ReclameReview: Wehkamp.nl
Eindelijk is de lente dan écht begonnen, want de zon heeft zich weer laten zien. Wehkamp.nl zorgt voor het goede gevoel met deze lentecommercial.
Credits:
Bureau: Wehkamp.nl
Account: Mirjam Jans, Marjo Wolters
Copy: Mark Joost Meijer
Creatie:Hilda Hiemstra
D.O.P.:Ezra Reverda
Editor: Thaumar Rep
Fotografie: Marijke Aerden, Astrid Zuidema
Grading: Rachel Stone
Regisseur: Marijke de Gruyter
Strategie: Jeroen Hubert
Geluid: Earforce
Offline: Shosho
De doelstelling:
Klanten aansporen om bij Wehkamp.nl te kopen.
De uitwerking:
Het is officieel lente. De dagen worden langer en warmer. Je gaat weer naar buiten. Als het weer het toelaat zonder jas en met blote benen. Je bent in je tuin of op je balkon wanneer je kan. In de campagne voor april inspireert wehkamp.nl je om optimaal van het voorjaar te genieten. Met tuinspullen die je ook binnen kunt gebruiken. En met lentemode die je ook in de zomer kunt dragen. Je bent eruit, eerst wehkamp.nl
Het oordeel:
Wat ik mooi vind aan deze commercial is dat hij helemaal niks zegt over wat je kunt kopen bij Wehkamp. Dat hoeft namelijk niet. Wehkamp zit in ons collectieve geheugen. We weten precies wat we daar kunnen kopen. Ze noemen zichzelf niet voor niets 'hét online warenhuis van Nederland'. In plaats van uitgebreid stilstaan bij het assortiment kan Wehkamp zich in deze commercial daarom helemaal richten op het gevoel dat overgedragen moet worden. Het gevoel dat de lente nu écht is aangebroken. Dat gevoel wordt prima gecommuniceerd naar mijn mening. De link naar nieuwe kleren, schoenen en meubelen wordt visueel gemaakt. Tekstueel wordt er nog wel een USP gecommuniceerd: maak het jezelf gemakkelijk. Door de muziek, de manier van filmen en het kleurgebruik vind ik het een heel mooie lentecommercial geworden. Niet schreeuwerig of volgepropt met aanbiedingen. Gewoon het goede lentegevoel gekoppeld aan de afzender.
Ik vond hem ook erg leuk! Ik zag overigens eerst de ‘je bent eruit’ op Wehkamp.nl, daarna pas de commercial, dus het licht ging toen pas branden. Erg goed over nagedacht, behalve dat omgekeerde effect dus (ze zouden die uiting op de site ook moeten linken naar de commercial online..)