Communicatie in het digitale tijdperk

12 september 2007, 06:10

Al weer van een paar maanden geleden maar door mijn vakantie kwam ik deze pas deze week tegen. Eind juli schreef Robert Scoble op zijn weblog dat de Los Angeles Fire Department (LAFD) Twitter gebruikte om geinteresseerden te informeren. Begin augustus pakte PC World (via: Emerce Mobile) dit nieuws op en kwam met een artikel waarin het liet zien hoe LAFD web 2.0 (of nieuwe media in het algemeen) inzet voor haar interne en externe communicatie.

Naast Twitter (335 followers) biedt LAFD o.a. een realtime alertservice, weblog, fotosite op Flickr, videokanaal op Youtube, live internet radioshow en een wekelijkse nieuwsbrief.

Wie kent meer voorbeelden van bedrijven of instellingen die op deze manier alle mogelijke communicatiemiddelen inzet om te laten zien wat ze doen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief