Orange met gesture based schermen in winkelruit

28 januari 2008, 08:50

{title}Orange is het eerste merk dat grote gesture based schermen inzet. In de UK is een winkelruit van de eerste Orange shop uitgerust met dit type scherm. Bij gesture based schermen hoeft het scherm niet eens meer aangeraakt te worden, maar reageert het scherm op (hand)bewegingen die we maken op afstand voor het scherm. In deze toepassing heeft Orange gekozen voor het selecteren van muziek, het slepen naar een mobiel en vervolgens werkelijk afspelen. De omstanders wordt gevraagd naar hun ervaring en van jong tot oud is men erg enthousiast.

In maart 2006 liet het Duitse GoMonkey al een demo zien van dit type schermen maar dat was nog niet voor consument te bereiken. Deze schermen zijn een onderdeel van de vorming van de dialoog tussen merk en de individuele consument. Merken reageren niet alleen meer (realtime) op clicks, steeds vaker doen ze dat op tekst via chatbots maar spraak en beeld staan echter nog (meer) in de kinderschoenen. Maar we zien toch al steeds vaker (goed werkende) toepassingen van spraakhenning waaronder in de nieuwe modellen van Garmin en TomTom.

Reageren op beeld gaat weer een stap verder. Touch en multi-touch schermen zijn hier uiteraard een onderdeel van en ook deze gesture based schermen horen hierbij. Dat is reageren op vingers. Head tracking, zoals vorige week in een filmpje hier op marketingfacts hoort hierbij. Inzichten uit de Facial Coding en EyeTracking zorgen er straks echter voor dat ons gezicht(suitdrukking) al genoeg zegt over ons enthousiasme of juist onze afkeer. En merken kunnen dat dus zien (mits zij onze toestemming krijgen) en daar direct op inspelen. Op die wijze ontstaat een werkelijke dialoog, die op het niveau van spraak en beeld vergelijkbaar is met de dialoog tussen mensen.

Filmpje:

via fc

Erwin van Lun
Futurist, CEO & Founder Chatbots.org, Bemer partner bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Sbarina

    Vraag je even af waarom de filmbeelden ’s avonds zijn genomen… Infrarood (waar deze techniek op werkt) is zeer gevoelig voor daglicht.

    Het systeem kan plots het idee krijgen dat er iemand beweegt terwijl dat gewoon de lichtinval is. Hierdoor raakt het systeem al snel in de problemen, omdat het te veel signalen doorkrijgt.

    Minstens zo indrukwekkend is de CityTouch van CityScape Media B.V. (www.cityscape.nl). De etalageruit wordt een groot interactief medium dat 100% feilloos werkt.


    29 januari 2008 om 10:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief