netwerk lijkt me een goed idee. Waar ik dan echter wel tegenaan loop (en wat anderen in de voorgaande commentaren al hebben aangekaard) is het overzetten van contacten: ik heb eigenlijk erg weinig zin om m'n hele LinkedIn netwerk 1 voor 1 voor een nieuwe site uit te nodigen. Jammer dat ik niet gewoon m'n LinkedIn kan beheren vanuit DW: dat zou me namelijk hoogstwaarschijnlijk compleet doen overstappen terwijl ik nu waarschijnlijk de eerste maanden leuk "prive" aan het "DWen" ben, maar merk dat ik voor m'n zakelijke contacten toch weer terug naar LinkedIn ga.

    geplaatst op
  • Ik hoor: "adverteerders krijgen een prominente plaats." En: "adverteren heeft een toegevoegde waarde." Ik kan wel voorspellen dat adverteren voor de gebruiker geen toegevoegde waarde heeft. En dat terwijl ze mikken op een kritische massa. Volgens mij staat de gebruiker toch centraal bij social media? Maar goed, ik geef ze het voordeel van de twijfel. Design ziet er inderdaad wel erg gelikt uit. Wel modern dat ze design gebruiken om een bepaalde doelgroep 'af te schrikken'.

    Daarnaast vindt ik het wel slim om te roepen dat de brand managers jou leuk vinden. Alles wat daaronder zit loopt dan in ieder geval achter good2b en districtworlds aan... Of sla ik de plank nu helemaal mis?

    geplaatst op
  • Hoog potential weet ik niet, maar wel potential. Sohomme en Good2b doen het goed, en met die massa van 150.000 heb je een mooie doelgroep. Hyves is te massaal, denk als je een doelgroep hebt die een stukje exclusiviteit willen Districtworld goed is.

    Houd het exclusief, hoogdremplig dan heb je voor je adverteerders een hele interessante high potential doelgroep en biedt je je klanten een soort exclusieve members only-club. Persoonlijk zou ik er wel interesse in hebben, business wise qua adverteren ook zeker.

    geplaatst op
  • Het idee dat je een NICHE SN nodig hebt om je doelgroep te bereiken is ergens wel erg 2006.

    Een adverteerder wil maar 1 van 2 dingen. Óf bereik óf response achtig adverteren. Voor bereik heb je massa nodig en volstaat elk medium met een groot bereik. Je kan dan eventueel nog met natte vingerwerk een doelgroep opzoeken als "tussen 20-50" (doelgroep losse flodder principe)...

    Wil je reponse dan kan je gaan specificeren via bv Behaverioul Targeting, content targeting of profile targeting. Met een NICHE SN is profile targeting natuurlijk heel goed mogelijk. Maar dit kan OOK met een Major SN. Althans... Hyves biedt deze mogelijkheid nu al.

    Is er daarom geen ruimte voor een niche SN? Absoluut wel. Alleen dan moet deze wel iets bieden dat een ander niet kan. Een SN rond de doelgroep 5x modaal oid kan zeker werken. Vraag daarbij is wel of deze doelgroep niet te oud is cq te old fashion en uberhaupt wel online zit in die mate dat er genoeg massa is.

    Zou deze website in iedergeval erg invite only maken met koppeling naar andere social networks. Zorg dat het vooral exclusief (en daarmee hip) wordt.. :)

    Andere vraag is of je dit concept dan op moet zetten vanuit de adverteerder of de gebruiker...?

    geplaatst op
  • Dit is typisch een concept dat is ontstaan uit 'WIJ WILLEN EEN PROFIELENSITE MAKEN', in plaats van 'wij hebben een goed idee en gaan hieromheen een profielensite maken'

    De doelgroep is heel specifiek. Mensen van 20 tot 50, die de quote of elle lezen. Ehm ja goed. Daar zet ik al m'n vraagtekens bij. Specifiek? Hoezo specifiek?

    En dan de vraag wat het onderscheidend maakt.
    - De bedoeling is dat mensen een profiel aanmaken, en niet meer LinkedIN EN Hyves nodig hebben?
    - Specifieke doelgroep (Wat is daar nou onderscheidend aan?)

    Het moet dus sexy zijn, het moet linkedin vervangen, het moet Hyves vervangen en het is voor een specifieke doelgroep.

    Is er al nagedacht over andere vragen als: Kunnen er API's worden ontwikkeld? Wie is eigendom van de content?

    Ik kan de kern van het concept er niet uithalen. Snap eerlijk gezegd vrij weinig van waarom dit nou zo goed is. In het interview zie je beide partijen ook constant moeilijk nadenken en onduidelijke antwoorden geven. Volgens mij zijn er te weinig keuzes gemaakt in het concept en is het nu een halfbakken product, van alles wat!

    geplaatst op
  • Ik vind de site teveel bedacht vanuit jullie en niet vanuit de gebruiker. Snap dan ook niet waarom het een social network site moet zijn (behalve financieel gezien omdat zoiets meer geld waard is ;)), waarom begin je niet een magazine met hippe artikelen? Het hele doel is contacten leggen. De reden dat een gebruiker zich gaat registreren is vooral omdat z'n vrienden er zitten OF omdat het echt iets toe te voegen heeft? Dat laatste lijkt mij niet het geval, ik ga niet de hippe 20er uithangen op een site waar ik verder toch niemand ken. Zonde van mijn tijd als ik ook met m'n coole vrienden in een hip restaurant kan zitten.

    Verder is het een dat al mijn zakelijke contacten wel op LinkedIn zitten, en die site voldoet prima. Het heeft prima functionaliteit en een flinke userdatabase. Contacten en collega's van vroeger kan ik er weer op terugvinden en ik kan nieuwe contacten opdoen. Hetzelfde met Hyves, oud klasgenoten en andere bekenden kom je er weer op tegen en je kunt contact leggen. Echter jullie lijken het te zien als een digitale showroom, een beetje zoals veel meisjes van 16 hun Hyves gebruiken. Ik zie niet in waarom een volwassen persoon eraan meedoet, zeker niet als er weinig bekenden rondlopen. Die 150k mensen is leuk maar nog steeds 'niets' als je denkt in de aantallen van Hyves.

    Met jullie verhaal weet je mij niet te overtuigen om mij voor zoiets aan te melden. En dan ben ik absoluut geen fan van Hyves; traag en met name grafisch en user interface slecht ontworpen. Maar om Hyves kun je bijna niet heen... en dat is het grote voordeel van Hyves.
    Wel succes in ieder geval!

    geplaatst op
  • Een idee ontstaat vaak uit een behoefte. Ik zie de behoefte niet aan nog een social netwerk site. Net zoals ik dat niet zie met nog een startpagina, nog een zakelijke netwerk site, nog een google killer en ga zo maar door. Je moet echt in iets voorzien waar behoefte in is. Dat mensen zegggen: dat is handig, of dat dit nog niet eerder gemaakt is...
    In ieder geval wil ik de mensen veel succes wensen. Ik ga me zeker eens, uit nieuwsgierigheid, aanmelden want het ziet er wel erg fraai uit.

    geplaatst op
  • Nou, ontzettend mega. Duidelijk waarom jullie een nda hebben getekend. Erg interessant ook.

    Maarreh, wat gaan jullie nou precies voor MIJ doen?

    geplaatst op
  • Wat een negativiteit weer. DistrictWorld kiest duidelijk een niche, iets waar ik iCampus niet op kon betrappen. Dat blognerds geen fashionista's zijn, wil nog niet zeggen dat er geen doelgroep is... ;)

    geplaatst op
  • Dat een concurrent niet zo goed is, betekent natuurlijk niet dat dit nu een stuk beter is. Voorlopig hoor ik een hoop grote woorden, maar zie ik bijzonder weinig onderscheidend vermogen. En tja, dan kan je verwachten dat je afgebrand wordt: typisch geval van overpromising and underdelivering.

    Maarja, ik geloof dan ook niet in het blind kiezen van een niche als succesfactor (ook al ben ik van mening dat de doelgroep hier ook niet echt speciaal is). Je zal toch echt ergens toegevoegde waarde moeten bieden...

    geplaatst op
  • Ik ben al jaren lid van good2b en sinds de lancering ook van sohomme. Handige uitgaanstips is daarbij voor mij de reden. Cultuur in de brede zin van het woord, niet zo zeer schouwburg, maar meer de nieuwe bar op de hoek. De redactie kent de randstad (en een stukje Barcelona) goed, maar ik weet nooit of het branded content is of redactionele content. Boeit me ook niet, dus de adverteerders zullen zeker tevreden zijn met dit magazine-achtige platform.

    Good2b en zustersites ontberen elke vorm van "2.0". Zelfs het meedoen aan prijsvragen (=interactie) is verschrikkelijk hoogdrempelig. Dit zal de laatste paar maanden bewust niet aangepast zijn, met het oog op het te lanceren sociaal netwerk, maar het geeft wel te denken. Traditionele uitgevers (ja, zelfs emailuitgevers vallen hieronder) krijgen het bijna nooit voor elkaar om een bruisende community te bouwen. Waar Matthijs het als een voordeel ziet dat er al 150.000 leden zijn (van de nieuwsbrief), zie ik het als een nadeel. Good2b is goed in zenden (zelfs van commerciële content), maar dat maakt je nog niet goed in communiceren, zeker niet op grote schaal. Begin klein en creëer waarde voor een kleine groep en dan is de volgende stap vanzelf groei.

    geplaatst op
  • Jongens, jongens, give the guy and girl a break. Het lijkt me een prima initiatief.

    LinkedIn saai en niet sexy, daar ben ik het trouwens helemaal mee eens.

    Alleen de naam spreekt me niet aan, zullen we eens lekker gaan "districten" vandaag? Niet bepaald groovy of creatief te noemen. Saai en niet sexy.

    geplaatst op
  • LinkedIn saai en niet sexy, daar ben ik het trouwens helemaal mee eens.


    Tja, en Google is ook maar een zoekmachine. Niet sexy, wel extreem functioneel. Dat is ook waarom ze zo succesvol zijn...

    geplaatst op
  • @Bart
    Matter of speech en knipoog natuurlijk. Ik had het niet over functionaliteit, maar over de look and feel.

    geplaatst op
  • Hoe is het Districtworld vergaan? Zie dat de site nog steeds live is, maar ben het de afgelopen twee jaar nergens meer tegengekomen.

    geplaatst op
  • "Einde verhaal voor Districtworld" lees ik op Hyped

    Nu vraag ik me af wat er gebeurt met de gegevens van alle leden?

    geplaatst op
  • Heeft nog lang geduurd, had ik in mei blijkbaar toch een voorgevoel.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.