Letterpret met Farm Frites
Als onderdeel van haar nieuwe internetstrategie heeft Farm Frites een campagne gelanceerd voor het diepvriesproduct Letterpret in samenwerking met Medialand.nl. Centraal in de campagne, die het gehele jaar loopt, staan 26 spelletjes die elk beginnen met een letter uit het alfabet. Het eerste spel genaamd Aardappelplons, is inmiddels van start gegaan op farmfritesgames.nl.
Naast zoekmachine-marketing, bannering, sponsoring van websites wordt ook affiliate marketing ingezet bij de campagne; Retailers wordt de mogelijkheid geboden het spel op te nemen binnen hun eigen site met toevoeging van hun eigen logo. Farm Frites hoopt op deze wijze belangrijke retailers aan zich te kunnen binden. Tot slot wordt intensief samengewerkt met Nickelodeon.nl.
Nieuwe strategie
Farm Frites stelt in het persbericht dat internet het belangrijkste communicatiekanaal is geworden. Erik van Vonderen (ad interim business development manager Farm Frites) “In het verleden communiceerde Farm Frites via de traditionele massa communicatiemiddelen. Het inzetten van een allesomvattende interactieve communicatiemix, maakt het mogelijk om op een sympathieke manier te communiceren met onze doelgroepen. Ook zijn de effecten van de campagne goed meetbaar. Tevens kan de campagne indien noodzakelijk snel en flexibel worden bijgestuurd. Farm Frites verwacht dan ook veel van de nieuwe internetstrategie die aansluit op het innovatieve karakter van het bedrijf”.
Op dit moment levert een search op letterpret in Google op de 58-ste plaats een relatie met letterpret van Farm Frites op via een link naar vrouwonline.nl en is het domein letterpret.nl vermoedelijk niet in handen van Farm Frites. Ik ben benieuwd, gezien de inspanningen en periodieke lancering van nieuwe games, hoe de situatie over een jaar is.