Populaire vorm van DM in Rome

30 maart 2006, 12:29

Populaire vorm van DM in RomeWas van het weekend in Rome. Daar is bijna geen geparkeerde auto meer te vinden zonder een berg flyers achter de ruitenwissers. Overigens rijden er ook veel auto’s gewoon rond met de flyers, regenen doet het daar toch niet zo veel. Lijkt me een goede vorm van DM. Merk en type auto fungeren als indicatie voor doelgroep, dus segmenteren is erg simpel.

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

7 Reacties

    yizmo

    Zijn er in Rome al Ja/Nee stickers, om op je auto te plakken 😉


    30 maart 2006 om 12:44
    jan harmen

    Wat is DM?

    Domme Massa?

    Debiele Mores?

    Dungeon Master?

    Dikke Mol?

    Doris Meesbreeg?


    30 maart 2006 om 13:48
    media

    Jan Harmen, als je op marketingfacts komt en je weet niet wat DM betekent dan ben je waarschijnlijk verdwaald 😉

    Wil je het serieus weten, zoek dan eens op direct marketing!


    30 maart 2006 om 13:50
    hidde tuinstra

    erg slecht voor het milieu….ik trek het slecht


    31 maart 2006 om 06:31
    Gustaf

    Lijkt me een slechte vorm van DM. Flyers die achter ruitenwissers blijven zitten worden dus niet gelezen en schieten hun doel voorbij. Wordt de respons gemeten? Hoe zijn de conversie cijfers?


    31 maart 2006 om 09:57
    Gijsbregt

    Ik vergelijk het meer met de “post” die je thuis krijgt op je huisadres, de folders en de flyers.

    In eerste instantie was dat ook voor iedereen hetzelfde en vervolgens kreeg een “dure” postcode andere reclame dan een achterstandswijk. Dit leent zich op dezelfde manier ervoor. En er zal net veel (weinig) in gelezen worden. Is het onderzoeken waard en wellicht zelfs onderzocht in Italië?


    31 maart 2006 om 10:10
    Gustaf

    Het idee van segmenteren op basis van de auto die mensen rijden is leuk. Misschien wel bewerkelijk als je je op een grote parkeerplaats bv alleen op de sportauto’s of mini busjes kunt richten. Maar zonder cijfers geen oordeel. uiteindelijk geld in DM maar 1 ding: “meten is weten”.


    31 maart 2006 om 10:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief