Zoekmachine Mozbot kijkt je aan

10 juli 2005, 13:03

Zoekmachine Mozbot kijkt je aan De nieuwe Franse zoekmachine Mozbot verschijnt als pictogram met twee ogen (via: dutch cowboys).

Merken (zoals Mozbot) laten zich steeds vaker zien als bewegende, levende wezens. Merkwezens waar we vroeg of laat een gesproken dialoog mee zullen aangaan. Dit geldt voor nieuwe merken maar ook voor bestaande merken die hun statische en vaak onpersoonlijke logo’s laten evolueren. Zo zagen we al dat het zoekmachine merk Big Clique het logo laat animeren. Door het logo te laten bewegen, kan het merk persoonlijkheids eigenschappen overdragen (zie mensmerk.nl), de merkpersoonlijkheid inhoud geven, iets waar communicatiespecialisten al jaren mee worstelen om dit goed te doen. Het nieuwe merk Mozbot loopt nu voorop. Welk merk volgt?

Erwin van Lun
Futurist, CEO & Founder Chatbots.org, Bemer partner bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!