Virtuele reclameborden bij voetbalwedstrijden werken niet

19 november 2004, 06:23

De afgelopen week stuurde softwareleverancier Unit 4 Agresso een persbericht de deur uit waarin het trots verkondigde dat drie maanden na de introductie van de virtuele reclameborden, men dik tevreden is over het resultaat. In de maanden juli tot en met september is de website maar liefst 20.000 keer meer bezocht dan in dezelfde periode het jaar daarvoor. Pardon?

Ieder weekend kijken 3-4 miljoen tv-kijkers naar voetbal en dat levert 20.000 extra sitebezoekers op in 3 maanden tijd en dat noem je een succes? Een avondje Kopspijkers of een willekeurige banner op een van de grotere weblogs levert je het meervoudige op. Om nog maar te zwijgen over een paar plaatjes van Georgina op je site.

Uiteraard levert een virtueel reclamebord meer op dan alleen sitebezoek, maar breng dan het persbericht iets anders. Je denkt toch niet dat de serieuze media dit soort berichten klakkeloos overnemen?

Ben benieuwd welke media er nu weer in trapt!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Anders

    Vraag is bovendien hoeveel van die 20.000 bezoekers te danken zijn aan de reclamespots die het bedrijf de afgelopen maanden heeft uitgezonden (en volgens mij ook print-ads).


    19 november 2004 om 09:06
    RichardOsinga

    Twintigduizend keer meer bezocht kan twee dingen betekenen:

    Het kan betekenen het nieuwe bezoekersaantal is gelijk aan het oude bezoekersaantal plus twintigduizend.

    Maar het kan ook betekenen: het nieuwe bezoekersaantal is gelijk aan het oude bezoekersaantal maal twintigduizend.

    In het laatste geval zou het wel een spectaculaire groei zijn.


    19 november 2004 om 13:01
    media

    Richard, daar heb je helemaal gelijk in! Ben nu wel benieuwd wat men bedoelde in het persbericht. Zal ze eens een email sturen met deze vraag (en de tip dat ze de volgende keer wat duidelijker moeten zijn 🙂


    19 november 2004 om 13:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!