Strijden om de Gatorade Cup
Het is iets uit vervlogen tijden: voetbalclubs die strijden om De Beker. De afgelopen jaren was het de Amstel Cup, en vanaf vandaag heet het ding de Gatorade Cup. Amstel is vanaf volgend seizoen hoofdsponsor van de Eredivisie en om verwarring te voorkomen heeft de bierbrouwer besloten zijn naam niet meer te willen binden aan het bekertoernooi.
What’s next? De eBay Nacompetitie? Microsoft Vista Play-offs? Wehkamp Winterkampioen?
Tsja, geen nieuw fenomeen.
Bayern Munchen speelt in de Allianz Arena, Excelsior speelt in de Gouden Gids divisie en Jeroen Dubbeldam rijdt op het paard Inter Access De Sjiem. Om maar wat random voorbeelden te noemen…
Niets nieuws dus.
Ik ga voor de eBay nacompetitie…
en de plaatsen in het stadion kunnen dan geveild worden op eBay.
ik ga voor de “mickey mouse competitie”, gesponsord door Disney 🙂
Lol 🙂 Het domein is inmiddels gekaapt door ene Paul Kipmulder.
@spin – het is inderdaad niets nieuws, maar als voetbalfan hou ik bij elk nieuw bericht van commerciële aard mijn hart vast. Het blijft ergens wrang dat er steeds meer geld in de sport wordt gestopt terwijl de consument er steeds minder van te zien krijgt. Tenzij hij er zelf ook geld in stopt natuurlijk.
Vanuit commercieel oogpunt snap ik het allemaal wel, als consument vind ik het onbegrijpelijk.
@at
Wat begrijp je niet? Gatorade is een sportdrank (link naar voetbal) en zoekt via een breed medium (weer een link naar voetbal) een breed publiek (etc..) om haar producten onder de aandacht te brengen. Gatorade bestaat al jaren maar doet niet zoveel voor zover ik weet. Dan is dit een logische stap.
spin: merkassociatie en kerngroepbenadering matchen niet. passief sportsentiment is een hele andere als actief. daarom doet bier het wel goed bij beker voetbal en zou gatorade zich beter concentreren op amateurvoetbal….
Broer,
Ik ben trots op je !
Arjan
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!