UPC’s digitale TV-strategie moet massa meekrijgen

21 augustus 2007, 19:23

Marketingfacts en UPC hebben een bijzondere relatie. Erik van Roekel probeerde de mediabox en de mediabox met DVR en kwam twee keer tot de conclusie dat het gebruik niet meeviel. Aan de andere kant is het webcareteam van UPC één van de meest gebruikte voorbeelden van hoe het wel kan in de wereld van 2.0. Beide zaken leken voor UPC een aanleiding om eens verder te praten met Marketingfacts. Erik van Roekel zal later nog ingaan op het webcareteam. Deze posting gaat over de strategie achter de uitrol van UPC’s digitale TV, dat inmiddels 500.000 huishoudens bedient.

De strategie bestaat uit een vijfluik van diensten: een ruim aanbod van hoge kwaliteit lineaire TV, High Definition TV, Video on Demand, een goede Personal Video Recorder en een hoog gebruikersgemak om deze diensten te gebruiken (Electronical programming guide, EPG). Dit geheel komt bij de klant via UPC’s eigen Mediabox, een zelf ontwikkelde settopbox.

Opvallend bij UPC is dat alle communicatie over digitale TV gaat. Dieper in het productaanbod wordt ook over interactieve TV gesproken. Technisch is deze benadering uiteraard juist, maar vanuit marketing lijkt deze minder op zijn plaats. Digitaal is een producteigenschap, terwijl interactief een eigenschap van de consument is. Wat mij betreft verdient het ambitieuze vijfluik van UPC de term interactief. Video on Demand (dit najaar in heel het gebied van UPC beschikbaar), een goede PVR en een aantal interactieve mogelijkheden (zowel op de zenders als bijvoorbeeld via gaming en informatie) leggen een stevig interactief fundament. Opvallend is dat KPN bij de rebranding van haar dienst Mine, juist wel voor de term interactief koos. Beide kabelboeren zijn vooral gebaat bij de grote massa voor hun product, iets waarin vooral KPN door schade en schande wijs is geworden. UPC richt zich met al haar communicatie, maar ook met de opzet van haar producten op de “gewone” TV-kijker, zeker niet op de online video geek. Met deze keuze wordt ook een deel van het commentaar hier op Marketingfacts gepareerd. Voor een ander deel wordt de hand in eigen boezem gestoken: de roadmap naar meerdere functionaliteiten (zoals herhaald opnemen van één programma en via het web bedienen van de EPG) is tot half 2008 uitgestippeld.

Mijn visie op de ontwikkeling van interactieve TV is dat internet de wegbereider is voor interactie op de “gewone” TV. Uitzending gemist kijken en tegelijkertijd chatten kan prima op de laptop, maar (nog) niet op de gewone TV. In mijn optiek zal het niet lang meer duren voordat de consument deze functionaliteiten ook op zijn “gewone” TV verwacht. De roadmap van UPC voorziet in eerste stappen met chatten eind 2007 en een volwaardig messengerfunctie in 2008. De complete Video on Demand-functionaliteit (bibliotheek van 500 recente filmtitels, maar vooral programma gemist en YouTube) maken TV kijken à la internet werkelijkheid.

Op internet is men natuurlijk al weer verder, via Operator 11, Kyte.TV en startyourstation maak je tegenwoordig je eigen TV. De concurrent @home heeft zizone.tv waar klanten worden aangemoedigd om zelf TV te maken, een stap die UPC nog niet in de planning heeft staan. User Generated Video Content is nog een brug te ver, maar user recommendations (rating) moet een vaste plek in de EPG krijgen. Naast bijvoorbeeld recommendations door autoriteiten (de redactie van een TV-gids bijvoorbeeld) en recommendations op basis van je profiel.

Opvallend is dat UPC (voorlopig nog) niet streeft naar het opslaan van user data. Een TiVo-achtige dienst waarbij de adverteerder zeer specifiek (tot op consumentenniveau) kan targetten staat niet op het wensenlijstje van UPC. Uiteraard wordt wel bekeken welke kanalen en on demand videos het goed doen, maar de samenwerking met de adverteerder heeft op dit moment minder prioriteit dan een goede consumenten experience. Een bijna verfrissend geluid voor zo’n grote speler. Nog zo’n geluid: wij gaan niet met eigen accountmanagers het land in om spots te verkopen. Dat mogen de RTL’s en SBS-en van Nederland doen. Wij willen wel graag hun producten verbeteren. Cases van L’oréal, Nissan, Holland Casino en Chocomel moeten de spotverkopers en adverteerders over de interactieve streep trekken. Sampling via de red button deed het voor L’oréal erg goed: enkele tienduizenden samples op een user base van enkele honderdduizenden kijkers is voor sampling hoog te noemen.

Afsluitend dan toch nog: waarom de mediabox? Wil UPC graag hardware leverancier zijn en opereren in een walled garden? Het (uiteraard politiek correcte) antwoord is nee. Maar de standaardisatie is nog onvoldoende en internet is een puinhoop (denk aan alle codecs). De kwaliteit vanaf de servers van UPC, via de kabels, de settopbox tot aan de TV kan anders niet gegarandeerd worden. UPC meent veel meer te bieden dan bijvoorbeeld Joost of andere internet-based TV: ondertiteling, DRM, user interface, kwaliteit voor mensen zonder breedbandinternet en gebruikersgemak. Voor een aantal van deze zaken geldt overigens: over smaak valt niet te twisten.

Toch, volgend jaar komen de eerste TV’s met een ADSL-aansluiting en de eerste universele settopboxen zijn al op de markt. Het aanbieden van een UPC-card met bijvoorbeeld een half jaar sport1 of een 10 films om te downloaden, via de supermarkt of via UPC.nl lijkt dan een mooi alternatief. De VP video en content houdt zijn kaarten nog even tegen de borst: maar als de standaard er is, dan stoppen ze graag met het maken van hardware. Die investeringen steken ze dan graag in meer of betere content. Een belofte waar Marketingfacts ze graag aan houdt.

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

38 Reacties

    loket

    Helder verhaal Gijsbregt. En hoe vaker ik het lees hoe meer ik geloof in de scheiding tussen TV en PC in plaats van versmelting. ‘k Dreig van m’n geloof af te vallen denk ik. Pas als je die mevrouw voor je in de rij bij de supermarkt in twee zinnen kan uitleggen wat die vijfluik voor een toegevoegde waarde heeft krijg je die massa waar je het over hebt.


    21 augustus 2007 om 20:06
    Rob

    Hou toch eens op met de hele tijd die rotzooi op internet als leidend te vergelijken met televisie! YouTube is geen televisie en chatten tijdens televisiekijken: wat een gebrek aan respect voor de televisiemakers die je proberen te boeien. Alsof je zou moeten kunnen bellen tijdens een theatervoorstelling….

    Hebben die kabelboeren trouwens nu al echt Video On Demand?

    Oh, en hoe rekenen we al die geweldige content en diensten af als alles opengegooid moet worden? Credit cardje uit je jas op de gang halen iedere keer? En wat heb je trouwens aan een televisie met DSL-aansluiting als je er niks fatsoenlijk mee kunt kijken? Nee, dames en heren, met zoveel onkunde is echte interactieve televisie, waar het grote scherm in de huiskamer communiceert met de kijkers, let op: meervoud, nog heeeeeeel ver weg. Vanuit de verre toekomst, terug naar Hilversum….:)


    21 augustus 2007 om 20:20
    media

    Ik sluit me bij Peter aan; ik begin ook steeds meer te twijfelen aan de versmelting. Ja voor de happy few maar niet voor de massa. Heb je stuk van Leon Bouman nog gelezen inj Adfo over werkbezoek van VEA aan UK (voor interactieve tv)? Schijnt een desillusie te zijn geweest. Zelfs na x jaar interactieve tv is het aanbod nog beperkt. Adverteerder en consument lijken het niet te willen begrijpen. En om eerlijk te zijn, ik kan me er er wel iets bij voorstellen om achter de tv even niets te moeten. Dat doe je de hele dag met je mobiel, gameconsole en pc. We bieden wel alle functionaliteiten aan maar of ze gebruikt worden is een tweede!

    Heb trouwens gisteren zelf de mediabox met DVR besteld; heb meteen mijn pakket maar geupgrade naar 90 kanalen en als het goed is kunnen we vanaf september uitzending gemist ook via TV bekijken.


    22 augustus 2007 om 03:42
    loket

    UG op TV is video on demand. Daar ga ik nog wel in mee, maar al dat interactieve (redbutton) gedoe. Kweenie.


    22 augustus 2007 om 03:47
    AdK

    Ook ik sluit me aan bij Peter: de versmelting van computer en TV zie ik niet gebeuren. En dan heb ik het bewust niet over de ‘achterkant’, langs welke kabels en protocollen de beelden de huiskamer inkomen is ook interessant, en dat zou best eens via Internet kunnen zijn, maar het is een andere discussie.

    Toen ik 12 was probeerde ik ook de TV en computer te laten versmelten. Dat ging met een Atari 600 XL, een soort poor mans Commodore 64, die midden in de huiskamer kwam te staan. Ontzettend interactief, maar totaal niet functioneel. De meeste Nederlandse huiskamers zijn ingericht met de TV als ‘ontspanning’ verspreidend middelpunt en de hele hierarchie van ons gezinsleven was weg. Het duurde twee weken voor ik een eigen TV voor mijn computer kreeg, zodat mijn vader gewoon ongestoort Studio Sport kon kijken.

    Wat ik maar wil zeggen: de sociale functie van de TV is een andere dan die van een computer. Televisie kijk je ook wel eens samen. Computeren doen je alleen. Het is de hyperindividualiteit (ik kies wat ik nu wil doen) t.o.v. een soort laatste gedeelde ervaring (morgen praten we bij het koffiezetapparaat allemaal over het eerste doelpunt van Drenthe, zelfs mijn vriendin was onder de indruk).

    Overigens heb ik pas met de UPC Mediabox gespeeld en ik was behoorlijk onder de indruk. De laatste keer dat ik er mee in aanraking kwam was resp. 5 en 1 jaar geleden. En het verbaasde me hoe de techniek werkelijk op geen enkel punt veranderd was. Nu wel. Het zappen gaat eindelijk sneller. En er is zelfs een uitzending gemist-achtige functionaliteit die prima werkt. Echt een toegevoegde waarde! De beeldkwaliteit van die on demand uitzendingen is overigens matig – maar zal misschien verbeteren.

    Al met al vind ik eigenlijk al heel lang dat de vml. kabel-tv-boeren de beste kaarten in handen hebben. Ze bieden het snelste Internet aan (ik woon in het centrum van Amsterdam, maar gek genoeg te ver bij een centrale vandaan voor fatsoenlijk ADSL2) en het meest interessant TV-pakket.


    22 augustus 2007 om 04:08
    Rick

    Als er ooit sprake zal zijn van versmelting (mag “convergence” niet meer? godzijdank, die term werd vooral gebruikt door oude media die nieuwe media niet begrepen), dan zal het komen door nuttige toepassingen uit onverwachtte hoek, niet de voorgebakken concepten van kabelboeren en televisiemakers. Zoals ook internet groot is geworden door toepassingen waarvoor het totaal niet ontworpen was. En onverwachtte dingen gaan niet gebeuren zolang men met lamme excuses vast houdt aan de walled garden.

    Overigens moet ik met tegenzin toegeven dat de UPC-mediabox (zonder DVR) in loop der tijd met alle updates best een goed functionerend apparaat is geworden.


    22 augustus 2007 om 05:58
    Bas

    Goed verhaal Gijsbrecht, ook goed om te horen dat UPC eerst aan het product gaat werken voordat ze gaan experimenteren met commerciele modellen (want experimenteren is het in deze fase van digitale tv).

    Wat de combinatie Internet/TV betreft, UPC heeft hier juist DE voorsprong op de concurrentie. Het is namelijk aan te nemen dat het meerendeel van de klanten die een mediabox van UPC afnemen ook UPC internet gebruiken. Een alles in een oplossing zonder gedoe met veel kabels is juist waar de consument op zit te wachten.

    Verder zie ik zelf wel degelijk mogelijkheden voor integratie (kunnen we hier nog over convergentie praten?) van internet/tv. JUIST om het lean back/forward principe, Youtube (korte) filmpjes hoef ik niet zonodig op TV te zien, maar een leuke video/audio-stream of langere video-items juist wel. Ten slotte nog ervoor zorgen dat de mediabox aangesloten kan worden op het thuisnetwerk et voila!


    22 augustus 2007 om 06:07
    Gijsbregt

    @ Ronald,

    Starheid zit zowel bij de contentmakers (hollywood/hilversum) als bij de packagers en veel minder bij de distributeurs. Simpel gezegd: voorlopig vinden kabelboeren alles goed als het maar over de kabel gaat en leuk is voor de consument. Of het nu heen en/of terug gaat, maakt ze niet zo veel uit. Maar om zich te onderscheiden van bijvoorbeeld digitenne (zonder retourpad), gaan ze wel interactieve diensten aanbieden (VoD, gaming, interactieve TV). Het retourpad is er dus wel en TiVo-achtige informatie (wie kijkt hoe lang naar welke commercials) is in theorie mogelijk. Alleen is het geen prioriteit bij UPC nu.


    22 augustus 2007 om 06:26
    Gijsbregt

    @ Bas,

    Helemaal mee eens. De mediabox is nog lang niet uitontwikkeld, maar lijkt aardig te werken. Alleen is het nog een walled garden. De stap naar integratie met je huisnetwerk lijkt me een grote, maar toevoeging en uitwisseling lijkt me al heel mooi.

    @ Rick,

    Convergentie is een overgewaardeerd woord. Het heeft geen betrekking op media, want dichter naar elkaar toe hebben we niets aan. Integratie of gewoon koppeling lijkt mij veel prettiger.

    PS: lame excuses zijn volgens mij geen lamme, maar slappe excuses 😉


    22 augustus 2007 om 06:32
    ronaldtervoert

    @gijsbrecht: Het retourpad is er dus wel en TiVo-achtige informatie (wie kijkt hoe lang naar welke commercials) is in theorie mogelijk, ik geloof er niets van. Theorie wel, maar niet in de praktijk. Ik ben niet overtuigd. Het gaat om wat je doet en niet de theorie. In theorie kan ik morgen ook een kabelbedrijf beginnen 😉

    UPC (en evt. ook andere kabelboeren) willen maar 1 ding en dat is geld genereren, zowel vanuit de consument als aanbieders. Ik kan je vertellen dat het ze in mijn ogen weinig kan schelen of de consument iets leuk vind, dat is 2e rangs. Eerst de poen en dan de gebruiker. Of is het management al gewisseld en moet ik m’n woorden terugnemen? Zenden is het credo, en interactief blijft daardoor idd. theorie.


    22 augustus 2007 om 06:32
    Gijsbregt

    @ Ronald,

    Ik kan niet garanderen dat ze de commercials kunnen meten, maar ze zouden de applicatie kunnen ontwikkelen en het gaan leveren. Zulke functionaliteiten hebben pas zin als er een voldoende grote userbase is en daar investeren ze nu in. Consumentgericht dus. Ik zou hem testen 😉

    En er ìs een retourpad anders kan VoD niet en kan gaming niet en kan red button niet. Maar zodra de user base er is en de privacywetgeving ruimte biedt zal deze applicatie vast gelanceerd worden.


    22 augustus 2007 om 06:40
    ronaldtervoert

    Het retourpad is er, maar voor het vergaren van kijkgedrag etc. waar je eerder over rept is er volgens mij niet. Het bestaat in de gratie van facturatie (ook VoD en gaming vallen hieronder).

    En ‘ze zouden de applicatie kunnen ontwikkelen’, klinkt mij te vaag.

    Een goede gedachte zou zijn; eerst goede content, dan komt de consument vanzelf. Zie het eerder besproken Telenet, die hier succesvol mee is.

    Afijn, i rest my case. Ben geen UPC fan, geloof niet in hun voordeel en denk dat de de RTL’s van deze wereld over niet al te lange tijd de kabelboeren lachend voorbij gaan.


    22 augustus 2007 om 06:45
    Gijsbregt

    Overigens: kijken of de andere kabelboeren ook een webcareteam hebben: benieuwd hoever zij zijn met digitale en interactieve TV. Ben ten alle tijde bereid om een goede vergelijking te maken.


    22 augustus 2007 om 07:16
    venturo

    “Digitaal is een producteigenschap, terwijl interactief een eigenschap van de consument is”. Digitaal is een excuus om meer geld uit het huishouden te sleutelen. Het gros van de consument is immers zeer tevreden met het analoge aanbod en is wanneer het gaat om televisie niet interactief. Zal het zonder en passend aanbod ook niet worden. Het gaat het hier om een gewoonteverandering, een langdurig proces. Wat betreft het samensmelten van internet en tv, dat heeft al plaatsgevonden. Technisch dan, want de content dient nog steeds beide niet. Maar er is nog hoop….


    22 augustus 2007 om 07:24
    Dennis Hendriksen

    Goed verhaal. Een kleine aanvulling mijnerzijds:

    Een jaar of vijf heb ik mij bezig gehouden met de uitrol van digitale tv via de schotel. De belangrijkste factor waardoor de ontwikkelingen stagneerden of zelfs bewust ingeperkt werden, is dat Nederland eigenlijk een te klein land is om verantwoorde investeringen in de (uit)bouw van innovatieve/interactieve technieken te doen.

    Zes, zeven jaar geleden hadden de ‘oude’ seca-ontvangers al diverse interactieve mogelijkheden, als het versturen van berichten, het ‘besturen’ van weerkanalen en het opvragen van artiesteninfo bij radiostations. Ook bestond er voor exact hetzelfde apparaat voor Franse gebruikers de mogelijkheid om via de ontvanger (met ingebouwde modem) te bankieren. Dit laatste was via het menu en de tv-zender gewoon zichtbaar, maar werd geblokt door de Nederlandse smartcard.

    Ook nu digitale tv langzaam, dankzij de push van kabelaars, gemeengoed aan het worden is, heerst volgens mij hetzelfde probleem. De brokjes abonnees/gebruikers zijn vanwege de regionale afbakening vaak te klein om op het platform risico’s te nemen. Natuurlijk is het mogelijk om dan techniek in te kopen bij buitenlandse grootmachten of via het moederbedrijf, maar ook dan speelt geld een grote rol aangezien e.e.a. weer vrolijk doorberekend wordt aan de consument. Dat UPC wel groots uitpakt, zal ongetwijfeld te maken hebben met de druk die het moederbedrijf Liberty Global International op de Nederlandse organisatie legt. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat ze iets te groot denken…


    22 augustus 2007 om 07:31
    Gijsbregt

    @ Albert,

    Elke producent zijn dagelijkse kostje: hoe kan ik met mijn merk/product meer geld verdienen. Innovatie is daar een belangrijk instrument voor. Ik zie potentie in veel van deze (nieuwe) diensten, maar lang niet alle. En net als jij denk ik: het gaat nog wel even duren en de mooiste dingen komen nog.


    22 augustus 2007 om 07:33
    venturo

    Was jij trouwens niet op vakantie?


    22 augustus 2007 om 07:36
    venturo

    Eens, overigens weet ik uit eerste hand dat Endemol met een aantal doordachte interactieve mogelijkheden komt. Lijkt erop dat de kabel en de isp’s meegaan in de uitrol daarvan. Binnenkort meer.


    22 augustus 2007 om 07:39
    Gijsbregt

    @ Dennis,

    De Fransen met hun Minitel 😉 Maar ik ben het grotendeels eens met je analyse. Inmiddels zijn er eigenlijk nog maar 2 serieuze kabelboeren (coax) en 2 ADSL. Dus de consumentenmarkt is (eerlijk verdeeld) per stuk enkele miljoenen groot.

    @ Albert,

    Ben benieuwd naar initiatieven uit Aalsmeer. En laptop in de zon is ook prima 😉


    22 augustus 2007 om 08:13
    Isaac

    Als UPC klant ben ik nog lang niet tevreden. De afgelopen 5 dagen deed Video On Demand het weer niet (terwijl het een maand geleden prima werkte incluis pauzeren en later opvragen). Kinderziekten zijn nog lang niet verholpen en van de klantenservice wordt je niets wijzer, laat staan dat er enige geste wordt geboden voor het ongemak.

    Ik heb schat ik het afgelopen jaar 8 keer met ze aan de lijn gehangen…


    22 augustus 2007 om 08:38
    loket

    Enhanced TV of TV Plus zoals Gijsbregt dat noemt is m.i. alleen succesvol als het een duidelijke link heeft met de bestaande zenders. Vergeet niet dat een kwart van het zenderaanbod verantwoordelijk is voor 80% van de kijktijd. Die verhouding geldt al jaren. Daar moet je gebruik van maken op je decoder. Leg een schaal om het reguliere zenderaanbod heen met eenvoudige toepassingen (teletekst, EPG, Multicamera). Anders treedt er vervreemding op. De meer ingewikkelde toepassingen in relatie tot videocontent zal veelal via internet blijven gaan.


    22 augustus 2007 om 08:49
    Gijsbregt

    @ Isaac,

    normaal gesproken lezen ze mee, grijp je kans 😉

    @ Peter W,

    Naast de wettelijke verplichting voor NL 1, 2 en 3 is dat ook de reden waarom SBS en RTL met de pulbieken in hun pakket komen. UPC heeft overigens alle “normale” zenders en een aantal lineaire themazenders, 13th street (crimis) en Scfi-channel zijn daar voorbeelden van.

    Zelf heb ik veel digital TV (via schotel) in Italië gekeken en juist die themazenders doen het goed als je te lui/onervaren bent voor VoD.


    22 augustus 2007 om 12:31
    Richard Theuws

    Ik ben méér dan tevreden over digitale TV. Onze tweede internetaansluiting op kantoor (noodgedwongen kabel moeten nemen omdat we zo snel mogelijk moesten verhuizen en ADSL ongeveer 8 weken in beslag nam) levert meer problemen op, al moet ik (na meer dan 50 keer in een half jaar te hebben moeten bellen Isaac 😉 ) zeggen dat ik nog steeds niet ontevreden ben. De service aan huis van UPC is ontzettend verbeterd en met uitzondering van 1 helpdeskmedewerker die naar alle waarschijnlijkheid niet zo’n beste dag ben ik steeds naar behoren geholpen en is er inmiddels ook al meer dan 8 keer een monteur geweest. De buitenkabel is vervangen, de binnenkabel, het kabelmodem, nergens wordt moeilijk over gedaan.

    Thuis, bij digitale TV, ben ik zelfs eens gebeld door UPC dat het terugkerende signaal niet zo best was; of ze een (gratis) monteur langs mochten sturen.

    De nieuwe On Demand services vind ik ook geweldig; kinder- en muziekprogramma’s, zelfs ROCK IN RIO kan ik gratis bekijken (beste liveshow van Iron Maiden) deze maand.


