Mediamall (een joint venture van KPN en Stream Group) werkt samen met de Rabobank in OpTV. In Sittard-Geleen kunnen 1.000 inwoners (en klanten van de Rabobank?) gebruik maken van de testcase van OpTV. OpTV is een product van Mediamall dat gericht is op User Generated Content via televisie. In de woorden van het persbericht:
Iedere gebruiker, of het nu een consument, bedrijf of instelling is, kan zijn eigen tv-kanaal beginnen of kan foto’s, video’s en muziek bekijken en uitwisselen.
De persoonlijke TV van Mediamall zal vanaf 2007 eveneens geïntegreerd worden in Mine, de ADSL TV van KPN.
Rabobank kleurt in Sittard-Geleen de persoonlijke TV zakelijk in met de mogelijkheid om de bankzaken te regelen en met een aanbod van beleggers TV en Rabo sport TV. Daarmee lijkt dit kanaal op het eerder gelanceerde muziekkanaal van Grolsch bij de concurrent van KPN, Tele2. Door de lokale benadering van Mediamall (in feite een social network over de TV) kan de Rabobank verder gaan dan de bierbrouwer. De klanten kunnen via een touchscreen en/of via een webcam contact leggen met hun bank voor het afhandelen van bankzaken. Helaas kan je je biertje nog niet via de TV krijgen.