Viral Friday: Red Bull, Snoop Dogg & GoPro

19 oktober 2012, 12:43

Viral Friday Week 42 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Red Bull, Snoop Dogg & GoPro. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Felix Baumgartner's: Mission Highlights

Na een eerder uitgestelde poging heeft Felix Baumgartner eindelijk zijn historische, multi-recordbrekende freefall vanuit de stratos gemaakt. Deze video laat alles van het begin tot het eind van de missie zien: van mission control, het nemen van de sprong tot aan de juichende menigte na de succesvolle landing (“yeah buddy”). Red Bull was de sponsor en heeft er een wereldwijde mediacampagne van gemaakt, die zelfs Lego-bouwers heeft geïnspireerd om het na te maken. Na 5 dagen is de video meer dan 20 miljoen bekeken. Niet een record op zich, maar een zeer goede start.

Snoop, DeStorm & Andy Milonakis: Pocket Like It's Hot

Niet alle sterren zorgen voor viraal succes, maar er is een aantal, zoals Kate Upton en Snoop Dogg, die altijd viraal lijken te gaan. Deze keer stapt Snoop op het virale podium voor Hot Pockets, een merk van diepvriesproducten. In de video zien we hem een muzikale ode geven aan Hot Pockets. De video ging viraal en werd meer dan 3 miljoen keer bekeken in 8 dagen.

GoPro HERO3: Black Edition

De GoPro HERO3 is een camera die twee keer zo krachtig is als de laatste editie van GoPro: de HD HERO2. Deze camera stelt je in staat om al je beelden professioneel vast te leggen. Om de lancering te vieren heeft GoPro de wereld rondgereisd met atleten, avonturieren en filmmakers om mooie beelden te maken met de GoPro HERO3 camera. En het resultaat mag er wezen. De video heeft al bijna 3 miljoen views behaald in 2 dagen. Voor meer inspiratie kan je kijken op het GoPRo YouTube-kanaal.

Will It Blend?: iPhone 5 vs Galaxy S3

We hadden al een tijdje niets vernomen van Blendtec; de laatste keer was in Viral Friday van maart 2011 toen de iPad 2 door de blender werd gehaald. Normaal doen ze maar één product in de Blender, maar nu Tom een nieuwe telefoon nodig heeft, werd het tijd om de ultieme test te doen. Welke telefoon doet het beter: de nieuwe iPhone 5 of de Samsung Galaxy S3? Je weet hoe hij zal beslissen. Degene die het beste blendt. De video is online sinds 16 oktober en heeft al meer dan 2.160.000 views bereikt.

The Real Bears

Deze week kwam het Centrum voor Wetenschap uit Amerika met de campagne “The Real Bears” om sodaverbruik te verminderen en gezonder, veiliger diëten bevorderen. The Real Bears-video is online sinds 9 oktober en is reeds meer dan 1,5 miljoen keer bekeken. Wilt u meer weten? Neem een kijkje op de Soda Feiten 101-pagina. En… doe het rustig aan met de suikerhoudende dranken.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief