• Usability & design
    wordt gesponsord door

Problemen Amazon Web Services legt deel Web 2.0 plat

Problemen Amazon Web Services legt deel Web 2.0 plat

Amazon Web Services Health Summary

Amazon.com biedt al geruime tijd, naast de webwinkel, een serie webdiensten aan zoals het hosten van bestanden (S3), het uitbesteden van serverkracht op afstand (EC2) en het draaien van databases (SimpleDB). Daarmee kunnen bedrijven snel en betaalbaar een schaalbare architectuur bouwen voor hun webapplicaties. Er kleeft echter wel een ‘klein nadeeltje’ aan. Als er problemen met Amazon Web Services zijn, dan ligt een groot deel van de nieuwe webapplicaties zoals Audible, Plurk, Slideshare, Twitter en Vimeo ook op zijn gat!

Health history for Amazon Simple Storage Service

Via Cloudstatus.com (met dank aan Loes) zien we dat de problemen vanmorgen vroeg al zijn begonnen maar pas eind van de middag voor grote problemen zorgden (waarschijnlijk omdat op dat moment ook de internetgebruikers in de VS online gingen). Via Twitter is aardig inzicht te krijgen tegen welke problemen de internetgebruikers aan lopen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 18 reacties op dit artikel

  • Ben trouwens benieuwd hoe blij ze bij NASDAQ zijn met hun nieuwe service van Amazon.

    geplaatst op
  • Ik heb sinds een maand of 3 maand al mij image files (een paar gigabyte) ondergebracht bij Amazon S3. Dit is de eerste grote storing die ik meemaak. Op zich natuurlijk wel vervelend. Maar daar tegenover staat dat de Amazon Web Services wel enorm veel mogelijkheden biedt tegen zeer lage kosten....Het is bijna gratis...

    Het is wel vreemd dat ze geen failover hebben ... maar dat zal in de toekomst ook wel beter geregeld worden...

    Ze hebben inmiddel een oplossing gevonden en zijn momenteel bezig om de servers weer in de lucht te brengen...

    geplaatst op
  • @Jos: heb jij als gebruiker van deze services nu ook een bericht van ze ontvangen wat nu precies het probleem is en hoe lang ze denken nodig te hebben om de problemen op te lossen?

    Wat mij vooral intrigeerde is het feit dat veel, heel veel Web 2.0-applicaties gebruik maken van de Web Services van Amazon. Eén probleem bij Amazon en een deel van Web 2.0 ligt dus helemaal op zijn gat.

    geplaatst op
  • @Marco Op de status pagina http://status.aws.amazon.com/ zie je bij more de "solutions". RSS feed beschikbaar.

    Overigens is het slim om als Web2.0 Site zelf gewoon een failover te maken voor de meest gebruite Images/files en alleen je longtail direct van S3 te serveren omdat je dan 60-70% van je content gewoon beschikbaar (bij S3 downtime) hebt tegen weinig kosten.

    geplaatst op
  • De problemen zijn een uur of 4 geleden begonnen volgens mij :
    9:06 AM PDT We are currently experiencing elevated error rates with S3. We are investigating.

    Zie ook : Amazon Web Services » Service Health Dashboard

    geplaatst op
  • @Kjed, Jos: dank voor de aanvullende info!

    Toch aardig al die performance-dashboards:


    Zouden meer servicepartijen moeten doen!

    geplaatst op
  • Ook Muxtape is down (http://www.muxtape.com/) Je krijgt zo wel een aardig overzicht van wat S3 allemaal doet.

    Last.fm doet het ook niet goed, ik weet niet of die ook bij Amazon hosten.

    geplaatst op
  • @marco, ik had op eelco.com al een response van een van de jongens Hyperic. EC2 schijnt wel up te zijn. Ook S3 vanuit de UK schijnt gewoon te werken.

    geplaatst op
  • herstel, S3 UK is ook om.

    geplaatst op
  • @Wilbert: yep, we krijgen zo een mooi overzicht; dat dan weer wel ;-)

    @Eelco: zit het net te lezen! Wat is de relatie van Hyperic eigenlijk met Amazon Web Services?

    geplaatst op
  • @marco: geen relatie. Tijdens afgelopen Velocity (internet performance in San Francisco, ik heb wat samenvattingen op mijn blog staan) heeft Hyperic cloudstatus als een showcase gelanceerd. Hyperic levert monitoring software voor (complexe) internet platformen. Wij gebruiken het sinds een half jaar met veel plezier.

    geplaatst op
  • @Marco Ik had tot dusverre nog nooit problemen gehad en zag dus niet de noodzaak om mij te abonneren op hun feed. Ik heb binnen een paar minuten wel hun statuspagina gevonden waarin om het half uur een update word gedaan van de voortgang...

