(...) It showed that they were listening. Which is so rare. They got a lot of PR out of it, and I suppose that was the main thing. But it also affected the way the rest of the company communicated with users. I used to get technical queries about certain products and I used to just forward them on to tech support. I didn’t know who the people were who were really responsible and neither did any of the users. Nowadays, though, all of the product groups have their own blogs with the product manager in charge, and they’re engaging with customers all the time. (...)Een kort interview maar zeker de moeite waard!
Wat heeft Microsoft gehad aan de blog van Robert Scoble?
Er zijn 1 reacties op dit artikel
-
Erik van Roekel, ING Groep
Deze opmerking is ook de moeite waard:
(...) On the other hand, companies that hire agencies to do their blogs for them aren’t doing the right thing. South West Airlines have set up a blog, but it seems to be written by their PR company. It isn’t human. You need to get the idea of real human beings behind the posts. (...)
PR mensen zijn blijkbaar geen real humans ;-) Maar zonder gekheid bloggen moet je als bedrijf dus vooral zelf doen en niet laten doen via je PR-bureau volgens Robert. Ik geef hem groot gelijk, maakt de uitdaging voor al die reclamebureau's die het licht hebben gezien mbt bloggen een stuk lastiger. De klant zelf laten bloggen is veel moeilijker dan voor de klant een blog opzetten.
Plaats zelf een reactie
Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.