    23 augustus 2007 om 04:15
    Simon

    Zelfs als alle mogelijkheden van Digitale TV nog niet benut worden vind ik het een prachtige techniek (op welke manier het ook je woning binnenkomt). Wel vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat ik zoveel verontwaardiging hoor over de uitrol door UPC alleen maar omdat de consument voelt dat het ongevraagd wordt opgedrongen. En zelf heb ik recent bij KPN ervaren dat je geen firmware upgrade kan krijgen voor een digitenne apparaat met hard disk dat nog geen 3 maanden oud is hoewel er op de KPN site staat dat je kan checken of je de laatste firmware hebt (niet dus). Dan krijg je het gevoel dat het te haastig op de markt gesmeten wordt.


    23 augustus 2007 om 04:28
    Michiel

    De verplichte afname van dse UPC-box is voor mij nou net het grootste nadeel van UPC Digital. Ik wil zelf kunnen kiezen waar ik een smartcard insteek en bovendien ook zonder problemen een tweede of derde smartcard kunnen afnemen. Ik kijk nu liever naar minder kanalen in lagere kwaliteit via mijn Windows Mediacenter dan dat ik meer keuze en betere kwaliteit heb via de crappy Mediabox van UPC. Het verbaast me sowieso dat het allemaal maar mag: niet alleen heeft een kabelmaatschappij nog steeds monopolie in je woonplaats, ze mogen je kennelijk ook nog eens via koppelverkoop een stuk hardware opdringen als je een bepaalde dienst wilt afnemen.


    23 augustus 2007 om 06:00
    Jacco

    Grappig om te constateren dat we in Nederland nog volop bezig zijn met het introduceren van digitale tv, terwijl in de States juist HD TV uitgebreid uitgerold wordt. Vrijwel iedere zender maakt melding (reclame zo je wilt) van het feit dat zij in HD beschikbaar zijn. De exacte details ken ik niet, maar voor zover ik kan nagaan heb je alleen een aparte tuner nodig en betaal je niks extra’s. En dan stel ik mezelf de vraag, waarom is de adaptatie hier in Nederland eigenlijk zo langzaam? Ik weet dat de omroepen daar veel over te zeggen hebben en dat TV in Amerika veel meer deel uitmaakt van de samenstelling, maar dan nog.


    23 augustus 2007 om 12:14
    Gijsbregt

    @ Jacco,

    De doorbraak van HDTV laat in NL inderdaad flink op zich wachten. De grote networks in de VS maken hun series veelal in HD. Dus de inkoop zou al moeten lukken. Maar het maken van HD-content vraagt flinke investeringen (alle camera’s, decors, studio’s, maar zelfs make up moet vervangen worden) en het uitzenden is ook duur (ook de uitzendstraten moeten aangepast/vervangen worden). Daarmee lijkt de grote doorbraak te komen als de huidige equipment in Hilversum afgeschreven is. Daarnaast zijn er (bv bij UPC) wel enkele HD-kanalen en schijnt er een showcase kanaal aan te komen.


    24 augustus 2007 om 12:13
    vintage publishing

    Hi there, You’ve performed an excellent job. I’ll definitely digg it and for my part recommend to my friends. I’m confident they’ll be benefited from this site.


    22 juli 2014 om 07:34
    hy19l5j4dv

    cheapest fitflop All the selected bands have diamonds, including the plain ones, featuring a hidden diamond on the inside of the band, as a symbol of everlasting love because like true love, A Diamond is Forever.Couples from across the country submitted videos describing their love stories and why they should be chosen to marry or renew their vows at ESB fitflop malaysia sales

    fitflop sale online malaysia With gyro controlled hydraulic stabilizers , the yacht provides extreme stability regardless of sea conditions.Now in its 13th year, the Summer Sailstice sailing holiday invites all sailors to join together by hoisting their sails wherever they are, aboard whatever they sail and showcasing to the world the who, what, where, why and how of sailing cheap fitflops

    Brands including Burberry, Ralph Lauren and Tory Burch saw 2011 e commerce sales increase 30%, 23% and 90%, respectively belstaff uk store

    hunter boots wide calf

    hunter online

    botas hunter


    19 maart 2015 om 03:28
    cl50j9g4wc

    fitflops clearance malaysia While the vast majority of cases are available at many big box stores, there are a select number of people who decide that the regular, mundane iPad covers simply will not do, and insist upon having the best of the best A splendid, delicate ballet composed for the exhibition by Cao Shuci, an award winning ballerina from the National Ballet of China, was performed at the opening ceremony, captivating the guests with an artistic world of fantasy and awakening the memory of the most cherished moments in the lives of every woman.François Delage, CEO of De Beers Diamonds Jewellers, commented, We are proud to support and collaborate with these specially selected talented women and to showcase their special moments in light Today Norguet runs his own successful design agency and has received multiple awards, among others the Red Dot Design Award 2010 for the chair FLY designed for Offecct, and the Wallpaper* Design Award.About OFFECCTOffecct was founded in 1990 by CEO Kurt Tingdal and Design Manager Anders Englund, and is situated in Tibro, Sweden hunter canada boots

    fitflop shoes sale John Knits buyer, who chose to remain anonymous, says the new look does nothing by way of originality, giving the pieces a cookie cutter look when compared to previous St Host your large files with one click For a quick quote, visit ProtectYourBubble today! About Protect Your BubbleProtect Your Bubble is a specialty insurance brand, offering insurance for gadgets, pets andtravel all for today’s modern consumer.


    21 april 2015 om 04:03
    go69q2r8ad

    fitflops australia online Starting April 16th, Louis Vuitton will share messages from key influencers detailing their own personal steps to protect the environment; Zoe Saldana, Rashida Zones, Abbie Cornish, Pharrell Williams, Andre Balazs, Jeffrey Deitch, Rachel Zoe, Nina Garcia, Andre Leon Talley, and Antoine Arnault among others will illustrate how even simple actions make big differences The NOOME鈩?Anti Aging Motion price will be adjusted after promotional code is applied.For more information about this exclusive offer, please visit evoDerma’s promotional page.EvoDerma’s NOOME鈩?Anti Aging Motion is the latest innovation from contemporary anti aging research, and allows users to prevent and repair the signs of facial aging from the comfort of home Duo Wood is a small chair with a clear and easy to read design language fitflops malaysia

    fitflop outlet The gift card will be emailed or mailed to the address provided by the customer 24 hours after purchase Odyssey also offers a live feed and commentary via two HDTV’s inside the cabin, a spacious main salon with wet bar and large seating area, outdoor and indoor seating with protection from the weather, and a 360 degree view of the bay Global Limos has years of experience in providing the wine tour service fitflop factory outlet singapore

    asics running shoes in singapore The vibrant main ruby gemstone is Fuscia red in color, faceted oval shaped and surrounded by diamonds Louis Vuitton aims even higher, receiving an average engagement score of 104, followed by Dior with 97 and Burberry with 81 Line is now known as Yellow Label.3)ST asics singspore store

    fitflop in malaysia

    hunter shoes

    fitflop clearance


    22 april 2015 om 06:33
    fs06j3r2ww

    new balance taiwan 但它是不尋常的他從少“先進”文化學習的東西。 簡單而有效的,MBT是人們適應一個很好的鍛煉,他們將幾乎沒有注意到每一天的完美方式。 由於該的結果的坦克帶來了包括改善肌肉力量,刻錄更多熱量和紓緩腳和接頭,特別是膝蓋的壓力,有助這些節點的問題的人的許多好處。 保持工作就可以了,這樣你可以收穫主戰坦克的所有優點行走涼鞋。 它挑戰了難以觸及的肌肉在你的腿,但也適用腹部,背部,臀部和大腿肌肉。 toms鞋

    toms鞋官網 不追求分外奪眼,又能用簡單服飾把自己裝扮得很有味。 走在頌詩鞋和MBT鞋就像走在沙灘上。 同時又不失主流運動鞋對腳的防護和減震功能。 pandora純銀手鍊

    fitflop官網 大底由開模一次鑄成。 讓你的腳幾乎平行和臀部同寬。 MBT可帶動全身運動,鼓動使用被忽略的肌肉;改善姿勢及步姿;調整和塑造身形;幫助改善背部,臀部,雙腿和腳部問題;幫助關節,肌肉,韌帶和肌腱損傷痊癒;減少對膝蓋和骨關節的壓力。 mcm包包

    fitflops台灣

    ugg雪靴

    fitflop門市


    18 mei 2015 om 04:25
    ku33j4c1ce

     鏈夋檪鏈冭涓€鐪兼墦鎿婇€欐ǎ鎴栭€欐ǎ 瑾嶇湡鍐烽潨鐨勪汉 浣嗗彶瀵嗘柉鎵挎摂鏈韩閫欏€嬭壉鑻︾殑鎸戞埌 濡傚皣瑕侀仼鎳夊叾褰㈢媭锛屼互鎵€杓稿叆鐨勶紝涓︿笖 鍦ㄩ亣鍒伴€欐ǎ鐨勪汉 

     璨ф皯绐熶簡锛岃畵浣犳劅瑕烘洿濂?鏄殑IA 鍑烘渻 

     S 闉?S鏄竴鍊嬪揩閫熺殑閰嶅悎寰堝ソ鐨勬澅瑗胯钃嬭杽鑶? 

