Chris Anderson over Free

23 december 2007, 20:33

Chris Anderson, hoofdredacteur van Wired Magazine en auteur van The Long Tail, komt binnenkort met een nieuw boek getiteld Free.

Begin deze maand was Anderson spreker op Nokia World 2007 in Amsterdam (zie ook: presentatie Anssi Vanjoki) waar hij sprak over ‘Free: The Past and Future of a Radical Price.’ Een soort van preview op zijn nieuwe boek. Anderson laat zien dat er een businessmodel is voor gratis diensten en producten doordat er indirecte inkomsten zijn zoals advertentie-inkomsten, verkoop van andere diensten en producten, etc.

Voor wie meer wil weten over dit onderwerp moet zeker Anderson’s weblog bijhouden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Jules

    Inderdaad, die Chris is niet zo Anders 😐


    24 december 2007 om 15:30
    Floris

    nieuw of niet nieuw maakt mij in deze niet zo uit.

    Het blijft interessant dat door de ‘gratis’ traditie online hele bedrijfstakken zich moeten herorienteren (bv. de muziekbranche).

    Ik snap dat hij er nog een boek aan wijdt..


    24 december 2007 om 16:11
    Joost Diepenmaat

    Het goede aan het werk van Chris Anderson is dat het zo verdomde helder is. Vanuit een emperisch oogpunt geschreven, gewoon boeiend om te lezen. Ik zie dus geen reden om het boek niet te kopen.


    25 december 2007 om 08:49
    Chris Stapper

    Naar aanleiding van bovenstaande ben ik ook erg benieuwd naar the cluetrain manifesto, maar free ga ik ook zeker aanschaffen, wat ik van mijn naamgenoot op zijn weblog lees, leest inderdaad lekker weg.


    29 december 2007 om 12:36
    Sietske

    Ik heb alleen (wegens tijdgebrek) het begin doorgelezen (gratis download) en vind het bere-interessant, alleen ik kan het woord ‘gratis’ niet meer horen/lezen 😉


    23 juli 2009 om 12:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!