Klanten KPN werven klanten
KPN is vandaag gestart met een nieuwe website www.iksluitjeaan.nl. Klanten van KPN kunnen via deze site bekend maken dat zij als ambassadeur van de KPN-producten, internet, telefonie en televisie, een zakcentje willen bijverdienen. Ook is het mogelijk om op deze wijze de kas van club of vereniging een extra aanvulling te geven.
Het verkoopprogramma voor particulieren en verenigingen, biedt bestaande KPN-klanten de mogelijkheid om nieuwe klanten te enthousiasmeren om ook een product bij KPN te bestellen. Daarvoor ontvangen zij een bonus van € 15,- per aangesloten product. Deelnemers ontvangen een eigen unieke websitepagina in de vorm van www.iksluitjeaan.nl/NAAM met de mogelijkheid om actuele KPN-aanbiedingen uit te printen en met dit reclamemateriaal de verkoop te stimuleren.
Kortom eigenlijk een affiliateprogramma voor de ‘gemiddelde’ klant zonder eigen website. Mocht je KPN overwegen, ga dan naar www.iksluitjeaan.nl/marketingfacts om alvast onze volgende Marketingfacts BBQ te sponsoren 😉
Leuk gedaan! Maar eh: wel jammer dat ze geen JavaScript bestel-widgets hebben gemaakt, die iedereen gewoon in z’n eigen blog of webpagina kan copy/pasten. Of komen die nog? 😉
En nog wat opmerkingen:
1. De spelregels zijn erg defensief en afschrikwekkend geschreven. Een goede copywriter weet precies hetzelfde verhaal in een positief jasje te proppen.
2. De afdeling ‘Reclame materialen maken’ is op dit moment nog errug karig ingevuld, met alleen maar een downloadbare pdf.
3. KPN spreekt nu iedereen aan die wat geld wil verdienen. Waarom heeft ze niet gekozen voor de doelgroep ’tevreden klanten’, die ’t niet alleen om de centjes doen maar ook uit ‘passie’?
De CMS interface is daarentegen erg netjes ingericht; KPN is hiermee echt goed bezig. Bovenstaande puntjes worden dan ook wellicht nog opgelost 😉
Ja, wanneer is die MF BBQ eigenlijk? Ik dacht eerst nog maar weer eens een gezellige borrel.
Was Bas van de Haterd niet degene die zich hiervoor opwierp?
Ik vind de uitvoering nogal karig. Basicly doen ze niets anders dan dat gene veel bedrijven al jaren doen. Denk bv aan de veronicagids waarbij de abonnee een kado krijgt als hij/zij iemand lid maakt.
Afgezien van de door Carl aangegeven Widget mis ik elk denkbare web2.0 toepassing. geen community id…. geen mogelijkheid advertentie middels cocreation. De backoffice heeft een plaats waarop je een ‘wie ben ik’ pagina kan maken die niet verder gaat dan een kaal invoerscherm.
Waarom geen WYSIWYG editor?
Oh en je eigen promotiepagina aanpassen naar je eigen wensen is er ook al niet bij 🙂
en me persoonlijke paginas geven in eerste instantie een 404 🙂
ik zie alleen maar superveel spelfouten: jou persoonlijke deelnamecode ipv jouw
ksluitjeaan.nl is bedoelt voor jou. Argh, hele grove dt-fout.
Waarom wordt erom mijn bankrekeningnummer gevraagt? (t=d)
Wordt nu lid! (-t met gebiedende wijs)
V: Hoeveel kan ik precies verdienen als ik de diensten van KPN verkoop. (geen vraagteken)
reclame materiaal (moet aan elkaar geschreven staan)
door wie is dit in hemelsnaam geschreven en door wie in hemelsnaam nagekeken?
Toch vind ik het een redelijk brutaal en daardoor wellicht succesvol initiatief en dat voor een Telecombedrijf. Betekent dit nu ook dat we voortaan rustig ons toetje kunnen eten?
Hoezo brutaal? Zo vooruitstrevend lijkt het me niet.. member-get-member bestaat al vele jaren en zoals gezegd had er wel iets langer naar de actiesite gekeken kunnen worden.
M.i. wel positief dat een bedrijf als KPN verder denkt dan tv-spots en CPM inkopen.. je ziet dat ze ook steeds meer/actiever in de Affiliate Marketing gaan zitten.
In eerste instantie vind ik het ook een zeer goed initiatief. Vooral omdat je ziet dat de consument steeds meer kleinschalig probeert bij te verdienen. Denk hierbij aan marktplaats.nl etc.. Misschien wel handig om dan ook zelf de installatie van het desbetreffende pakket zelf aan te bieden??
Kansen 😉
Ps: Voor de rest wel idd een kale website, maar wel duidelijk…
Goh interessant ..mischien een whitelable versie en PPC daaropgooien ..kan een leuke bijverdienste zijn maar hoe weet ik nou zeker dat het word betaald:)..eigen netwerk of via een affiliate netwerk (daisycon where are you?)
Ik denk dat het een mooi initiatief is en eens wat anders is dan gebruikelijke scala aan middelen, zoals Stijn ook al aangeeft.
Member-get-member is inderdaad niets nieuws, maar de low profile wijze waarop KPN dit nu via internet aanbied is toch net even anders. Denk ook niet dat de doelgroep de nerd is met verschillende sites, wat dat betreft is het niet een affiliateprogramma zoals gebruikelijk. Zie het meer als de gewone man die enthousiast is over KPN-diensten en op verjaardagen familie kan doorverwijzen naar ‘zijn’ page.
Maar de uitvoering kan beter zoals jullie ook aangeven.
Nou als ze nou een incentive zouden plaatsen is dat veel leuker ik bedoel verkoop 100 producten en je kunt meer verdienen of 1 jaar gratis internet:) ik bedoel ze vragen een pre sales team en daar moet wel wat tegenover staan…toch?
Erik, dergelijke member-get-member acties via internet zie ik ook al vele jaren.. en vaak juist nog wat meer low-profile. Wat ik wel weer als ‘nieuw’ zie is dat je bij KPN nu echt je eigen pagina hebt, dus wat dat betreft gaat het wat verder als een formuliertje invullen a la Tell-a-Friend (met een referrallink).
@ Reza: Lijkt me dat dit gewoon rechtstreeks gaat en niet via een netwerk. Volgens mij zit KPN overigens bij Zanox en Tradedoubler en (nog) niet bij Daisycon. Overigens is 15 euro CPS ook weer niet zoveel dat je er met PPC inkoop winst aan overhoudt.
Ben het wel met je eens dat een leuke incentive leuk was geweest; zeker als je het een beetje laagdrempelig houdt (verkoop 10 producten en ontvang 1 jaar lang gratis Digitenne), denk dat je dan kans hebt dat mensen hun best gaan doen om familie/vrienden aan te sluiten.. of de buren die als dank vervolgens op Zondag voetbal mogen komen kijken.
@Reza: Uit het KPN persbericht :”De wervingssite is ontwikkeld in samenwerking met baZoeKa B.V. baZoeKa is één van de strategische externe retailpartners van KPN en is sinds 1999 actief is als Distributie Service Provider met een landelijk dealernetwerk van ca. 2000 dealers.”
Hebben we de BBQ al verdiend Erik?
Robert Jan, die BBQ komt er deze zomer zeker weer!
@Marco: Zelfs een lucifer om de BBQ mee aan te steken zit er nog niet in 😉
@Koen: FF2.02 laadt die page prima. Ik geef je niet geheel ongelijk, alleen lijkt het mij niet dat je kennis veel vrienden over zal houden op deze manier. Maar dat is het bekende dilemma met het verkopen op provisiebasis.
Damn, in dat geval zal ik nog maar eens een adverteerder proberen te vinden die gedurende één dag een marketingfacts-takeover doet in ruil voor een BBQ voor ca. 100 deelnemers. Iemand interesse?
Je zal maar reseller zijn van KPN, dan voel je je goed genept.
Je hebt nu niet meer alleen te maken met concurrenten in de retail, vergelijkingsites of affiliates, maar een ieder die een graantje mee wil pikken!
Daarnaast moet je je afvragen of je KPN wil verkopen, ze hebben zoveel klachten met dat internet plus bellen. Als je een beetje kijkt naar de kassa’s van deze wereld.
Dan wil je dit echt niet verkopen aan bekenden, dan blijf je Remi achter! 😉
Gaat het om een worstje en een speklap of willen we ‘in Zuid Afrika plat geslagen woestijnhaas met een heerlijk krokant gefrituurd staartje op een bedje van gourgette’? M.a.w.; Noem eens een bedrag Marco? 🙂
Ik raad niemand in mijn omgeving KPN aan, ik heb internet+bellen en het is 1 groot drama! Al krijg ik 150 euro toe, dan nog niet.
Daarnaast ik kan mijn familie niet eens bellen zonder problemen, laat staan een aanmelding doen, hahaha!
Los eerst de problemen met bestaande klanten maar eens op, en ga dan pas weer werven.
En dan nog word ik geen verkoper!
Al bijna een jaar lang krijgt Kassa over InternetPlusBellen de meeste klachten binnen. Niet werkende telefoonverbindingen, traag internet, of zelfs helemaal afgesloten worden van de buitenwereld: bij InternetPlusBellen lijkt alles mogelijk. Ondanks de vele toezeggingen van KPN in eerdere uitzendingen van Kassa lijkt niets te veranderen aan die situatie.
In Kassa de confrontatie met KPN, de uitslag van een grote enquete onder KPN-klanten, en de opmerkelijke uitkomst van een rechtszaak, aangespannen door één van de gedupeerde klanten.
Kassa is er zaterdag om 18.50 uur op Nederland 1
Ik denk dat het een mooi initiatief is en eens wat anders is dan de gebruikelijke acties.
Als je een clubje bestuurd is dit de mogelijkheid om uit financiële problemen te komen!
Ik heb ook begrepen dat de KPN onderhandeld met de gehele eredivisie voetbal. Dus het wordt groots gepromoot.
Dat is dus het voordeel voor de kleinere clubs http://www.iksluitjeaan.nl/NAAM
Oja ik heb een internetten en bellen abonnement bij de KPN lekker goedkoop en geen problemen. (zelf aangesloten)
Zeer dubieus en volgens mij deugt de tracking ook voor geen meter…
Ik vraag me af of KPN ook sponsor wordt van alle projecten die met zinloos geweld te maken hebben. De manier waarop zij hun klanten in het verleden behandeld hebben!!!! Om je daar bij aan te sluiten moet je suïcidaal zijn. Wat doet zij met mensen die uren dagen maanden door hun toedoen veel energie, levensvreugd verloren zijn? Een nieuwe aktie om nog meer mensen te bedonderen met weer een aantal nieuwe callcentra die voor hun de kooltjes uit het vuur moeten halen?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!