Offline en online dichterbij elkaar via gamecommercial

1 juni 2006, 03:30

Een nieuw soort commercial doet 9 juni op televisie zijn intrede. Na de reclameboodschap van Centraal Beheer Achmea kunnen kijkers via internet de boodschap ‘Even Apeldoorn bellen’ zelf verder invullen, of in ieder geval de commercial via een game ‘beïnvloeden’.

Hiermee introduceert Centraal Beheer Achmea de zogeheten gamecommercial, een nieuwe manier om het publiek te bereiken. De eerste commercial waar de kijker in een game mee verder kan is Getuige, waarin een man via een getuigenbeschermingsprogramma in Omerta Falls wordt gehuisvest. Als hij daar aankomt blijkt hij de honderdduizendste inwoner te zijn en staan er grote groepen cameramensen en fotografen voor de deur om hem te huldigen.

In de tv-commercial op 9 juni wordt het laatste deel van de commercial teruggespoeld, tot aan het moment dat de man door het kijkgat van de deur loert. Op dat moment wordt de kijker verwezen naar ‘Calucci – the Game’ op de website van Centraal Beheer. In de game kruipt de kijker vervolgens in de huid van de beschermde getuige en krijgt hij of zij de kans hem te redden van de menigte voor zijn deur.

Het geheel is overigens geen éénmalige actie. De game zal voortaan daar waar mogelijk bij iedere nieuwe commercial een integraal onderdeel vormen. “Binnen Centraal Beheer Achmea vinden we het belangrijk om mee te gaan in het veranderende medialandschap. Wij zijn altijd vooruitstrevend geweest in innovatieve communicatiemiddelen en technieken. De game commercial vinden wij een mooie manier om offline en online dichterbij elkaar te brengen met behoud van ons succesvolle en vooral waardevolle concept Even Apeldoorn Bellen”, aldus John Steggink, verantwoordelijk voor online initiatieven binnen Centraal Beheer Achmea.

Vernieuwende manier om traffic te genereren naar je site. Ik denk alleen dat gezien de start van ‘het event’ op 9 juni, niet veel mensen hun tv die avond gaan verlaten 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Nu ben ik zowiezo al een fan van de Centraal Beheer-commercials en vind ik dat ze die ook online altijd al heel goed hebben ondersteund met downloads en achtergrondinformatie. Nu gaan ze inderdaad een stap verder met de integratie van tv en internet en dat hebben ze op een leuke manier gedaan. Ik heb al even achter de schermen het spel kunnen spelen en moet zeggen dat het er goed uitziet en hoop dan ook dat we dit vaker gaan zien in tv-commercials!


    1 juni 2006 om 04:07
    media

    Sjoerd, het zit je blijkbaar hoog dat Centraal Beheer deze gamecommercial heeft gemaakt. Is er een reden om aan te nemen dat ze op de hoogte waren van jullie concept uit 1999?


    26 juni 2006 om 19:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief