Philips zet eerste stapjes in Second Life

30 november 2006, 22:58

Philips zet eerste stapjes in Second LifeAls BNR Nieuwsradio, Beleggers Belangen, Zibb.nl, Webwereld, Elsevier, Telegraaf, Parool, NU.nl, Twinkle, RetailTech en Adfoblog er vandaag over schrijven, dan kan het niet anders dan belangrijk nieuws zijn. We hebben het natuurlijk over Philips die vandaag bekend maakte dat het zijn eerste stapjes zet in de virtuele wereld van Second Life.

Philips Design heeft daarvoor een samenwerkingsovereenkomst getekend met ontwerpbureau Rivers Run Red. Philips wil zijn aanwezigheid in Second Life vooral gebruiken om feedback te krijgen over innovatieve concepten, bewoners te betrekken in creaties en beter inzicht te krijgen in potentiële kansen in deze virtuele omgeving.

Philips is niet het eerste bedrijf dat actief is in Second Life. Zo verkoopt de kledingketen American Apparal er kleren, heeft het Britse persbureau Reuters er een vestiging, exploiteert hotelketen Starwood een hoteleiland en geeft Duran Duran er virtuele concerten. Voor een overzicht van bedrijven die actief zijn in Second Life verwijs ik naar een eerder bericht op Marketingfacts over corporate communicatie in Second Life. En voor wie nog nooit van Second Life heeft gehoord zou ik zeggen, duik eens in het archief!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!