    


    15 augustus 2015 om 00:51
    zw15k3x9fk

    cheap fitflops australia For clients planning to get a new, ?€?64-plate?€? Peugeot, there’s by no means been recently a better period. Your brand?€?s innovative ?€?Just Increase Fuel?€?® individual lease system continues to be special in britain industry and a top client supply. For more information go to A single. About ZONARE AmerisourceBergen is one of the most significant world-wide pharmaceutical drug sourcing and submitting solutions companies, assisting each medical suppliers as well as pharmaceutical drug as well as biotech suppliers enhance individual use of merchandise along with increase affected person treatment. With solutions starting from medication submission along with specialized niche high quality scheduling details in order to payment and also prescription asking services, AmerisourceBergen produces progressive plans and also remedies across the prescription provide station. With well over $100 thousand inside annualized profits, AmerisourceBergen can be situated in Vly Forge, PA, along with engages approximately 13,500 folks. AmerisourceBergen is actually positioned #28 about the Fortune Five-hundred listing. For more information, visit 1. fitflop sales

    cheap fitflops australia Take occasion. Winter could be a elusive period of the year. Whenever relocating weighty objects, these kinds of conditions aren’big t advantageous. As a result, don’capital t make an effort to run from the shift. This is applicable to be able to everything from holding possessions from the truck to be able to driving the18 wheeler. You don’t need to want friends and family who’re assisting to fall although coping with a significant furniture or perhaps the transferring pickup truck to slide on the road. Social Influence — For-profit (8), presented by United Nations Basis: Accomplish Amore, Drinkwell, Elequa, Emergence BioEnergy Incorporated., Harbor Biometrics, Commit Consciously, Subway System, LLC, Wilding as well as Co PowerSports Place is currently offering most of Sibel Racing’ersus brand new One line. Go to PowerSports Position usually to see what?€?s new. mcm purse

    karen millen jurken ?€?We possess three particular, 45-minute exercises offered in which mix high-intensity period cardio exercise and also body building along with almost everything might be scaled down on an individual foundation to fulfill each participant?€?s requires,?€? says Panet. ?€?The routines start off with Eight:30, 9:25 along with 15:40.?€?These exercises are intended for any $20 monetary gift along with seat tickets can be purchased by looking at 1. Generate, coordinate, discover and also share information with SharePoint 2013 Use Report Builder Three.Zero to produce traditional organization studies, and retailer as well as handle individuals accounts within SharePoint document your local library buy asics shoes online

    fitflop in singapore outlet

    fitflop sandals australia

    fitflop clearance


    17 augustus 2015 om 07:29
    js70w3t1qj

    cheap fitflop The three-night Ski the stream Package deal for 2 can be scheduled let’s focus on 2014/2015 snowboard time (start 12 , A few, This year). Package deal charges begin from $2,Five hundred for just two people (dual occupancy) you need to include a pair of pick up tickets every day for three days of snow skiing (six passes complete) at guests鈥?collection of Divine, Sierra with Tahoe, Kirkwood or Northstar; three days regarding leasing gear for each individual; morning meal at Jimmy鈥檚 Restaurant for those 72 hrs; as well as a 50-minute couple鈥檚 massage therapy at the Spa at The Getting. A few nights鈥?accommodations are provided in one of just one, with a walk-out patio plus a bath tub using jetted bath tub, walk-in rainfall bathtub, heated up 鈥渘ight light鈥?toilet seat as well as warmed marble floor. (Value won’t include taxes as well as location fees, package deal is dependant on availability and several room darkening times may possibly apply.) Full Tip is a large octane trend display presenting around the world recognized and gifted creative designers held Wednesday, November One at the W Austin Hotel. Doors available from 6 pm hours along with drinks along with VIP Lounge hosted simply by famous McIntosh Audio with a M tasting food selection and also open up tavern. VIPs will likely appreciate entrance row or even lounge seating along with hold out employees services. The display begins in 6 pm with an right after celebration at Eight pm hours to blend and mix using creative designers as well as types. There will also be any appear look around the T Patio. Last year鈥檚 Entire Point was a become unattainable, therefore acquire seat tickets today. About Paragon Application Class: buy fitflops

    fitflops sale 1 Dec. 4-21, 2014: Eight s.michael. Thursdays through Saturdays and 7 p.meters. Sundays in the Victoria Theatre. The Top ten The majority of Powerful Companies & Enterprise Places listing was the following: asics tiger shoes

    order toms shoes online Consist of outside information in InfoPath forms 鈥淲e have a truly supporting local community here,鈥?says Joyner. 鈥淲e work very hard, but you will find a lot of exciting and everybody really cares about along with encourages one another. That鈥檚 why is a big difference below. That鈥檚 one of the greatest factors our own consumers acquire this sort of great outcomes.鈥?Keuilian states that rapid time period of workout sessions and versatile session daily activities are also a huge attract pertaining to clientele. karen millen jas

    fitflop outlet

    fitflop sale singapore

    cheapest fitflop


    20 augustus 2015 om 14:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief