Schoolvoorbeeld UGC: student maakt reclame iPod Touch

31 oktober 2007, 05:58

De predikers van de internetdemocratie en user generated content kunnen zichzelf gelukkig prijzen. Er is wederom een voorbeeld naar boven komen borrelen dat linea recta de schoolboeken in kan. We hadden al Esmée Denters, maar dit is beter.

Gisteren op Nu.nl ‘Student maakt nieuwe iPod-reclame’, vijf dagen geleden in The New York Times (‘Student’s Ad Gets a Remake, and Makes the Big Time’).

Op de NYT (breed publiek, altijd even uitlegggen) schrijft Stuart Elliottt: ‘The idea that you do not have to be a professional to create a good commercial is becoming widespread, in a trend known as consumer-generated content.’

Nick Haley (18), eerstejaars student en Applefanaat (brandgagement, Carl?), maakte een reclamefilmpje voor de iPod Touch. En dat deed hij zó goed, dat het ook Apple opgevallen is. Haley vloog naar LA, en produceerde dit filmpje samen met Apple.

Over zijn filmpje schrijft Haley op YouTube (About this Video): ‘I loved the look of the new iPod Touch, found this music, and thought it was perfect for it. I made a commercial using material from apple.com and editing in Apple’s Final Cut Pro.’

Eerlijk is eerlijk: dit heeft hij heel, heel goed gedaan.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Marc

    Dit is echt iets voor Carl Mangold. Waar blijft hij?


    31 oktober 2007 om 14:10
    Jort

    Het is een goed clipje inderdaad, maar idereen schiet toch een ding voorbij. Dit is een slim stukje marketing van de jongens en meisjes bij Apple en TBWA/Chiat/Day. Hoe creeer je nog meer buzz om je iPod Touch? Maak een klant de echte held en associeer je met hem. Iedereen zal de klant als held zien, want die is zo goed (althans zo word gedacht) dat die opgevallen is bij een groot bedrijf. En de iPod Touch lift gretig mee op deze media frenzy.

    Slim van Apple en super bedacht door TBWA/Chiat/Day.


    1 november 2007 om 08:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!