Planet Internet wint Gouden Loeki 2005

21 december 2005, 22:03

Planet Internet wint Gouden Loeki 2005

De Gouden Loeki 2005 is gewonnen door Moderne Technieken (Planet Internet) van Lowe & Draft. Dit werd vanavond bekend gemaakt tijdens de live tv-uitzending Finale Gouden Loeki 2005 op Nederland 2. De Gouden Loeki is de publieksprijs voor de beste, leukste of grappigste commercial van het jaar.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een matig jaar vond in vergelijking met vorig jaar. Mijn favorieten Hello (Heineken), Robot (Citroen) en Menzis haalden niet eens de top-5.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    evroekel

    Bah! Realplayer is vereist om de commercials nog eens te bekijken, hoe verzinnen ze het…


    22 december 2005 om 04:46
    Roy Huiskes – chapter42

    Helemaal met erik eens, jammer dat niet gelogged wordt hoeveel % van de gebruikers dat geinstalleerd heeft. Ik vind dat echt zo’n kloteplayer…


    22 december 2005 om 05:30
    Anders

    Heb het ook niet geïnstalleerd en het komt er hier ook niet meer op. Ik snap de RealPlayer-vereiste ook niet zo goed omdat omroepland elders steevast ook de keuze biedt voor Windows Media. Waarom bij zo’n populaire verkiezing dan gebruik maken van een player die tientallen procenten van de doelgroep niet heeft geïnstalleerd?


    22 december 2005 om 05:54
    LJRuster

    De kwaliteit van de commercials gaat inderdaad achteruit. Alsof de adverteerders langzaam maar zeker beginnen in te zien dat TV reclame “on his way back” is.

    En wat Realplayer betreft…. als je dat ding eenmaal hebt geïnstalleerd, kom je er van z’n levensdagen niet meer vanaf. Die laat allerlei verwijzingen in het register achter. Zelf een volledige de-install helpt niet.

    Een misser van de omroep om deze player te gebruiken!


    22 december 2005 om 08:09
    Hardcopy

    Het was natuurlijk te verwachten dat er weer een grappige commercial zou worden gekozen door het publiek, maar persoonlijk had ik toch mijn hoop gevestigd op “Francois” van HP, omdat deze vooral mooi uitgevoerd is en niet direct heel grappig. Goed om te zien dat die alsnog op de tweede plaats eindigde. Het komt ooit nog wel goed met reclamekijkend Nederland! 😉


    22 december 2005 om 08:16
    nielsschultz

    ik snap dus echt niet dat de briljante Hello commercial niet gewonnen heeft!!??


    22 december 2005 om 14:21
    Floris

    Jammer dat Menzis geen plekje in de top-5 heeft gekregen. Vond en vind dat nog steeds een prachtige reclame in een tijd waarin reclames steeds oppervlakkiger lijken te worden.

    Met een grappige commercial scoor je inderdaad helaas toch beter. Maar toch, mooie muziek, heldere boodschap. Jammer.


    23 december 2005 om 05:59
    Rob Polman

    Geweldig die Planet Commercial. Ja Humor mag nog steeds maar dit is ook duidelijk functioneel en een goede link naar de relevatie van het produkt. Anders dan dat we bij vele andere commercials tegenkomen. Daar toont enkel humor de boventoon.


    23 december 2005 om 07:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief