Stadsdeel Amsterdam Zuidoost lanceert viral game

7 juni 2006, 12:00

Stadsdeel Amsterdam Zuidoost heeft een online game gelanceerd om de bekendheid van Zuidoost te vergroten. Omdat veel mensen niet weten wat voor leuks er te doen is in Amsterdam Zuidoost en omdat de traditionele media niet altijd toereikend is, heeft het stadsdeel gekozen voor de ontwikkeling van een viral game.

Stadsdeel Zuidoost is één van de eerste overheden die een ‘viral marketing’ actie inzet voor stadspromotie. De game, Next Station Zuidoost genaamd, speelt zich af in de Amsterdamse metro die langs alle key-locaties van Zuidoost rijdt. Deelnemers moeten de metro op tijd stoppen bij de juiste halte, te herkennen aan een foto. Het concept voor de game en de realisatie ervan komt uit handen van Green Orange. De game wordt o.a. via de sites van de deelnemende bedrijven aangeboden, dit zijn: het GVB, Praxis Zuidoost, IKEA Amsterdam, Pathe ArenA en Amsterdam ArenA.

Bron: Admanager

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Seth

    Ik vind het niet echt een game…. het is meer gokken met een klein beetje kennis. Van een game verwacht ik toch veel meer interactiviteit, beleving en uitdaging. Het zou leuk zijn als game bedrijven meer worden betrokken bij het ontwikkelen van goede games, of bijvoorbeeld de studenten van opleidingen zoals de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.


    9 juni 2006 om 05:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!