Vernieuwd USAToday betrekt lezers in ‘networked journalism’

4 maart 2007, 19:17

{title}

Amerika’s grootste krant USAToday is dit weekend totaal vernieuwd. Het design is aangepakt, maar “more important, we are expanding our editorial mission.” En dat is natuurlijk het beter betrekken van de steeds veeleisender nieuwsconsument:

“Networked journalism” takes into account the collaborative nature of journalism now: professionals and amateurs working together to get the real story, linking to each other across brands and old boundaries to share facts, questions, answers, ideas, perspectives. It recognizes the complex relationships that will make news. And it focuses on the process more than the product.

Eén van de meest in het oog springende ‘reader generated content’ staat rechtsboven in de masthead; hierboven het ‘Reader comment’ van redneon. Daarnaast kunnen lezers vanzelfsprekend reacties op nieuws- en blogberichten achterlaten, kunnen ze op een Digg-achtige manier berichten tippen en kunnen ze rechtstreeks met elkaar en de journalisten communiceren.

Voor USAToday is dit allemaal een heel logische stap:

In its 25 years as “The Nation’s Newspaper,” USA TODAY has always tried to listen to a variety of readers and understand what’s important to them. As the next logical step, we’re building the nation’s newspaper into the nation’s conversation.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat de hele website ineens in een nieuwe MySpace verandert. Brandgagement is immers een sterk doelgericht proces, gebaseerd op de kernwaarden van de bestaande onderneming.

Instead of trying to be a social networking site, we want to keep the personalities and conversation open in a way that focuses on the news. After all, news and information are the reasons we’re here.

Mooi staaltje van “If you can’t beat them, join them.” ‘Networked journalism’ als reactie op ‘citizen journalism’.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Edwin

    Een superieure move!


    4 maart 2007 om 22:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!