Let op! AdWords zijn geen speelgoed

Toch wel wat benauwde uurtjes gehad vanochtend, eerlijk is eerlijk. Wat was er aan de hand? Voor mijn vorige stukje, ook over AdWords, had ik wat deskresearch *ahum* gedaan. AdWord gemaakt, woorden gekocht, dagprijs op 100 euro en draaien maar. Laat ik nou vervolgens vergeten die campagne weer uit te zetten…
Dat was donderdagmiddag. Gisteren nog even in de stats van Feeder gekeken, en daar bleek iets vreemds aan de hand. Ik had opeens veel meer bezoekers! Maar waar ze nou vandaag kwamen, geen idee. Vanochtend begon het opeens te dagen: mijn 100 euro AdWord stond nog aan. En dan kun je, om 7 uur ‘s ochtends, AdWords niet in. ‘Sorry for the inconvenience, due to maintenance etc. etc.’. Geen idee hoe lang het duurt en, erger nog, hoeveel je al hebt opgebrand. Gelukkig bleek om 10.00 uur, toen alles weer werkte, dat de schade beperkt was gebleven tot 50 euro. Pfoeh.
Half ei lege dop
Om toch nog iets met deze blunder te kunnen hierbij voor jullie een stukje admin. Mocht je azen op de woorden ‘boek’ en ‘boeken’, ziehier wat de eerste positie je gaat kosten en hoe een goeie adtekst eruit ziet. Ik stond op de zoekpagina’s zoals je ziet namelijk constant op 1. 🙁

Maarreh… Heb je nou ook nog wat verkocht dan?
(en was Google er niet ontiegelijk fel op tegen om dat soort bedragen openbaar te maken?)
Mmm, nee. Want ik verkoop helemaal geen boeken. En dat van Google is een goeie, had ik niet bij stilgestaan. Zal vanavond maar niet de deur opendoen als er laat gebeld wordt.
Goed dat het je geen kapitalen kost ;).
Je zou toch bijna niet meer op vakantie gaan.. ..het duurt zoooo lang voordat je alle berichten hier hebt nagelezen :).
Oei, maar goed dat je het tijdig door had. Anders had het een heel duur grapje kunnen worden. Komen je bezoekers misschien op de zoekstring “boek een vakantie” af 🙂
Hahaha,
Karel, Misschien moet je het beheer gewoon uitbesten?
Wilbert, had ik jou niet al een keer gewaarschuwd? Nog één keer zo’n geintje en ik zwijg je dood hoor.
Wat hadden we nu afgesproken Marco? Jij zou het toch brengen als the next big thing: advertisement 2.0? Gerrit Zalm van de bloggers…
Gekkenhuis 🙂
Oeps! Sorry Karel. Zal het niet meer doen!
Zelfs met een nummer 1 positie is het Google niet gelukt het budget van 100 euro per dag te besteden; ook knap! 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!