The Economist tipt bloggers

21 september 2007, 12:40

Het Britse weekblad The Economist denkt een nieuwe manier te hebben gevonden om lezers naar zijn website te lokken. Het weekblad gaat voortaan een deel van zijn content weggeven aan politieke webloggers, nog voordat de volledige content online wordt gezet. The Economist gaat hiervoor met de honderd invloedrijkste politieke weblogs in zee. Veel bezoekers van de site van The Economist komen nu al via deze weblogs op de site terecht (via: Internetjournalist).

Dit is weer een nieuwe variant op de linkstrategie die we eerder hebben gezien bij o.a. Standaard en New York Times. Wie kent nog meer online dagbladen of magazines die weblogs inzetten voor genereren van meer bezoek en/of betere positie in de zoekmachines?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief