De Zaak nu ook in elektronische vorm

De Zaak nu ook in elektronische vorm
,

De Zaak nu ook in elektronische vormVanaf 14 juni publiceert De Zaak haar tijdschrift zowel op papier als elektronisch in een ‘doorblader-versie’. Het tijdschrift wordt integraal online gezet met software van technology4Business. In het persbericht dat ik hierover ontving claimt de Zaak dat het blad goed doorzoekbaar is. Ik geloof alleen dat de veronderstelde zoekfunctionaliteit nog niet is geïntegreerd óf misschien geldt ‘koppensnellen op je scherm’ ook wel als ‘snel doorzoekbaar’. Leuk is natuurlijk wel dat het blad veel interactiever is nu. Je kunt op urls klikken en De Zaak gaat van verdere interactieve mogelijkheden gebruik maken: online respons formulieren, geluidsfragmenten, commercials, noem maar op.

Leuk initiatief, ik ben erg benieuwd. De oplage wordt door 70.000 emailabonnees op deze manier verhoogd van 199.000 naar 260.000, aldus het Persbericht. Adverteerders worden gratis meegenomen in de elektronische versie en kunnen tegen vergoeding interactiviteit in de advertenties inbouwen.

Een voorbeeld van het digitale tijdschrift kun je bekijken op digitaalbladeren.com.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Begin dit jaar lanceerde ook HP/De Tijd een vergelijkbare online preview. Stephan Fellinger zal het ongetwijfeld weer een postkoets met een motor noemen en zelf heb ik ook mijn twijfels over het succes van dit soort concepten. Het is leuk om eens te bekijken maar het 'leest' niet echt lekker weg. Sterker nog, ik had zojuist flinke ruzie met mijn muis om naar de volgende pagina te komen.

    Wellicht interessant in dit verband zijn een aantal eerdere berichten over online uitgeven van tijdschriften:
    HP/De Tijd start met online preview tijdschrift
    Waarom leest men tijdschriften in digitaal formaat?
    Online uitgeven tijdschriften nog geen succes

    geplaatst op
  • Waarom zou je willen 'bladeren' zoals je doet met een papieren tijdschrift? Mooie van digitaal is toch dat je bijvoorbeeld hyperlinks kan plaatsen, zodat je meteen op de goede plek terecht komt. Wel passen ze gelukkig nog wat interactiviteit toe (eens zien hoe dat gaat lopen), maar als het voor de rest een 1 op 1 kopie blijft van de paper-versie, heeft het weinig nut naar mijn idee.

    geplaatst op
  • het heeft inderdaad weinig nut. On-line vergt een heel andere manier van informatie consumeren. Het is vergelijkbaar met de eerste websites, waar de bedrijfsbrochure integraal voor werd gebruikt.
    En als dit dan al wordt toegepast, heeft het in deze vorm weinig meerwaarde voor de adverteerders. Juist deze versies zouden voor adverteerders kunnen worden voorzien van extar dynamiek en interactie. Nu is er zelfs vaak al helemaal geen doorlink aanwezig.

    geplaatst op
  • Het e-publishing platform van DigitaalBladeren maakt het mogelijk voor de uitgever eenvoudig zijn papieren publicatie om te zetten naar een digitale uitgave. Dit maakt het mogelijk voor de uitgever zonder al te veel extra moeite naast de papieren publicatie ook een digitale publicatie aan te bieden.

    De mogelijkheden van het DigitaalBladeren platform zijn in principe niet beperkt tot het 1 op 1 doorpubliceren van de papieren publicatie. Met DigitaalBladeren kan ook een volledig interactieve digitale versie gemaakt worden net zoals een website.

    (zie ook http://www.digitaalbladeren.com/adobe/special/)

    De mogelijkheden voor advertising zijn onbeperkt en zeer succesvol (CTR van 2% to wel 30 % zijn niet ongewoon). Denk maar aan advertenties verrrijk met video, animatie, etc.

    Naast een e-publishing platform faciliteert DigitaalBladeren de uitgever ook in het vervaardigen van interactieve advertenties.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.