Nieuwssites lokken lezers met zoekmachinemarketing

19 februari 2004, 12:25

Adfoweb: Wie via Google op zoek is naar nieuws, kan betaalde links naar nieuwssites verwachten. Verschillende nieuwssites kopen Adwords in om lezers naar de site te trekken. Wie bijvoorbeeld zoekt op ‘trial Michael Jackson’, krijgt in de rechterbalk een gesponsorde link naar de BBC te zien. De Britse staatsomroep heeft meer Adwords bij Google lopen, ook op de zoekopdracht ‘Hutton Inquiry’, het onderzoek naar de rol van Tony Blair in de publieksvoorlichting over de oorlog in Irak, en ‘Manchester United’. De Financial Times komt tevoorschijn bij zoekacties naar Comcast en Disney, de Wall Street Journal koopt zich in op de term ‘ImClone’. Covers.com, een Canadese sportsite, staat vermeld naast zoekresultaten voor basketballer Kobe Bryant.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief