De Zaak nu ook in elektronische vorm

15 juni 2006, 07:28

De Zaak nu ook in elektronische vormVanaf 14 juni publiceert De Zaak haar tijdschrift zowel op papier als elektronisch in een ‘doorblader-versie’. Het tijdschrift wordt integraal online gezet met software van technology4Business. In het persbericht dat ik hierover ontving claimt de Zaak dat het blad goed doorzoekbaar is. Ik geloof alleen dat de veronderstelde zoekfunctionaliteit nog niet is geïntegreerd óf misschien geldt ‘koppensnellen op je scherm’ ook wel als ‘snel doorzoekbaar’. Leuk is natuurlijk wel dat het blad veel interactiever is nu. Je kunt op urls klikken en De Zaak gaat van verdere interactieve mogelijkheden gebruik maken: online respons formulieren, geluidsfragmenten, commercials, noem maar op.

Leuk initiatief, ik ben erg benieuwd. De oplage wordt door 70.000 emailabonnees op deze manier verhoogd van 199.000 naar 260.000, aldus het Persbericht. Adverteerders worden gratis meegenomen in de elektronische versie en kunnen tegen vergoeding interactiviteit in de advertenties inbouwen.

Een voorbeeld van het digitale tijdschrift kun je bekijken op digitaalbladeren.com.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

3 Reacties

    Jochem

    Waarom zou je willen ‘bladeren’ zoals je doet met een papieren tijdschrift? Mooie van digitaal is toch dat je bijvoorbeeld hyperlinks kan plaatsen, zodat je meteen op de goede plek terecht komt. Wel passen ze gelukkig nog wat interactiviteit toe (eens zien hoe dat gaat lopen), maar als het voor de rest een 1 op 1 kopie blijft van de paper-versie, heeft het weinig nut naar mijn idee.


    15 juni 2006 om 09:17
    Peter Luit

    het heeft inderdaad weinig nut. On-line vergt een heel andere manier van informatie consumeren. Het is vergelijkbaar met de eerste websites, waar de bedrijfsbrochure integraal voor werd gebruikt.

    En als dit dan al wordt toegepast, heeft het in deze vorm weinig meerwaarde voor de adverteerders. Juist deze versies zouden voor adverteerders kunnen worden voorzien van extar dynamiek en interactie. Nu is er zelfs vaak al helemaal geen doorlink aanwezig.


    15 juni 2006 om 12:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!