• Usability & design
    wordt gesponsord door

Designtip: Zomerse festivals

Designtip: Zomerse festivals
,
{title}

Nu de zon eindelijk schijnt is het festivaltijd. Grappig om te zien dat de organisatoren van dansfeesten onbedoeld uit dezelfde kleurrijke sprookjeswereldvijver vissen. Kijk en vergelijk!

Extrema-Outdoor is weliswaar vorige week al geweest, maar dat neemt niet weg dat het thema van dit jaar, “insane beauty”, nog steeds van toepassing is op de site.

{title}

Op zaterdag 6 september staat de derde editie van het Lief Festival gepland. Niet zo groot als Extrema, maar de site is wel werelds. Letterlijk, want met de pijltjestoetsen beweeg je de wereldbol die als navigatie dient.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Enig idee wie de sites voor beide festivals hebben gemaakt? Wellicht hetzelfde bureau?

    Voor sites tbv zomerfestivals, kijk zeker ook even naar het overzicht van Martijn en Robin!

    geplaatst op
  • Ik vind de (Flash) site van Dance Valley 2008 ook nog steeds prachtig. Zorgde er bij mij voor dat het event alvast begon te leven. Ontworpen door Carbon Media.

    geplaatst op
  • @david: Ja, ook Dance Valley voegt zich overtuigend bij de droomwereld-met-gras-sites! :-) Mooi hoor.

    geplaatst op
  • Dan mis ik toch nogal wat evenementen in het lijstje. Waarvan defqon niet voor iedereen bekend is maar jaarlijks toch voor 30.000 man in 1 uur tijd uitverkoopt. Daar kan extrema en dancevalley niet tegenop.

    Het design van de mysteryland website dit jaar is niet hoogstaand maar bevat leuke items en de navigatie map van het terein ziet er zeker weer leuk uit.

    Defqon mag dus niet ontbreken. Dit zal niet bij iedereen in de smaak vallen (design en muziek). Verder is hier het onderdeel video van steeds groter belang, wat ik bij een aantal van de zomerfestival sites wel vind ontbreken. Als je het publiek wil aanspreken doe je dat naar mijn idee naast het gebruik van mooie graphics ook met beelden van voorgaande edities.

    geplaatst op
  • @Laurens

    ..zo onbedoeld lijkt het me niet, eigenlijk...
    De flyers voor de meeste grote mainstream dancefeesten zijn al bijna 8 jaar allemaal ongeveer in dezelfde sprookjesstijl. Zie Mysteryland, Dancevalley, Extrema, etc.

    Daarnaast komt, voor zover ik weet, een boel designwerk van verschillende sublabels van ID&T;uit dezelfde koker (of was dat in elk geval in 2004 nog het geval). Ik weet alleen niet welk bureau dat is, meende dat het inhouse mensen zijn.

    geplaatst op
  • @erik: Klopt, de sprookjesachtige stijl hoort al vanaf begin jaren '90 bij de flyers van dit soort feesten, als we de hardere stijlen even vergeten.

    Maaarrr... wat de sites van Extrema en Lief deze keer extra verbindt, en dát is volgens mij onbedoeld, is de letterlijk ronddraaiende wereld die centraal staat. De sites lijken daarmee sterker op elkaar dan gezien het sprookjesthema zou hoeven.

    Dat is frappant. Toevallig, ook. Magisch, misschien zelfs. :-)

    geplaatst op
  • @Laurens

    Aha, point taken. Volgende keer zal ik de linkjes volgen ;)

    geplaatst op
  • Mooie sites, al krijg ik bij Dance Valley wel een beetje een tele-tubbie gevoel. ;-)

    De site van Lowlands (heeft die niet een prijs gewonnen een aantal jaar geleden?) is een beetje te veel van het goede trouwens. Op die site is _alles_ druk, waardoor mijn brein spontaan stopt met het opnemen van informatie.

    geplaatst op
  • @Marco: De Extrema Outdoor 2008 site is gemaakt door Studio112.

    geplaatst op
  • Leuk om te zien inderdaad. Lekker kleurrijk. De flyer van Loveland deed me er ook wel wat aan denken, hoewel de site (http://www.lovelandfestival.nl) niet heel spectaculair is.

    geplaatst op
  • Er zijn er nog meer, hier bij ons in België was er de laatste week tomorrowland, met heel gelijkaardige affiche en website, al hadden ze hier ook nog iets origineel, een krantje zowaar. De terugkeer van print? Of gewoon print 2.0?

    geplaatst op
  • om even vanuit first hand te reageren mbt de lief/extrema site;
    ze zijn niet van hetzelfde bureau, de lief site is door ondergetekende in elkaar geknutseld..
    de bol en de kleuren zijn zeker onbedoeld hetzelfde,
    dit is het 3e jaar van lief en daarmee ook het 3e jaar dat we de kleuren groen en magenta gebruiken, dit is een vast gegeven binnen de huisstijl van t festival. Ook 1 van de weinige vaste gegevens; verder probeer ik ieder jaar het logo subtiel te restylen, en verdere communicatie (artiesten aankondiging, gebruik van foto's) anders te gebruiken.
    Het is fijn om hierin een bepaalde vrijheid in te bouwen, zodat het elk jaar alle kanten op kan gaan zonder grote restricties.
    Heb heel lang over de site na zitten denken, uiteindelijk heb ik geprobeerd een manier te gebruiken die het verst van een site af staat; juist de site op een analoge manier bouwen. Dus heb ik in een weekend lekker zitten knippen, plakken en kleien. En nu staat er dus een bol nog steeds in de weg op mn kamer..
    als er evt. nog geinteresseerden zijn in andere uitingen van t lief festival plug ik hier even onbeschaamd m'n flickr pagina; http://www.flickr.com/johnbeckers

    geplaatst op
  • Kan helaas niet mee discussieren. Hou van strak design.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.