Week 22/2012 Viral Friday: Samsung, Buzzman & DC Shoes

1 juni 2012, 14:00

Viral Friday Week 22 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Samsung, Buzzman & DC Shoes. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Samsung: Seductive Motion

BETC London lanceerde deze week een viral video voor het nieuwe Smart TV merk van Samsung. In de video ‘seductive motion’ die geschoten is in Buenos Aires zien we een prachtige vrouw in haar televisie gebruiken met behulp van zowel motion control en voice control, een aantal mannen aan de overkant van de straat denken dat ze persoonlijk naar hen zwaait, waardoor ze naar haar toe rennen, met hilarische resultaten. De video is weer een groot succes van het opkomende Britse bureau. De video werd bijna 4 miljoen keer bekeken in 1 week.

Goal Celebrations FX

Nu het EK Voetbal er snel aankomt wordt iedereen steeds meer opgewonden. Je ziet veel campagnes verschijnen die inhaken op het EK. De meeste campagnes zijn erg serieus dus is het erg verfrissend om video's als deze te zien verschijnen. Goal Celebrations FX is een YouTube-video gemaakt door Surrender Monkeys en het Franse digitale bureau: Buzzman. In de video zien we beelden van voetballers die goals vieren die gepaard gaan met over-de-top special effects. Vurende geweren, vuurballen en zelfs dinosaurussen maken het fantasierijke feest compleet. De video was deze week als eerste opgepakt door Buzzfeed en snelde naar meer dan 3,6 miljoen views sinds het was geüpload op 27 mei.

DC SHOES: GYMKHANA FOUR-BONUS EDIT

Vorig jaar augustus kwam DC Shoes, Ken Block en Ford met een vierde deel van de Gymkhana video. Deze video had binnen vier dagen 3,5 miljoen kijkers weten te strikken en zit inmiddels op 18 miljoen views. Om even je gedachte op te frissen, deze ‘megamercial’ is een tijd geleden opgenomen in de studio’s van Universal Studios, California. Nu is het juni 2012 en is de video weer terug! Deze video is niet een vijfde deel maar een bonus video van het vierde deel. Sinds 22 mei heeft deze video bijna 1,8 miljoen kijkers weten te strikken. Goed gedaan DC Shoes. We kijken uit naar de volgende video’s.

Paintball Warfare – Epic Paintball Battle

Devin “Supertramp”, de maker van deze video werd geïnspireerd door de film ‘Into The Wild’. De film gaat over een jongen die alles achter zich laat om zijn dromen te volgen. Dus lanceerde hij zijn eigen YouTubekanaal om mensen te motiveren dat iedereen vrij is en dat iedereen kan doen waar ze van houden en de wereld kunnen verkennen. Dus vond hij een aantal sponsors, maakte hij extreme stuntvideo’s en postte hij deze op zijn kanaal. Dit gaf hem meer dan 1,5 miljoen views binnen vier dagen.

PRADA presents “A THERAPY”

In deze korte dramatische video, gemaakt door Roman Polanski, gaat er een vrouw (volledig gekleed in Prada) naar de psycholoog. Zowel Helena Bonham Carter en Ben Kingsley zijn te zien in deze prachtig gefilmde video. Prada steekt aan de ene kant de draad met welvaart en overdaad maar aan de andere kant verheerlijken ze dit ook door de prachtige kostuums en set. De video heeft meer dan 400.000 views binnen iets meer dan een week.

Steven Bissesar
Jr. Social Media Specialist bij SocialMedia8

Jazz pianist & student Reclame, Marketing en Communicatie Management | Amsterdam

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!