    Het probleem zit hem in de Simple Storage Service (S3). Zowel de S3 Service in de US als in Europa ging gelijktijdig down. Ik vermoed door de inzet van ee nieuwe software versie. Wat mij betreft testen ze dat voortaan eerst uit in de US...

    Ik vermoed dat veel Web 2.0-applicaties vanuit kostenoverwegingen niet zonder Cloud Computing kunnen...Heel simpel... Men kan onbeperkt schalen en het kost echt nagenoeg niets...

    @Kjeld Zit het probleem niet in het bepalen van wat wel/niet longtail content is ? En dat moet je zelf ook weer allemaal gaan bijhouden... Ik geef er zelf de voorkeur aan om alles gewoon bij hun neer te zetten en incidenten op de koop toe te nemen...Dat kan ik mij overigens ook veroorloven

    geplaatst op
  • @Marco Onze wegen hebben zich vandaag behoorlijk gekruist. Vanmorgen(01:00 AM) las ik The digital age is destroying us by ruining our ability to concentrate. Vervolgens zie ik jouw posting over ADT. Vanmiddag rond een uur of 6 kreeg ik te maken met de Amazon Web Services problemen...En even daarna zie ik een posting van jou verschijnen over deze Amazon problemen......

    geplaatst op
  • @Jos Long tai bepalen doe automatisch opbasis van request/buffering simpel algaritmetje.

    Ik geef er zelf de voorkeur aan om alles gewoon bij hun neer te zetten en incidenten op de koop toe te nemen...Dat kan ik mij overigens ook veroorloven
    In het laatste zit de kern, als je Twitter bent en hebt 30 miljoen funding gehad dan kun je j dat niet verooloven in mijn ogen, ik vindt het amateuristic. Als hijves images down zouden zijn zou ik het niet vinden kunnen.

    geplaatst op
  • Vraag is: Kun je het zelf beter dan Amazon? aAs je eigen server(s) uitvallen heb je het zelfde probleem wat je bovendien zelf moet oplossen. Nu hoef je alleen maar naar Amazon te wijzen...

    geplaatst op
  • @andere Niek:
    "Kun je het zelf beter dan Amazon?"
    Dat zeg je op de basisschool of desnoods nog op de middelbare school. Hier mag je gewoon er over praten als iets niet werkt waarvoor je betaalt, of dat nou veel of weinig is. Ik had eerst "klagen" i.p.v. "praten" geschreven maar zelfs dat is het niet. Het artikel heeft gewoon een informerende toonzetting en is in mijn optiek geen beschuldigend vingertje richting Amazon.

    geplaatst op
  • @Niek ten Hoopen
    Ik reageerde op het "verwijt" aan Twitter door Kjeld. Immers, ook met 30 miljoen in de pocket is het niet te voorkomen dat er af en toe storingen in de infrastructuur optreden. Maar Twitter kan zich beter concentreren op het stabiel maken van haar software. i.p.v. geld en tijd te steken in infrastructuur. En natuurlijk mag je/moet je praten over storingen om Amazon bij de les te houden. De hoeveelheid kennis/ervaring bij Amazon is echter door bijna geen enkel bedrijf te evenaren. Wellicht dat Google met haar nieuw App Engine service in de buurt gaat komen. Het levert in ieder geval concurrentie op voor Amazon wat de kwaliteit van de dienstverlening alleen maar ten goede kan komen.

    geplaatst op
  • Wat mij verbaast is het feit dat er geen enkele wijze van backup is. Wat betekend dat de hele wereld van 1 plaats zijn gegevens tabt. De googles van deze wereld hebben toch echter overal data storages enzo, waarom dan het uitvallen van 1 verdeelpunt fataal voor deze diensten?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.