Splitscreen voor commercials

22 maart 2005, 11:30

Commercials zijn een hinderlijke onderbreking van sportuitzendingen. De 2005 IndyCar Series test daarom dit jaar het uitzenden van commercials via splitscreens. Aan de linkerzijde van het tv-scherm, blijft het beeld van de race zonder geluid gewoon doorlopen en aan de rechterzijde worden de commercials inclusief geluid vertoond. Het betreft hier overigens alleen de zogenaamde national commercial breaks. Voor de local commercial breaks wordt de uitzending nog steeds onderbroken (bron: broadcastengineering.com).

Zou het gebruik van splitscreens in dit soort situaties ook voorkomen dat mensen commercials niet meer bekijken?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jeroen

    Dat gebeurt in de VS en Canada al jaren. Toen ik in 98 in Canada op video de halve finale van Brazilië tegen Nederland zag, kwam er gewoon halverwege even een splitscreentje om reclame te laten zien.


    22 maart 2005 om 12:14
    at

    Ook op de commerciele netwerken in spanje en brazilie wordt dit al een tijdje toegepast. zou op nederlandse TV wel werken bij sportwedstrijden als het spel bijvoorbeeld stil ligt voor blessurebehandeling, spelerswissel en vrije trap of zo.


    23 maart 2005 om 08:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!