Web-log.nl draait ‘UGC bannercampagne’ op nu.nl

8 november 2006, 12:01

Ilse’s web-log.nl doet aan brandgagement, door foto’s van haar gebruikers’ weblogs in haar bannercampagne te integreren. Elke foto in de HTML banner klikt daarbij rechtstreeks door naar de bijbehorende web-log, en Ilse adverteert dus feitelijk voor haar gebruikers (en natuurlijk web-log’s algemene bekendheid).

Eén dingetje hebben ze over het hoofd gezien: de campagne draait gewoon vanaf haar web-log server(s), en trekt daarmee bijkans heel web-log.nl onderuit.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

9 Reacties

    Joris Leermakers

    We hadden inderdaad het aantal requests wat van NU.nl af zou komen onderschat. De campagne staat op NU.nl weer tijdelijk uit, eerst even wat meer resources regelen 🙂 Op andere plaatsen binnen het ilse media netwerk is de campagne nog wel te vinden.


    8 november 2006 om 13:15
    Paul van Veenendaal

    Een aantal url’s waar de banner mogelijk te zien, zou wel handig zijn


    8 november 2006 om 13:28
    henkjan

    @ Joris

    Heb je extra verkeer nodig op web min log dan?


    8 november 2006 om 14:25
    Roy Tomeij

    Hij draait ook al een tijdje op verkiezingsbijlage.nl.


    8 november 2006 om 14:34
    Paul van Veenendaal

    Zo te zien wordt de laatst geuploade foto bij een artikel gebruikt als “avatar”. Wat ontbreekt is een omschrijving (a la “alt tekst”) die getoond word als je met je cursor over het plaatje gaat. (Bijv. hoe de site heet en waar die over gaat).

    Nu is het afwachten waar je beland …


    8 november 2006 om 14:54
    evroekel

    Is er geen relatie tussen de site waarop de banners worden getoond en de verschillende weblogs die daar worden aangeboden? Op download.nl (muziekgeorienteerd) kom ik uit op een weblog die weinig met muziek lijkt te maken te hebben. Of heb ik gewoon een setje missers te pakken?


    8 november 2006 om 16:01
    Savage

    Zou inderdaad handig zijn om dit contextgevoelig te maken. Anders blijft het waarschijnlijk bij één klikje…


    8 november 2006 om 17:52
    Bursa SEO

    nice topic, look forward to more such issues.

    Firebug is now available for Google Chrome. i always support Firebug…


    30 april 2011 om 13:57
    Bursa SEO

    nice topic, look forward to more such issues.


    30 april 2011 om 19:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!