Nieuwe Sony Bravia commercial Play-Doh

4 oktober 2007, 14:53

Sony en Fallon hebben vandaag de nieuwe (stop motion) commercial Play-Doh voor de Bravia gelanceerd, ondersteund door muziek van de Rolling Stones: She’s a Rainbow.

De derde commercial met als werknaam ‘Play-Doh’ speelt zich af in New York. 189 konijntjes van 60 cm, 1 konijn van 9 meter, 40 animators, 6 camera’s en 100.000 ‘stills’ waren o.a. nodig voor deze nieuwe 60 seconden durende commercial. Voor zover mij bekend werden er dit keer geen bloggers op kosten van Sony uitgenodigd voor het maken van exclusieve content. Via Flickr of Twitter kwam af en toe wat informatie naar buiten en recent een ‘making of’ filmpje.

De allereerste commercial van Sony Bravia genaamd ‘Balls’ met de inmiddels bekende muziek van José Gonzalez was een topcommercial. Het geheel genereerde de nodige online buzz, leverde Sony 7 miljoen views op en ìnspireerde andere partijen waaronder Tango.

Voor de tweede Bravia commercial ‘Paint’ liet Sony liters verf en mortieren aanrukken. De blogosfeer werd uitgebreid ondersteund met het nodige materiaal en exclusieve content voor een selectie bloggers.

Sony en Fallon hebben wederom gigantisch werk verricht om een indrukwekkende commercial af te leveren. Complimenten!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Alexander Peters

    Hoewel ik deze reclame wat minder dan de andere vind ik het wel mooi dat ze creatief blijven om dit soort mooie reclames te maken.


    5 oktober 2007 om 08:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief