Viral Friday Week 23/2015: Vanity Fair, Peugeot & Nescafé

5 juni 2015, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Vanity Fair, Peugeot & Nescafé. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Caitlyn Jenner is Finally “Free” on Vanity Fair’s Cover

Het internet ontplofte deze week nadat Bruce Jenner zijn nieuwe identiteit onthulde. Vanaf nu gaat hij, of beter gezegd zij, door het leven als vrouw met de naam Caitlyn. De reden dat dit zo viral is gegaan, komt waarschijnlijk door het feit dat Caitlyn de vader is van topmodel Kendall Jenner en de stiefvader van realityster Kim Kardashian. De video is kort, maar openhartig en eerlijk. Veel mensen respecteren haar keuze en vinden het dapper. Het is een slimme zet geweest van Vanity Fair om haar op de cover te plaatsen, want de media-aandacht is gigantisch. De video is goed voor meer dan 12 miljoen views binnen 5 dagen!

2. Kiatnakin Bank – THE DOG

Simple investment, return beyond expectation‘, deze tagline kun je op vele manieren uiten, maar hoe Kiatnakin Bank dat heeft gedaan is wel heel speciaal. De video bevat de perfecte ingrediënten om geëntertaind te worden. De liefde, een kleine hondje en een portie liefdadigheid. Als je de video aan het kijken bent, is het moeilijk om de link naar een bank te maken. Maar als de video klaar is en de tagline in beeld komt, dan is de boodschap toch wel geniaal uitgewerkt. De video is een succes en is al meer dan 4,3 miljoen keer bekeken.

3. Peugeot and Novak Djokovic | Better sensations

Novak Djokovic staat bekend als een geestige en game-changing tennisser die liefde heeft voor zijn sport. Die gedachte heeft Peugeot overgenomen en verwerkt in deze video. In een renaissance-achtige setting speelt Djokovic een potje tennis tegen een jonkheer. De keuze voor deze setting is denk wel duidelijk *kuch Rolland Garros*. Zijn outfit is wat stijfjes dus besluit hij wat veranderingen aan te brengen. Hij speelt de jonkheer van de mat en laat zien dat hij staat voor ‘more fun and better sensations‘. Het is een toffe video, maar de koppeling naar het merk Peugeot is moeilijk te maken. De views zijn er niet minder om, meer dan 2 miljoen views binnen een week tijd!

4. NESCAFÉ Original gives Catherine a Big Start to her day

Soms verdienen mensen het om in het zonnetje te worden gezet. Een simpel bloemetje of kaartje kan al veel betekenen voor iemand, maar wat Nescafé allemaal regelt is toch wel next-level. Een rijdende piano inclusief pianist, een grote hoeveelheid complimenten en een vliegtuig met een hartverwarmende boodschap. Het zit er allemaal in. Het gaat in de video om een goede start van de dag. En om je dag goed te starten heb je koffie nodig, en wat voor producten verkoopt Nescafé? Juist. De video staat slechts een paar dagen online en heeft al meer dan 230.000 views.

5. Stop the Skincare Madness | Start ANEW

Om de huid soepel en fris te houden, is het belangrijk dat deze goed wordt verzorgd. Door de jaren heen zijn er vele manieren gevonden om de huid te verzorgen, van vogelpoep tot slakkenslijm. Deze video geeft op een grappige manier weer wat voor krankzinnige manieren er zijn om je huid te verzorgen. Cosmeticabedrijf Avon vindt dat dat moet stoppen en dat de consument, heel logisch, moet kiezen voor hun (simpele) crèmes en zalfjes. Wat de video zo goed maakt is dat het de waarheid vertelt met een knipoog en laat zien wat voor bizarre middeltjes vrouwen gebruiken om hun huid strak of glad te krijgen. De video is geen mega succes, maar toch goed voor meer dan 160.000 views.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!