The Economist tipt bloggers

The Economist tipt bloggers
, Upstream
@marcoderksen

Het Britse weekblad The Economist denkt een nieuwe manier te hebben gevonden om lezers naar zijn website te lokken. Het weekblad gaat voortaan een deel van zijn content weggeven aan politieke webloggers, nog voordat de volledige content online wordt gezet. The Economist gaat hiervoor met de honderd invloedrijkste politieke weblogs in zee. Veel bezoekers van de site van The Economist komen nu al via deze weblogs op de site terecht (via: Internetjournalist).

Dit is weer een nieuwe variant op de linkstrategie die we eerder hebben gezien bij o.a. Standaard en New York Times. Wie kent nog meer online dagbladen of magazines die weblogs inzetten voor genereren van meer bezoek en/of betere positie in de zoekmachines?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.